Jeg svarer på det dere lurer på!

Categories Spørsmål & Svar ⁉️

God søndag💘 Jeg har nettopp skrollet meg gjennom lørdagens festligheter på Instagram, og nå står det ukens spørsmål og svar for tur. Det har rent inn med spørsmål den siste uka, og jeg har forsøkt å ta med litt av hvert.

I går tittet jeg aldri innom her, og det er rett og slett fordi jeg behøvde en dag litt av. Til å bare være, til å være på harrytur med en av mine bestevenninner og høre på jentevors på Spotify.

Men, i dag er det en glede å titte innom og her har dere ukens spørsmål og svar!

Hvordan har du det?

Det er ikke til å legge skjul på at den siste uka har vært temmelig heftig, men jeg har det veldig fint og trives veldig!

Hvor gammel er du egentlig?

Jeg er 22 år gammel!

Hva syntes du om talen til Kristin på Vixen?

Det er MANGE som har lurt på dette, og det er mange som har ment mye bra allerede. Jeg skal være helt ærlig å si at mine tanker og mitt svar behøver mer plass en det får her inne akkurat nå. Jeg skal kjenne litt etter og se om jeg har nok fornuft og overskudd til å svare ordentlig.

Hva har du tjent på alle klikkene du har fått den siste uka?

Dette er det mange som har lurt på… Jeg må le litt av alle som sier at “hun gjør det garantert bare for klikk og for å tjene penger”. Jeg har ikke tjent noe mer enn det jeg normalt sett gjør, og hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg det er skikkelig teit med folk som tar fokuset bort fra viktige saker, poenger og meninger, fordi de enten er gretne eller misliker alt som kan krype og gå av influensere. Selvfølgelig skriver man fordi man ønsker oppmerksomhet og for at folk skal lese det man skriver, hvis ikke så hadde jeg jo driti i å verken mene, skrive eller dele 😂

Hva tenker du om utdanning vs erfaring?

GODT SPØRSMÅL! Personlig så har jeg kun erfaring innenfor delt feltet jeg driver med, og jeg opplever ofte at jeg kan veldig mye mer enn de som har sittet på skolebenken for å lære det samme. Utdanning er både viktig og bra, men personlig så tror jeg at erfaring er minst like viktig, om ikke viktigere. Det er så mange tilfeller i jobben man studerer for å få, som man ikke lærer hvordan man skal håndtere før man faktisk står det og må gjøre det.

Hvorfor drikker ikke du alkohol?

Det har jeg delt HER.

Hva fikk deg til å starte og blogge?

Jeg hadde egentlig ikke planer om å bli en blogger, og jeg kan nesten fortsatt skvette litt når folk kaller med det, haha! Jeg hadde en skikkelig kjip nyttårsaften for fire år siden, og dagen etter så hadde jeg et stort behov for å dele de følelsene jeg hadde. Det var for lengt til å skrive på Facebook, så jeg opprettet meg en blogg. Tanken var egentlig at det skulle bli med det, men innlegget ble lest tusenvis av ganger, og jeg følte at jeg fant en plattform som passet meg veldig godt. Det er veldig kort fortalt, for det var mye rundt også, men jeg kan fortelle hele historien en annen gang!

Vil du ha barn?

Ja, jeg har veldig lyst på barn og jeg håper at vi er så heldige at vi kan få det❤️

Blir du flau når du legger ut bilde av kroppen din?

Neh, hvorfor skulle jeg det?

Hva er ditt beste tips for å håndtere kritikk?

Det er stor forskjell på konstruktive tilbakemeldinger eller at noen har en annen mening enn deg, og drittslenging og hets. Alle kan verken like deg eller meg, og det er alltid noen som vil ha en mening om deg. Jeg juger om jeg sier at jeg ikke bryr meg, for det gjør man og det mener jeg at man skal også, men jeg har blitt ganske hardhudet og ikke minst trygg i meg selv. Jeg vet ikke hva mitt beste tips er, men ha tro på deg selv, husk at de aller fleste vil deg godt og at kjipe folk finnes det overalt. Om noen bruker tid på å snakke om deg, enten om det er på godt eller vondt, så bruker de allikevel av sin tid til å bry seg om meg, eller deg, og da har man truffet noe – Selv om de kanskje ikke liker å innrømme det.

Ja, også trøster jeg alltid meg selv med at det er noen som ikke liker Beyoncé også, og da går det liksom litt bedre!

Skrev du boka de helt selv, siden så mange bloggere og kjendiser får hjelp?

Jeg skrev den helt selv og det var også veldig viktig for meg! Jeg hadde selvfølgelig flinke folk rundt meg, men alt kom rett fra hjertet og det var både lærerikt, frustrerende og fint.

Har du noen tips til hvordan man kan elske kroppen sin?

Må vi drive og elske oss sjæl hele tiden? Jeg gjør ikke det, men jeg prøver å være takknemlig for at den funker, jeg prøver å akseptere at jeg er som jeg er og være mot den som jeg ville vært mot en god venn. Jeg skal jo tross alt bo i den for resten av livet, så det er jo greit å være litt ålreit mot den og behandle den bra. Den behandler tross alt meg jækla bra, stort sett hele tiden!

Hva har skjedd mellom deg og Grunde?

Det har ikke skjedd noen verdens ting. Vi har sklidd litt fra hverandre og henger ikke like mye sammen som før, men vi vet begge hvor vi har hverandre og jeg (vi) har null drama å by på

Hvordan finne motivasjon til å trene?

Tenk hvor fint det hadde vært om man kunne lete litt rundt hjemme og finne motivasjonen sin et sted a, haha! Fra spøk til alvor, så tror jeg ikke at man kan tvinge frem motivasjonen. Bli inspirert av noen på Instagram, noen på jobben eller en i familien. Finn noe du syntes er ålreit å gjøre! Om det er å spille fotball, gå turer, trene crossfit eller svømme. Prøv deg frem og husk at man ikke kan forvente å løpe en mil eller fire på et blunk. Man trenger faktisk ikke det i det hele tatt om man ikke vil. Kos deg og lykke til💪🏼

Hva har du tjent på boka di?

Jeg vet faktisk ikke hvor mye jeg har tjent på den nå. Jeg skrev den aldri for å tjene penger og når jeg fikk forespørselen om å skrive bok så tenkte jeg ikke en gang på at jeg skulle tjene penger på den. Jeg tror faktisk at jeg hadde skrevet den selv om jeg ikke hadde tjent en eneste krone!

Hvordan klarer du å være så kroppspositiv?

Altså, jeg har jo den kroppen jeg har og sånn er det med den saken. Ikke gidder jeg å skamme meg for den og ikke gidder jeg å late som noe annet heller💘

Nå skal jeg komme meg opp av senga og ta fatt på dagen. Jeg tenkte jeg skulle trimme litt, surre litt og gjøre noen andre ting jeg gjerne skulle rukket og gjort i løpet av uka (som å vaske klær, hurra), før jeg skal til hallen i ettermiddag for å se kampen til C.

Vi snakkes seinere, og det gleder jeg meg til!

– Les forrige ukes spørsmål og svar HER 

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg svarer på det dere lurer på!

  1. Du er 22 ser jeg, men du svarer med mye modenhet 🙂 Ikke alle er som deg i den alderen. Fint at du er det, og som jeg har sagt før: Fint du finnes oppi toppskiktet der med de herlige meningene 🙂 Ha en fin dag 🙂

  2. Er det ikke litt dobbelmoralsk å mene at man skal være fornøyd akkurat som man er, men det vistes veldig godt på deg at du hadde tadd liv fillers sist gang du var på TV nå nettop, trodde du var imot sånt

    1. Dette har jeg skrevet om før, og jeg har tatt ut fillersene. Jeg tok en greie som heter lipflip-etter eller annet, så botoxen sitter fortsatt i – Men forsvinner forhåpentligvis fort som fy 🙂 Trives ikke litt med det en gang!

  3. Martine! Jeg elsker å lese bloggene dine, du er en stor inspirasjon! Jeg synes du er veldig kul! Jeg synes du skriver så mye kreativt og spennende! 😊😊😊 Du virker veldig innteressann og moden! 😊😊 Du som fekk meg til å begynne å blogge! Du er fin som du er Martine! 😊😊😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *