Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

GOOOD TIRSDAG ❤️

✗ Det har gått i et eneste stort kjør siden overtakelsen på fredag, og jeg har tittet altfor lite inn her, men livet har skjedd, skuring har skjedd, planlegging har skjedd og jeg har faktisk ikke åpnet macen på flere dager – Og det kan jeg ikke huske sist skjedde. Telefonen derimot, den har fått kjørt seg som både lommelykt og til å besvare mail.

✗ Den siste uken har jeg snakket med så mange forskjellige mennesker i forskjellige jobber, og jeg har vært innom x-antall butikker. Mange stedene jeg har vært har jeg oppriktig behøvd hjelp, for jeg er ikke en råskinn på verken skruer eller kobling i lamper. Noen er helt formidable i jobbene sine, sånn som han jeg pratet med i telefonen for å koble opp TV-en og nettverket vårt i går, mens andre… Umulig kan synes at det de holder på med er spesielt ålreit. Ja, og det er faktisk griseirriterende når man er avhengig av hjelp og verken får det, eller noe som likner på et smil i et forsøk på å være imøtekommende.

✗ Jeg har tenkt en del på dette med dobbeltmoral de siste dagene. En ting er jo sikkert, og det er at det er noe vi alle har, men… Vi er jo oss selv nærmest. Vi vil jo ha rett og vi vil jo gjerne se ting slik at de blir best for oss selv. Og det er veldig lett å si noe, men ikke nødvendigvis like lett å gjøre noe.

✗ Dette er bare et litta tips, men jeg klikket hjem litt ting og tang jeg behøvde fra Lyko tidligere i dag, og de har rabatt på ganske mange digge produkter om dagen! (Klikk HER for å sjekke det ut).

✗ Det har gått opp for meg at jeg begynner å bli voksen. Vennene mine begynner å både ha barn som kan gå, få barn, etablere seg og til våren blir jeg tante sjæl. Jeg har kjøpt meg leilighet, betaler regningene mine sjæl og trives egentlig ganske gått i den livssituasjonen jeg er i. HVA SKJEDDE?

✗ Apropos det: Jeg får hetta når de som er “ordentlig voksne” sier ting som “ja, jeg merker at jeg ikke er 20 år lenger for å si det sånn” eller “jeg husker da jeg var 20 år”, akkurat som at det å være 20 år var livet liksom. Jeg husker knapt ingenting fra da jeg var 20? Er liksom gullalderen forbi nå eller? Går det bare en vei herfra?😅

✗ Da jeg var yngre elsket jeg alt av CSI, Law And Order og Criminal Minds. Jeg så alt av Criminal Minds og kunne det ut og inn. På et tidspunkt så dabbet det bare av, og det var jo egentlig like greit. Men, interessen for deilig drama, etterforskning, action og forbrytelser lever visst i beste velgående enda. Jeg, mamma og lillesøs har tatt fatt på S.W.A.T på Viaplay, og jeg elsker det. Kanskje mest at Shemar Moore spiller der også. Jeg gråt som en unge da han sluttet i Criminal Minds, haha!

✗ Jeg ser at NA-KD får kjørt seg om dagen og at det oppfordres til boikott etter at en intern har gått ut og fortalt hvordan hun ble behandla der. Jeg skal sette meg litt bedre inn i saken, men: Jeg lurer på hvor mange influensere, og nå snakker jeg ikke om de største, for de gjør det allerede, men alle de andre som får hivd mobildeksler, selvbruning og sponsa klær fra NA-KD har skattet av det de har mottatt. Og det er liksom litt det jeg synes er noe drit. Nemlig at det er en haug av firmaer som benytter seg av (ofte) unge jenter som synes det er dritstas å kunne klikke hjem “gratis” klær som egentlig ikke er gratis, å gi gratis reklame videre til et firma som omsetter for… Milliarder eller? DET er shitty, og DET er grunnen til at jeg har takket nei, hver eneste gang de har spurt.

… Nå hørtes jeg veldig streng ut, og det er null kritikk til de som i god tro har takket ja til noe de synes er kult og stas (og det er jo kult å få gratis ting!!), men disse bedriftene veit hva de driver med, og man blir jo egentlig bare… Brukt. Ja, og firmaene tjener penger, mens de som takker ja gratis i teorien betaler for å gi de reklame.

✗ Jeg digger jo alt som er av joggedresser, og ble superglad da jeg så at Cubus har kommet med noen som er ordentlig kule. De koster ikke tusenlapp på tusenlapp som de kuleste joggedressene gjerne gjør, og de går opp til 3XL. HURRA FOR DET! Klikk HER for å titte, og se etter alt med SPORTS CLUB.

✗ Jeg kjenner at julestemninga ikke helt har meldt sin ankomst enda, så jeg tenkte jeg skulle prøve å vekke den til livet i kveld. ❤️

Sender deg en stor klem fra meg til deg, og gleder meg til vi kan klemme på ekte!

 

1 kommentar

1 thought on “Ti tanker på en tirsdag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *