Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

GOD TIRSDAG💛

✗ Disse dagene er skikkelig rare. I kom C ut på terrassen etter at jeg hadde trent der ute, satt på putekassa (som forøvrig ble ødelagt av det😂) og vi ble sittende å bare se utover nabolaget vårt. Alt er liksom så rart, uklart, forvirrende, slitsomt og tomt. Jeg trenger vel ikke egentlig å fortelle hvordan jeg føler det er, for sannsynligheten er vel stor for at du skjønner relativt godt hva jeg mener…

✗ Ja, og som at livet ikke var forvirrende nok før viruset kom og angrep oss, så er det ikke noe mindre forvirring ute og går for min del. Jeg har ikke peiling hva som skjer med jobben til C, hvor han skal spille og hvor vi skal bo etter sommeren. Det er liksom utfordrende nok i seg selv, men nå ble det enda mer utfordrende. Det snakkes her, foreslås der og det er slitsomt. Akkurat nå er jeg sjeleglad for at det bare er han og meg, og at vi ikke har barn inni bildet også.

✗ Jeg lurer på om skilsmissestatistikken kommer til å stige i været etter denne krisen, heh. Det er jo fortgjort å gå hverandre på nervene når man må være sammen stort sett hele tiden, trampe oppå hverandre og når det er lite rom for privatliv for mange. Jeg merker det bare sjæl jeg. Lunta mi er ganske mye kortere nå, enn hva den pleier å være og nå er det ekstra irriterende om han ikke rydder opp etter seg😂

✗ Jeg trodde aldri at jeg skulle si dette, men i disse dager er jeg oppriktig lei meg for at Paradise Hotel kun går på mandager og onsdager. Gi meg det mandag, tirsdag, onsdag og torsdag a! Jeg trenger noe idiotisk å surre meg inn i, haha!

✗ IKKE. DRA. PÅ FEST. Jeg snakket med legen min i går, og hun var fortvila over hvor mange som gir beng og henger med vennegjengen, fester, drar på shopping og feirer som at det skulle være sommerferie i disse dager. Kom igjen a folkens! Jeg leste en status her om dagen: Besteforeldrene våre ble beordret i krigen, vi blir beordret til å sitte i sofaen. Såpass klarer vi💪🏻 Jo mer vi bidrar nå, jo fortere kan vi feste, henge og ha det kult igjen! Hun sendte denne, og la oss følge den:

✗ Det er en ting jeg har tenkt på den siste uken, og som jeg har reagert på flere ganger. Det er ingen tvil om at man håndterer situasjoner som vi står i nå forskjellig, noen har behov for å le, andre klarer ikke det og andre finner sine helt egne måter å ha det beste mulig på. Det er flere som har fleipa litt både her og der, og jeg syntes det er så mange som bruker tid på å arrestere hverandre, kjefte på hverandre og diskutere ting som er totalt uvesentlig.

✗ Jeg lurer på hvor lenge folk har drevet og oversatt engelsk innhold til norsk, og gjort det til sitt eget uten at man har tenkt på det 🙃

✗ Det er så innmari fint å se alle som hjelper hverandre og som bidrar i disse dager. Det er mye som gir meg bakoversveis i disse dager, men det er jaggu mye som er skikkelig fint også!

✗ Jeg har skrevet det både her og der, men ikke her inne: Om noen behøver hjelp til å lufte hunden, handle eller hva det nå måtte være i disse dager i Asker/Nesodden. Send meg en mail: [email protected]

✗ Om det vanker mye sofatid på deg de neste dagene, så kan du se Vis A Vis på Netflix. Da har du hvert fall litt å henge fingrene i. Både du og Macarna😉

Sender en stor klem herfra til alle dere som måtte behøve en 💛

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *