Til deg som dropper bursdagen til sønnen din:

Categories Tanker 💭

Mens jeg har måtte avlyse en reise, har en bekjent av meg gått glipp av bursdagen til sønnen sin.

Fordi han er lege.

Mens jeg har måtte avlyse møtene mine, har en venninne gått glipp av begravelsen til bestemoren sin.

Fordi hun er sykepleier.

Mens jeg går glipp av fotballkampen jeg har gledet meg til å månedsvis, har den ene naboen min enda ikke hatt tid til å hilse på den nyfødte nevøen sin.

Fordi han jobber på legevakta. Og jeg er ekstremt takknemlig.

For at den eldre damen som ringer bekymret inn for viruset blir møtt med ro, kunnskap og forståelse.

For at mannen som er smittet blir tatt vare på av de beste vi har.

For at de som er redde blir møtt med et smil.

For at våre helsearbeidere er på jobb. For meg, for deg, for de som ikke kan ta vare på seg selv, for de som ikke husker hvem de er, for de som er redde, for de som er syke, for de som behøver stell og for oss.

Så takk. Takk til deg som jobber på spreng for å holde oss friske. Takk til deg som gjør alt som står i din makt. Takk til deg som svarer på alle spørsmålene vi andre måtte ha. Takk til deg som forsøker å holde oss rolige. Takk til deg som akkurat nå står ovenfor tøffe etiske valg. Takk til deg som gjør ditt aller beste. Takk til deg som gjør en av landets viktigste jobber.

Vi skylder dere all respekt, og i mens så skal vi andre ta vår del av ansvaret. For det er det minste vi kan gjøre.

Eller hva, folkens?

DEL GJERNE. 

8 kommentarer

8 thoughts on “Til deg som dropper bursdagen til sønnen din:

        1. Innlegget handlet om at folk ikke måtte ta coronaviruset så seriøst, noe som krasjer veldig med situasjonen vi er i i dag, så antar det er derfor det ble slettet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *