Sånn lager du verdens beste poteter:

Categories TIPS!

Mhmm… Er det noe jeg elsker så er det poteter i alle former og varianter. Kokte, stekte, bakte – You name it og jeg tar det!

Jeg syntes de som sier at poteter ikke er bra for deg kan ta seg en bolle, eller en potet, for potet er faktisk helt genialt – På mange måter.

Poteten har lavt fettinnhold og den er en god kilde til C-vitamin. C-vitamin styrker immunsystemet og øker opptaket av jern fra andre matvarer. Kostfiber er bra for fordøyelsen og kalsium bidrar til å opprettholde normalt blodtrykk. Men det beste av alt: Det er sykt digg, så det er jo egentlig bare kjipt for de som velger å la være å spise noe av det diggeste som finnes, hehe.

Her kommer hvert fall oppskriften på hvordan jeg lager verdens diggeste poteter som passer til typ alt. Og hallo, det er superenkelt. Hadde det ikke vært det så hadde jeg aldri lagd det 😂

… Verdens diggeste og sprøeste poteter…

– Sett stekeovnen på 225 grader og varmluft

– Skyll potetene

– Del de i sånne biter du vil ha! Jeg deler de i så tynne skiver som mulig.

– Bruk olje og sørg for at alle potetene har er tynt lag olje over seg.

– Salt potetene godt og bruk eget krydder for pommes frites/poteter!

– Sett potetene inn i ovnen og ta de ut når de har blitt gylne.

– Da snur du de, oljer de på nytt og strør over med krydder på nytt – Da blir begge sider sprø!

– Ta de ut når potetene har fått en gyllen farge!

Med andre ord: Det er superenkelt og superdigg!

Kos deg 💛🍴

3 kommentarer

3 thoughts on “Sånn lager du verdens beste poteter:

  1. Elsker poteter <3<3<3 lurer på hva slags poteter du bruker i denne oppskriften? Regner med det går an å bruke de fleste, men vil gjerne vite uansett..=)
    Ha en fin lørdag, Martine. <3

  2. De lyse ja.. nå ble jeg mye klokere 😄 men kan høres ut som du mener nypoteter eller mandelpoteter.. jeg får prøve meg litt fram. Takk for supert tips ihvertfall 🧡

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *