Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

God tirsdag💛

✗ Du kan si hva du vil om Isabella Löwengrip, men jeg syntes hun er en steintøff dame. Jeg hørte podkastepisoden hun gjorde i “Söndagsintervjun” og jeg syntes det er så fint hvordan hun setter ord på livet sitt, og på karrieren sin. Alt har liksom en forklaring og alt hun har gjort, og alt hun har gått gjennom er ekstremt lærerikt. Og: Jeg syntes faktisk det er fett at hun står i at hun gikk på snørra for et halvt år siden – Selv om alle som ikke digger hun gnir seg i hendene. Jeg vet ikke med deg, men jeg håper at jeg aldri blir en som gleder meg når andre går på trynet.

✗ Noe av det som kan irritere meg mest er når folk undergraver andre sine følelser. Det er HELT i orden at du følte det annerledes eller du syntes at det er teit, men DU kan ikke bestemme hvordan noen andre skal ha det eller føle seg vel?

✗ Broren min fylte 25 år i går. HVA SKJEDDE?😂 Det føles jo ut som at han var 20 år for et kvarter siden, og at jeg var 17.

✗ Jeg er en sånn som alltid vil få ting gjort og som aller helst kunne ønske at det som må fikses, hadde blitt fiksa i går. Allikevel så er det noen ting som ofte sitter litt langt inne, og det er ting som å for eksempel ringe til gynekologen min og si at jeg trenger ny resept på p-pillene mine. Jeg gjorde det i går, etter å ha utsatt det en uke, og det tok akkurat så lang tid:

✗ Hvor rart er det ikke at vi mennesker kan være så grunnleggende uenige om noen ting? Det aller meste er jo likt for oss alle, og allikevel så kan vi ha så forskjellige oppfatninger og meninger om ting.

✗ Apropos det å ikke like noen. Vi har jo alle noen vi digger mindre enn andre. Ta første inntrykk da for eksempel! Jeg har jo truffet mennesker som har gitt meg et elendig førsteinntrykk og som jeg har gjort meg opp en mening om på grunnlag av det. Tenk om de bare var veldig uheldige (noe jeg også kan være), og at vi egentlig kunne blitt skikkelig gode venner? Ja, men at jeg er så forutinntatt på grunn av for eksempel førsteinntrykket at jeg går glipp av en muligheten.

✗ Jeg lurer på om de som er med på Ex On The Beach har like mye drama på privaten, som på TV-skjermen jeg.

✗ Jeg har aldri sagt at jeg gleder meg til høsten i mai før, men nå kjenner jeg faktisk at jeg gjør det. Sommeren kommer garantert til å bli både minnerik og fin selvom ting blir veldig annerledes enn planlagt, men jeg kjenner at jeg begynner å lengte etter ordentlig hverdag, rutiner og at alt skal bli så normalt som mulig igjen. Jeg trives liksom best da.

Er forresten ikke så fresh som på bildet over i skrivende stund☝🏻😂

✗ Jeg har alltid vært ganske heldig med huden min i ansiktet, og det har nok gjort at jeg har vært litt sløv til å ta vare på den også. Det har liksom ikke vært så nøye, for vi har vært kompiser uansett. Jeg har alltid vært nøye på å ta av sminken (funfact: jeg har aldri sovet med sminke før), brukt både den ene og den andre kremen og vasket fjeset, men aldri noe hokkuspokkus. Nå har jeg derimot skjønt at det kan være en ide å skrubbe fleisen en gang i blant (det har jeg kanskje gjort annenhver måned tidligere), så nå har jeg begynte å bruke DENNE som jeg kjøpte for et par måneder siden og er spent på om jeg kommer til å merke forskjell!

✗ Jeg har funnet de beste treningsskoene jeg noen gang har hatt. Jeg har lyst på minst tre par til, og jeg vil nesten ikke bruke de jeg har nå fordi de er så gode. Jeg håper at de skal eksistere for alltid, haha! Du finner de HER.

Jeg håper tirsdagen din er like fin som deg. Vi snakkes senere💛

13 kommentarer

13 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Du virker så klok og reflektert, så har et spørsmål. Er i et forhold med en fantastisk fyr, men er redd for å bli for avhengig av han da jeg ikke har noen andre å henge med utenom han. Tips til å ikke bli det? 😀

    1. Hei! Så hyggelig ❤️ Jeg tror på generelt grunnlag at det er viktig å gjøre ting uten hverandre også, og gi hverandre rom til å være med andre. Det er jo bare superhyggelig å være masse med kjæresten sin og gjøre ting sammen, men jeg tror det er lurt å gjøre ting selv også. Om du ikke har noen andre du kan ta med på ting eller finne på noe med, så kan du jo hvert fall gå turer alene, gjøre noe annet du liker og sørge for at dere begge får space til å gjøre ting – Alene ❤️

    1. Det har ingen verdens ting med meg å gjøre, og jeg har egentlig ikke satt meg noe inn i det enn at jeg har lest en artikkel. Det er flaut å drite seg ut, og det står respekt av det å si sorry, selv om det sårer stoltheten 🙂

  2. Hei Martine!
    Jeg er litt usikker på hvilket innlegg jeg kan/skal stille spørsmål på, men i dette innlegget har du det øverste bildet som viser håret ditt. Her kommer spørsmålet;
    Helbleket du håret en gang, for så å ta etterveksten, eller er du egentlig så lys til vanlig men årstiden som mørkner det?

    Jeg syns det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre det (etter min mening) fæle og dystre, mørke håret mitt…

    Håper du kan gi et svar på det med evt. hårtips 🙂

    1. Hei! 😀

      Jeg er naturlig veldig blond, men de siste årene så har jeg bare blitt mørkere og mørkere. Jeg har vært hos utallige frisører og testet både det ene og det andre, uten å bli fornøyd. Jeg har gått hos en noen ganger på rad, som har jevnet ut fargen min (etter mange mislykkede forsøk), og gjort at jeg har den fine fargen jeg har i lengdene nå! Nå opprettholder jeg med å bleke etterveksten min selv, og dra ut noen striper for å få det jevnt! Jeg er ingen ekspert, og litt skeptisk til å tipse folk om å gjøre det hjemme – Men jeg gjør det på moren og søsteren min også, og vi har funnet noe som funker for oss. Et tips er hvert fall å IKKE gå for noe vågalt og ikke ha det i for lenge, hehe! Prøv deg frem 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *