I dag har jeg gjort to ting jeg er skikkelig fornøyd med. 

Nummer én: Bilen min er endelig nyvasket! Stakkars bilen min. Jeg er så glad i den, men jeg har ikke vært så altfor snill mot den i sommer. Jeg pleier alltid å være flink til å vaske den, men så har livet bare skjedd, den har hatt litt sommerferie den også og jeg har vært lat.

Den dårlige samvittigheten boblet over i dag og jeg booket jeg en svindyr time for å få den ordentlig vasket innvendig og utvendig, så nå er det endelig ren og pen.

Nummer to: Jeg har også vært hos gynekologen. Mine tre siste ganger hos gynekologen har ikke vært så veldig kule. Det er ikke fordi gynekologen min ikke er verdens beste gynekolog, men fordi livmoren min og jeg er skikkelig uvenner. Jeg satt inn spiral i mars i håp om at smertene mine skulle gi seg (noe de ikke har) og innsettingen var alt annet enn udramatisk for min del. Jeg ble veldig syk etter jeg hadde satt den inn, og i dag ga vi opp og tok den ut. Den funket ikke for meg, heldigvis funker det for mange andre!

Vi, jeg og gynekologen min forsøker å finne ut hva vi kan gjøre for at jeg skal kunne leve best mulig med plagene jeg har knyttet til mensen og endometriose, og i dag har vi begynt på forsøk nummer tre. Jeg krysser fingrene og håper at det stemmer at alle gode ting er tre. Plis la det være sånn. 

Hvis du lurer på hvordan jeg absolutt må skrive om mitt gynekolog besøk, så er det ikke fordi det er så viktig for meg at noen vet hva jeg driver med der jeg ligger med bena i været, men for å si at det er lurt å stikke innom der av og til. Det er lurt å sjekke at alt er som det skal, ta tak i eventuelle plager og til alle dere kule damer over 25 år: sjekke seg. For deg selv og for alle som er glad i deg. 

Lillebroren, mommoen og kusina til C er på besøk hos oss nå, så nå er planen å henge med de, spise gryterett og gulrotkake. Ingenting er som når gjestene kommer til oss på besøk og har med mat! Det er mommoen sin det.

Jeg håper at dagen din har vært fin! Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger på gårsdagens innlegg. Det gjør det så sjukt verdt det å åpne opp hjertet mitt.

Ny podkastepisode er ute i morgen forresten!

Klem fra meg💛

9 kommentarer

9 thoughts on “Hos gynekologen

    1. Dersom du har Adenomyose i tillegg så vil absolutt ikke spiral fungere.
      Endomerriose, Adenomyose kan kontrer bekreftes ved lapraskopi, altså kikkhullskirugi.
      Kan også i de fleste tilfeller se det på MR med Endometrioseprotololl.
      Kur for Adenomyose er hysterektomi, fjerning av livmor og det i seg selv er ingen kur for Endometriose.
      Håper du har en flink lege på Ullevål ❤️

  1. Sjekk deg gjerne før du fyller 25 også. Det gjorde jeg, og det er jeg sikkelig glad for idag!

  2. Har du prøvd p-sprøyte? Jeg fikk anbefalt det av gynekologen, men tør ikke prøve da hun ville at jeg skulle ta det samtidig som jeg har p-stav og i tillegg hater jeg sprøyter.. haha!

    Setter pris på at du snakker om gynekologbesøk, jeg føler det er rart å snakke om og det gjør meg litt mindre nervøs til neste gang .. <3

  3. Hvis dere ikke har snakket om det, burde du be om en operasjon. Da kan de fjerne det meste. Om ikke alle, så hvertfall de som plager deg meste. Det vil hjelpe for en periode, til nye kommer å fester seg. Det hjalp for meg en periode.Da kan de også se hvilket nivå av endometriose du har og om du også har adenomyose. For meg hjelper det også med yoga og div pusteteknikker for å avslappe musklene og fysioterapi for stramt bindevev og muskulatur i buken.
    Håper du finner det beste for deg!

  4. Hei! Så flott alt du deler med oss, takk for det! 🙂 hvilken gynekolog går du til? Kunne tenkt meg å dratt til en gynekolog men prisene er så heftig for en student..

    1. Hei! Takk for hyggelig kommentar <3 Jeg går til en i Drøbak, som er privat. Vil tro at det finnes noen tilbud for studenter rundt omkring, men jeg har ikke peiling! Om ikke, så burde det ABSOLUTT bli det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *