Jeg skal prøve å forklare

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Topp HER – Jeans HER – Veske HER (rabattkode nederst i innlegget)

Hei og god mandag 💛

Eller, her er det fortsatt søndag i noen timer til. Lillesøs står på kjøkkenet og mekker guacamole. Jeg har høre hvor henrykt hun er der oppe over de perfekte avokadoene vi fant på butikken, haha! Det står søndags-taco på menyen idag, og jeg tenkte å benytte tiden til å jobbe litt. Jeg er så, så glad for besøk – Det kunne ikke passet bedre. Og å få servert taco nå… Ah, skitt så digg! 

Hvordan jeg har det? For å være helt ærlig så jeg vet jeg ikke helt. Jeg føler på mange måter at livet ruller på, mens jeg står og ser på litt om dagen, fordi jeg har null kontroll. Jeg hører folk fortelle meg at jeg må gi slipp på det jeg ikke kan kontrollere, men assa… Nei, jeg skal ikke begynne en gang, haha! Ikke at jeg ikke prøver, det krever bare litt mer enn som så…

Jeg er full av følelser, samtidig som livet på mange måter viser seg fra sin aller fineste side. Altså… Helgen har bydd på tretti varme, deilige mat, sand mellom tærne, nydelig selskap og solnedgang i Palos Verdes. Samtidig så verker hjertet litt og jeg er liksom litt nedfor. Og det er så forbanna vanskelig å forklare hvorfor og hva som skjer når jeg må forsøke å kommunisere i koder. Situasjonen akkurat nå plager meg nok bare litt, og jeg er konstant litt lei meg. Jeg tror det som plager meg mest er at jeg ikke vet hva som skjer, når C kommer hjem, når vi skal hjem for sesongen, om han får slutte seg til landslaget nå eller ikke, om han skal være her og spille sluttspill… Ja, jeg veit ikke. Det høres kanskje uviktig ut for enkelte, men for oss er jo dette livet ikke sant, og da er det jo kanskje viktig. Hjertet verket litt ekstra i går, fordi C fylte 25 år, aleine, i South-Carolina. Æsj, det var ikke sånn det skulle være. Men, vi står så støtt vi kan på tampen av en lang (men fantastisk levert) sesong. 

Det er flere som ikke helt forstår hva som skjer akkurat nå, og tingen er den at det er så vanskelig å sette dere inn i dette livet gjennom noen få linjer her inne og spesielt når jeg ikke kan brette ut om alt jeg kunne ønske. Hockeyen her er et spill, det er enormt mye politikk og det er kontrakter. Kult og spennende, men også forbanna slitsomt. Akkurat nå… Det siste. Fordi det er så turbulent, og alt tolkes i hytt og gevær. Give me a f*cking break. 

Det er kanskje irriterende at jeg i blant formulerer meg utydelig og at jeg skriver i koder som bare enkelte forstår, men jeg behøver å få utløp for tankene og følelsene mine et sted. Utrolig nok er det mye lettere her inne, enn når noen spør “hvordan går det”. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal svare da, om jeg skal være helt ærlig. Det går jo bra, med samtidig så er det noe som ikke er som det skal, om du skjønner? 

Ellers? Jaggu skjer det mye annet i livet enn det over her, selv om det tar ekstra mye av energien og kapasiteten min om dagen. Det ruller på med jobb, jeg har fått inn min aller første ansatte (hurra, og velkommen Benedicte 💕), i en helt annen rolle enn hva som var planen i utgangspunktet. Jeg holder fortsatt på med stillingen jeg søkte i utgangspunktet, men er veldig glad for å være et steg nærmere og med å ha fått en én ny stjerne sammen med meg. Og det er veldig hyggelig å ha fått en kollega, sånn på ordentlig. Jeg skal også snart ha en lansering av noe jeg er så kry på å dele med dere og nei altså… Tunga rett i munn!

Og fy søren, det er bare noen få måneder til leiligheten vi holder på å bygge hjemme er klar. Jeg har sakte men sikkert begynt å bevege meg inn i interiøruniverstet på Pintrest igjen, og er keen på noe helt annet enn hva vi har gått for der vi bor nå. Leiligheten ligger jo ved vannet, og jeg vil at det skal være lyst, fresht, cleant og varmt. Og gjerne mer fargerikt enn jeg, kremt, vi (aka meg, lol) pleier å gå for. Kanskje jeg har blitt litt inspirert av Hermosa, her vi bor i LA, eller at jeg bare har lyst til å prøve noe nytt? Det skal i alle fall være levende, fylt av blomster, kjærlighet og varme. Å, så spennende det blir! Jeg har delt litt bilder (mer kommer!!!!) og fortalt litt om leiligheten HER, og om du skulle ha noen skikkelig kule ideer så tas det i mot med takk. Vi vurderer forøvrig en liten spilevegg i gangen… Litt som dette:

Er det ut, eller dritfint? Leiligheten er over to etasjer, i i første etasje har vi valgt tre (som på bildet) som en rød tråd, så jeg tror dette kunne blitt prikken over én…La meg høre hva du tenker! 

Forresten. Jeg har fått en rabattkode fra NA-KD som gir 15 % rabatt på alle ordinære varer i ut tirsdag. Koden er HALVORSEN15

Nå skal jeg runde av dagens oppdatering og sjekke status på taco’n 🧡🧡 Jeg håper du får en skikkelig fin uke, at du ikke er så steng mot deg sjæl og at du finner styrke til å stå opp for deg selv om du må. Nok vann, rent sengetøy og en digg dusj fikser ikke alt, men mye. Stor klem fra meg, 

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg skal prøve å forklare

  1. Noen ganger er det helt greit å skrive i koder. Andre ganger bedre å være tydelig. Alt har sin tid. Ønsker deg ei fin uke 😊

  2. Den spileveggen i gangen var lekker! Syntes du skal gå for det DERE liker og ikke tenke så mye trendy eller ikke! Det skal sikkert være sånn lenger enn det som er trendy;) Lykke til og masse kjærlighet fra meg i gamlelandet🐣🐣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *