Min største hemmelighet

Categories Podkast 🎧

Akkurat nå sitter jeg i sofaen hjemme. Jeg har nettopp gått et tur med mamma og vi har snakket om dagens episode av podkasten min. Det er ikke ofte jeg hører på mine egne episoder, men i dag har jeg gjort det.

I dagens episode sitter jeg nemlig helt alene i studio. Det er bare meg, mine tanker og mine følelser. Jeg har gruet meg til episoden, fordi den er så personlig, så sår og så vond.

I episoden deler jeg nemlig min største hemmelighet. Den hemmeligheten jeg ikke har fortalt til noen, som jeg har holdt på i mange år og som jeg skammer meg over, ofte. Hemmeligheten jeg ikke har fortalt til mine nærmeste en gang og som ikke lenger er hemmelig, fordi jeg nå har snakket om den høyt.

Og det, det er jeg skikkelig stolt over at jeg klarte. Selv om jeg måtte stoppe opp og begynne på nytt, selvom jeg begynte å gråte og selv om jeg trodde at skammen skulle vinne.

Grunnen til at jeg har laget denne podkasten er jo faktisk fordi jeg vil at vi skal snakke om alt. Både de fine tingene, og de kjipe tingene. De tingene vi egentlig ikke vil snakke om og de tingene vi må snakke om. Jeg vil jo rett og slett at vi skal være sykt ærlige og at den tiden podkasten spilles av, så er det greit å være seg selv og føle det som man gjør. Ja, og jeg vil at det skal være en påminnelse om at man ikke er alene.

Du finner episoden der man finner podkast ved å søke etter ‘Sykt Ærlig Med Martine’ på feks iTunes, Spotify eller i Podkastappen (kan lastes ned for de med Android eller andre mobiler). Du kan også klikke HER for å høre den 🖤

Klem fra meg!

19 kommentarer

19 thoughts on “Min største hemmelighet

  1. Vet du Martine – du er så sterk!
    Fra omtrent første setningen satt jeg med klump i halsen og jeg gråt faktisk i bilen på vei til jobb i dag tidlig mens jeg hørte på deg.
    Synes det er så bra at du tar opp dette og snakker om det – dessverre for mange som ikke tenker på slikt!
    Du er sterk fordi du deler det – fordi du sitter alene og snakker til oss mange, mange fremmede som hører på. Du aner jo ikke hvem vi er engang!
    Tusen takk Martine – for at du er du og for at du tør å dele og å ta opp temaer mange skyr… ❤️❤️

  2. Ville bare si at det er så tøft av deg å snakke åpent om noe som du helt sikkert ikke er alene om å ha opplevd/opplever! Stå på, Martine! Du er rå 🙂

  3. Utrolig sterkt av deg. Takk som åpner deg og bidrar til at tabubelagte temaer blir lettere å ta opp. Tror jeg aldri har hørt noen snakke så ærlig om dette før noe som gjorde det hele så ekte. Selv om temaet er trist, så er det virkelig så ekte og viktig! Det må snakkes om! Takk for at du bidrar til denne åpenheten Martine! Satt med tårer i øynene gjennom hele podkasten. Du er tøff! Gigaklem fra meg!

  4. Tror ikke kommentaren min kom igjennom så prøver igjen! Tusen takk som er så åpen om et tabubelagt tema! Du er så ekte av deg og tar opp et så viktig tema som så mange kan kjenne seg igjen i, men som ingen vil prate om. Takk for at du er så sterk og det valget du tar om å avstå fra alkohol viser hvor mye innsikt du selv har og respekt for menneskene rundt deg. Satt med tårer i øynene gjennom hele podkasten! Fortsett å stå på! Du er modig. Stor klem fra meg

  5. Martineee 🙂 så fint av deg å være ærlig om dette.. Skulle bare si at jeg tror at de fleste som vil at du også skal drikke er fordi de ikke har lyst til å bli observert og “driti ut” av en som er edru. Drikker ikke så altfor mye så altfor ofte selv, men opplever ofte at hvis man er med noen som er helt edru og litt dømmende når man selv drikker, så er det slitsomt å høre “åh nå er du full ass…” eller “vet du hva du gjorde i går eller, du var jo så full!”… Tror det er mest der det ligger at man føler at man blir dømt av en som er edru. MEN, når det er sagt så er det jo mer deres problem enn ditt!

  6. Hørte podkasten episoden igår, fantastisk fint! Takk for at du deler det som er vanskelig å snakke om, du er rå! Digger deg og det du gjør her på bloggen, insta og podkasten!! Stå på videre, for du er så flink!

  7. Hei, vil si til deg :Takk for at DU er DU♥️ sterkt å høre, men sååååå viktig!!!! Og ikke minst er DU sterk!! Det er så mye snakk om forbilde for tiden, du er i alle fall et godt, flott og klokt forbilde!! Heier på deg!!

  8. Hørte på podcasten din nå nettopp, og du er så sterk! Jeg har selv “familiehemmeligheter”, der både alkohol og vold har vært inni bilde. Det er så vanskelig å forholde seg til det, fordi det er jo så.. Normalt for oss som opplever det, men så vet man jo at de fleste ikke har det sånn hjemme. Man føler ikke at man kan prate om det, for folk som ikke har opplevd sånt selv skjønner det ikke. Jeg drikker veldig sjeldent selv, men for min del så har jeg mer problemer med volden. Det å være 25 år og jomfru fordi man ikke tørr å være alene med mannfolk eller få seg kjæreste fordi man vet aldri hva som kan skje er ikke noe kult. Det er rett og slett flaut, men sånn er det bare.

    Du er råsterk! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *