Det dere lurer på:

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


 

På søndag skrev jeg et innlegg om at jeg og C skal flytte. I forbindelse med det har det dukket opp haugevis av spørsmål i innboks og kommentarfelt. Jeg tenkte derfor at det ville være like greit å samle de fleste spørsmålene her. Det er en del jeg faktisk ikke kan svare på, fordi jeg enda ikke vet. Det er helt nytt og jeg sitter på haugevis av spørsmål selv. Men, jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan!

☼ Når flytter dere?

– Vi flytter ned 1.august. 

☼ Kan du fortelle litt om stedet dere skal flytte til?

– Vi skal flytte til Norrköping. Jeg kommer garantert til å skrive Norrkjøping etter hvert, haha! Jeg har besøkt byen to ganger hittil og liker den sikkelig godt. Den er ordentlig koselig og har alt jeg skulle behøve. Det bor over 100 000 mennesker der, og stedet har masse å by på!

☼ Gruer du deg?

– Godt spørsmål. Nei, i utgangspunktet ikke. Samtidig er det veldig skummelt og nytt, men jeg gruer meg ikke på den måten at jeg ikke vil. Jeg kjenner at jeg trenger å forberede meg, men tror overhode ikke jeg trenger å grue meg. 

☼ Hva skal du gjøre dere nede?

– Haha, dette spørsmålet får jeg nesten hele tiden. Bloggen er min jobb, og jeg er ufattelig heldig som kan ha med meg den over alt. Det gjør også at jeg alltid har noe å gjøre. Samtidig så skal jeg ta noen fag og lese massemasse. Jeg kommer også til å måtte være en del i Oslo og jobbe. Jeg kommer til å være hjemme flere dager i måneden for å følge opp min kjære DAY-jobb og ha møter. Hva jeg skal gjøre der nede er faktisk det siste jeg er bekymret for. Jeg vet at tiden vil fly avgårde!

☼ Føler du at du gir opp ditt eget liv litt?

– FOR et brutalt spørsmål. HAHA. Det handler overhode ikke om å gi opp mitt eget liv, men å faktisk leve livet. Jeg har fått en stor utfordring og mulighet slengt i fanget, og hvorfor skulle jeg unnskyldt meg med dårlige unnskyldinger som det her? Dette dreier seg ikke kun om C, og jeg tror faktisk at en slik forandring kun er bra for meg. Jeg gir ikke slipp på noe, jeg håper derimot at jeg finner meg selv enda mer!

☼ Har dere funnet leilighet?

– Wæææh. Nei, eller. Jeg vet ikke helt. Klubben til C skal fikse det, men jeg er fryyyyyktelig spent. Er så redd for å ikke trives i mitt eget hjem. Samtidig så håper jeg at de finner noe bra og at det blir suverent. Det verste som kan skje er jo at vi må finne en annen:)

☼ Må du bytte mobilabonnement og lege?

Nei. Jeg skal ikke bytte noen av delene. 

☼ Hva syntes foreldrene dine?

De støtter meg hundre prosent! De er stolte, takknemlige og støttende. Hvis de hadde vært negative hadde nok valget vært mye vanskeligere enn det har vært. De skal jo ikke begrense meg, på samme måte som jeg ikke skal begrense C. Går det ikke, har jeg alltid et annet hjem og noe å komme hjem til. 

☼ Er du redd for det sosiale?

– Nei. Eller, jeg lyver litt. Det er skremmende å ikke kjenne noen. C kommer rett inn i et miljø, og jeg må nok gjøre en innsats selv. Heldigvis er de fleste klubber ganske inkluderende, og de fleste av hockeygutta har dame! 

☼ Er du redd for at det kommer til å bli ensomt?

– Ja. Ikke fordi jeg ikke kommer til å ha folk rundt meg eller folk å være sammen. Jeg er ikke redd for at det blir ensomt på den måten. Men C kommer til å reise MYE, og jeg er litt nervøs for hvordan jeg kommer til å takle å være “helt alene” de første gangene. 

☼ Hva gleder du deg mest til?

– Det å gå milevis ut av min trygge komfortsone og vokse enda mer. 

 

// Marty

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Det dere lurer på:

  1. Hei!
    jeg flytter til stockholm for å studere i sommer, og om du trenger en norsk trønderkompis å henge med 1 time unna, send en mail a! 🙂 21 år gammel jente!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *