WTD: Jeg er utro mot kjæresten min

Categories Spørsmål & Svar ⁉️

Jeg er utro mot kjæresten min, og jeg klarer ikke å stoppe. Jeg elsker han, men han jeg er med når jeg ikke er med kjæresten min gjør noe spesielt med meg. What to do? (Kjæresten min vet ingenting) 

Tja, jeg antar at du ikke hadde digga om kjæresten din var utro mot deg? Jeg tenker som så at om du elsker han, så takker du for deg og slutter å føre han bak lyset. Det er ingenting annet enn jækla shitty gjort. Man kan ikke alltid få det beste av to verdener, og det høres ut som at du må finne ut av hva du egentlig vil – Men ikke gjør det på bekostning av kjæresten din, som ikke veit noe som helst. Si det som du er, stå for det du har gjort og ikke tvihold på han for at du skal være trygg, samtidig som du for hver gang du er utro med den andre personen ripper opp hjertet hans. Sorry, men han fortjener bedre enn som så, og det tror jeg egentlig du veit sjæl!

Jeg jobber sammen med ei som har sagt ekstremt stygge ting om min bestevenninne. Har lyst til å si det til venninna mi, men er redd for å bli “lagt for hat”. Det har hun gjort med andre. Hva hadde du gjort?

Jeg skjønner veldig godt at det er ubehagelig og skikkelig vanskelig. Jeg tror at vi ofte lar være å si noe når noe er ubehagelig fordi vi ikke vil få det enda mer ubehagelig, eller gjøre det ubehagelig for den som faktisk er kjip. Jeg pleier å tenke sånn at “hadde jeg synes at det var greit at noen snakket sånn om meg?”, om svaret er nei, så synes jeg at man skal si ifra – Uansett hvor ubehagelig det er. Det er faktisk lov å si “jeg klarer faktisk ikke å høre på at du snakker stygt om en jeg er glad i, og hadde satt stor pris på om du kunne la være å gjøre det når jeg er her”. Jeg veit at det er lettere sagt enn gjort, men jeg synes vi skal bli flinkere til å si ifra! Hvorfor er det så viktig for deg å bli likt og anerkjent av en som er så kjip ovenfor venninna di, som snakker stygt om andre og som legger andre for hat? Er det fordi du er redd for hva personen skal si om deg? Om du er redd for drama og mer drittslenging, så er det kanskje kulere å si ifra direkte til personen, enn å sladre til venninna di? Hva er viktigst, at noen får gå rundt og være kjip  mot venninna di eller at du er godt likt av personen?👊🏻

Jeg crusher på bestekompisen min, men er redd for å ødelegge vennskapet.

Hmm… Kan det være fordi dere har det hyggelig sammen, fordi dere har samtaler som ikke bare er overfladiske og fordi dere bryr dere om hverandre? Det er supervanskelig! På en måte så tenker jeg at hvis vennskapet er så sterkt at du enten har utviklet følelser eller tror du har følelser, så burde det tåle at du sjekker stemninga for om det kan være noe mer. Det enkleste er jo å si det rett ut, men det finnes jo flere måter å ta det opp på, samtidig som du trår litt forsiktig. Jeg tenker HVERT FALL at det er mye bedre at du sjekker statusen mellom dere, enn at du angrer på at du ikke gjorde det. Om han ikke er interessert i noe annet enn vennskap, da veit du det – Men om han er det, så er det jo greit å finne ut av det også. Lykke til, og husk at du verken er dum eller teit fordi du føler det sånn som du gjør!!!!

Har du tips til hvor jeg kan kjøpe litt hot undertøy? Ikke sånn du får kjøpt overalt, men sånn ekstra hot, hehe. 

Da anbefaler DENNE siden🤭

Jeg har hatt lyst til å gjøre det slutt med samboeren min lenge, men vet ikke hvordan…

En ting er hvert fall sikkert, og det er at du verken gjør deg eller hen en tjeneste ved utsette det! Det er kjempevondt, men det er vondere for dere begge å tviholde på noe ikke du vil. Det er mye bedre å rive plasteret av med en gang, enn å gjøre det sakte. Jeg synes du skal hoppe i det. Ta praten! Det kommer til å være både vanskelig, vondt og trist, men det blir ikke noe mindre vanskelig, vondt og trist å utsette det. Snarere tvert i mot. Sett deg ned (eller gå en tur om det føles bedre) og fortell hva du har på hjertet. Heier på deg!

Typen min har egentlig aldri vært singel, og han hadde nettopp blitt det da han traff meg. Til høsten flytter jeg mest sannsynlig pga studier, og dilemmaet er at han ønsker å kjenne på singellivet, samtidig som han vil leve livet sitt med meg. Skal vi ta en pause så han får kjenne på dette og jeg fokusert på studiene? Han vil ikke flytte og ser litt mørkt på et avstandsforhold. Jeg elsker han og setter enormt stor pris på han, og det kan jo hende vi kan prøve på nytt når jeg kommer hjem om to år. 

That’s a hard one. Jeg kan absolutt forstå at han lurer på hva singellivet er, og personlig så tror jeg at han blir skuffa om han tror det bare dreier seg om å herje rundt. I utgangspunktet så tenker jeg at singellivet innebærer at man skal være fri til å prate og ligge med hvem man vil, samtidig som det selvfølgelig kan være er argument til å “finne seg sjæl”. For å være helt ærlig så høres det kanskje ut som at han har behov for det, og jeg vet med meg selv at behovet for å være singel er minimalt – Selv om kan tenke hvordan det hadde vært. Forskjellen på å ville være det, og tenke det er ganske stor. Jeg synes du skal gjøre ditt. Flytt, studer og lov meg at du ikke henger igjen i en relasjon der han ikke er 100 % inn i det på samme måte som deg. Det høres ut som at han ikke klarer å være helt tilstede i dere relasjon, og jeg tenker at han må finne ut av det før du skal satse på det videre. Klisje som det er, så stemmer det at om det er meant to bo, så er det meant to be. Det er ikke alltid at det passer, og da tror jeg at man gjør seg selv en tjeneste å ikke tviholde på det bare for at. Klem til deg.❤️

Venninna mi snakker alltid nedlatende om meg, hun setter aldri pris på meg og det eneste hun gjør er å såre meg gang på gang. Hva burde jeg gjøre?

Kan vi ikke alle sammen være enige om at 2021 er året der vi slutter å finne oss i og bli behandla dårlig? Helt ærlig så høres det ikke hun ut som hun fortjener tittelen venninne ovenfor deg, og jeg synes virkelig du skal slutte å finne deg i at hun sårer deg gang på gang. Det er akkurat som i et forhold: Du fortjener noe bedre. Ja, og det er faktisk lov til å gjøre det slutt med venner også. Du. Fortjener. Det. Beste. Og kjipe venner er ikke en av de tingene!

… Om noen av dere andre har noe å tilføye, om dere har erfaring med noe av dette eller mener noe annet enn meg, så er dere hjertelige velkomne til å fyre løs i kommentarfeltet med hva dere tenker.

Jeg håper dere får en fin søndag, og at dere gjør noe bra for dere selv – Og ikke finner dere i noe tull, eller i å bli behandla dårlig.

Snakkes seinere!

2 kommentarer

2 thoughts on “WTD: Jeg er utro mot kjæresten min

  1. “If you love two people at the same time, choose the second one. Because if you really loved the first one, you wouldn’t have fallen for the second one.”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *