– Genseren min finner du HER – 

 

Hvordan har du det?

Jeg har det bra! Det har falt en del på plass i forrige uke, jeg trives veldig og jeg har en jobb jeg digger. Tilfreds er egentlig ordet 💛 Jeg håper at du også har det bra!

Kan jeg spørre hvor mye du som influenser tjener?

Klart du kan! Jeg velger bare å ikke svare. Jeg holder ikke på med det jeg gjør for å prate om penger, eller… Vi kan godt snakke om sparing, drømmer og viktigheten av penger, men jeg finner det innmari lite viktig å prate om min egen økonomi. Jeg synes det er dødsstas at jeg kan leve av det jeg gjør og jeg knallhardt for å få til det jeg ønsker, men hva jeg omsetter for gidder jeg ikke å prate om. Jeg verken håper eller tror at det er penger folk følger meg for.❤️

Er du blitt singel?

Nei, ikke som jeg veit om, hehe. Han er bare bortreist og han blikke kvitt med så lett si! 

Kan du vise før og etterbilde av nesa di? 

Dette er det eneste før og etterbilde jeg kommer til å legge ut, for det er det eneste som illustrerer hva det har betydd for meg. Forskjellen på å ikke være ordentlig frisk og det å være friskere. For det er akkurat det, det har handlet om for meg. At jeg skal ha det best mulig, at jeg skal slippe daglige smerter og plager og at jeg skal kunne leve et enda friskere liv. Ikke hvordan den ser ut eller om jeg har blitt penere. For det har jeg ikke, jeg er bare friskere.

Synes du noen gang det er kjipt å skulle flytte etter C der han spiller?

Det er én ting jeg har vært klar på siden dag 1, og det er at jeg ikke er noen selvfølge. Han har ALDRI krevd noe av meg, verken at jeg skal flytte med eller at jeg skal være et sted jeg ikke ønsker, og det elsker jeg han for. Det har aldri handlet om at jeg har flyttet etter han, men at vi har flyttet, sammen. Det er selvfølgelig utfordrende og krevende at han har den jobben han har, og at den innebærer det den gjør, men det er også vanvittig lærerikt, givende og spennende. Vi har valgt å leve sammen og satse både sammen og alene. Jeg er så takknemlig for alle de rare stedene jeg har fått oppleve på grunn av han og for alt jeg lærer. Om det er kjipt å leve med uvissheten? Det er det selvfølgelig, men det er valgfritt – Og jeg ville ikke valgt det bort mot noe og jeg er så takknemlig for det livet vi har.

Hva skal du på 17.mai?

Jeg har alltid synes at 17.mai er en skikkelig vanskelig dag. Det er kanskje den dagen i året hvor jeg har følt meg mest ubrukelig, ensom og alene. Hvorfor? Jeg tror det er fordi det er forventa at vi skal være så lykkelige, sosiale og at vi skal ha det så forbanna bra. I år har jeg derfor ingen andre planer enn frokost i senga med lillesøs, en løpetur med mamsen, å bake favorittkaka mi (oppskrift HER) og ta dagen som den kommer. Jeg håper sola skinner, at jeg kan drite i å få den kjipe klumpen i brystet og bare være. Jeg prøver nemlig å lære meg at det er greit å gjøre det jeg egentlig har lyst til og at jeg fortjener å ha det bra, selv om det virker som at alle andre har det så jækla mye bedre ❤️

Om jeg skal ha én sports-BH, hvilken anbefaler du?

Jeg klarer ikke å velge mellom disse to… DENNE eller DENNE… Eller begge, hehe! Det er de to desidert beste jeg har nå. De sitter så bra! 

Hva skal du stemme til høsten?

Jeg vet ikke enda! Jeg må rett og slett lese meg opp litt mer. Jeg skal hvert fall sørge for at jeg bruker stemmen min fornuftig. Akkurat nå kan jeg plukke saker både herfra og derfra som er viktige for meg…

Hva synes du om at sykepleiere og lærere tjener mindre enn influensere?

Det er så innmari mange som gjør en viktig jobb, og som blir satt altfor lite pris på. Jeg er så takknemlig for enhver sykepleier, lærer, renovasjonsarbeider, renholder. De ansatte i matbutikkene, barnehagelærerne, vei- og anleggsarbeidere, ambulansepersonellet vårt… Lista er SÅ lang! Hva skulle vi gjort uten de som sørger for at samfunnet går rundt, at det er trygt å komme seg til disse jobbene, at vi får hjelp om noe skjer, at vi lærer og at vi er i trygge hender? Det er dritprovoserende å tenke på unge jenter som deler matoppskrifter, treningsøkter, motetips og hverdagen sin tjener uforholdsmessig mye på reklame, egne produkter og markedsføring. Men! La oss ikke la dette spørsmålet utelukkende handle om unge kvinner på internett som driver egne bedrifter. Jeg har aldri hørt noen stille spørsmål om hvorfor han som eier det private sykehuset, han som forvalter eiendom eller han som har lykkes med bedriften sin som jobber med markedsføring sin som tjener uforholdsmessig mye, og at det er urettferdig på et vis. Og om det er urettferdig at de aller viktigste tjener mindre enn mange andre? SELVFØLGELIG! Det er forbanna urettferdig at fotballspillere drar inn milliarder av kroner på en karriere. 100 millioner i uka. 1 million i timen. Det er sjukehus det. Jeg kommer alltid til å heie på alle som drar på jobb, som gjør en forskjell, som utdanner seg for å kunne hjelpe meg og som gjør hver eneste dag litt bedre for oss alle. Men! Jeg kommer ikke til å unnskylde meg for å ha den jobben jeg har og for at jeg tjener hva jeg gjør, selv om jeg er veldig enig i at det er urettferdig. Derfor kommer jeg også til å heie frem enhver lønnsøkning og en hver gode, betale enhver skattekrone og bidra med hva jeg kan. 

Hvilken tannbleking bruker du?

Dette spørsmålet får jeg OFTE, men sannheten er at jeg bruker ikke tannbleking! Jeg har alltid vært veldig nøye med å ta godt vare på gliset mitt, og jeg er også heldig å ha gode gener fra mamsen. Jeg har testet en haug av tullball opp gjennom, men ja, det har vært tullball, hehe. Jeg kjøpte DENNE tannkremen på ICA i Sverige, og jeg har brukt den hver dag siden og den er faktisk veldig ålreit, pluss at den funker! Utover det så gjør jeg ingenting annet enn å gjøre som jeg får beskjed om av tannlegen min. DETTE settet skal være veldig bra og det eneste jeg veit om som bruker samme metode som hos tannlegen. Men husk at tennene våre ikke er til for å være skinnende hvite a og at det ikke er kult å prøve masse drit som gir deg ising i tenna og en haug av plager! Ja, og at tannleger er eksperter, ikke en tullete blogger 😬

Hvordan i alle dager kan man lære å elske kroppen sin?

Må vi egentlig gå rundt og elske kroppen vår? Jeg gjør ikke det. Joda, jeg setter skikkelig pris på den, noen dager synes jeg den er jækla flott og andre dager så synes jeg den er skikkelig dust. Jeg prøver egentlig heller bare å akseptere at den er som den er jeg, å gjøre det beste ut av det og sørge for at jeg og kroppen min har det, og føler oss best mulig! Nå har det seg jo sånn at jeg har den kroppen jeg har, og da kan jeg jo enten bruke masse tid på å klage over det og hate på det, eller så kan jeg bruke tid på å akseptere den og tenke på andre ting som er mye mer viktig enn hvordan midjen min er, hvordan rumpa mi ser ut og om jeg kanskje hadde blitt penere om jeg gjorde sånn eller sånn. Jeg tror vi alle gjør oss sjæl en tjeneste ved å prøve og flytte fokus til alt hva vi kan, fremfor hva vi ikke kan. Du er fin og flott, og du er som du er, jobb med å være ålreit mot deg sjæl og bruk tiden din på det som betyr noe. Og husk at dårlige dager, både for deg og kroppen din er helt normalt, men heldigvis er bare en dårlig dag 24 timer.❤️ Om du trenger noen å prate med om kroppen din, så kan du snakke med nettros HER

Kunne du blitt med i Bloggerne? 

Ja, det tror jeg! Jeg har aldri blitt spurt, så jeg har aldri vurdert det heller, men hadde ikke det vært moro a?😅 Måtte smiska litt med han jeg bor med, men han hadde nok bjuda på til slutt. 😏

Går du på prevensjon, i så fall hvilken?

Ja, det gjør jeg. Jeg er avhengig av det så lenge det ikke står bebis på planen, rett og slett for å holde endometriosen i sjakk. Så langt det lar seg gjøre. Jeg ekke en fagperson, og synes det er så innmari mye bedre at dere hører med legen deres hva som funker for dere, i stedet for å hente tips fra meg. Kroppene våre er så innmari forskjellige og det som funker på meg, funker ikke nødvendigvis for deg! Du kan også ta kontakt med www.maja.no. 

Hvor får jeg kjøpt boka di?

HER🤍

Jeg håper du har fått en finfinfin start på uka og at du har det bra. Og hvis du lurer på noe du også, så er det bare å legge igjen en kommentar!

Stor klem fra meg, 

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg svarer!

  1. Føler akuratt det samme som deg om 17.mai! 🙈🇧🇻 Hurra for at jeg ikke er den eneste!
    Føler at både 17.mai og nyttårsaften har så mange store forventninger om at alt skal være så perfekt på alle måter.. 🙈

      1. Applaus for svaret ditt om lønnsforskjeller! Kanskje også en tanke å stemme noe i retning av venstre til høsten, sånn at vi kan gjøre det mindre attraktivt å være velferdsprofittør!! TENK å tjene seg styrtrik på andres lidelser 😵møkkafolk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *