Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

💭 Hei fra hun som prøver å være en ekte influenser å posere midt på torget i København! Det er tredje gang jeg er her, og jeg trives skikkelig godt her. Jeg vet ikke om jeg hadde ville bodd her permanent, men jeg liker meg her. Sånn skikkelig!

💭 Jeg kommer ikke over hvor heftig det er at store og internasjonale varemerker har lyst til å jobbe med meg, sånn som her i København. Tenk at jeg får lov, liksom. Det er heftig!

💭 Er det en ting som er skikkelig viktig for meg og C, så er det at vi har et hjem der våre nære og kjære alltid er hjertelig velkomne. Vi vil at vennene våre bare skal kunne stikke innom, slenge seg med oss og spise middag og henge med oss. Vi vil rett og slett ha et sosialt hjem. Enkelte som bor der (ikke meg altså) benytter seg jo av det til det fulleste, og det er ikke sjeldent at jeg sitter og jobber mens en av kompisene hans plutselig står på verandaen. Det er heller ikke sjeldent at jeg ikke er helt forberedt og for eksempel ikke har på meg klær. Akkurat det er noe vi må snakke om, haha!

💭 Apropos mye besøk. Jeg har ‘støv på hjernen’ og foretrekker at det alltid er rent, pent og ryddig hos oss. Nå om sommeren står dørene på vidt gap, det traskes inn med sko ‘bare for å hente noe’ og det renner inn med folk der hele tiden. Jeg begynner å forstå at jeg må gi opp å alltid skulle ha det rent og pent. Det får bare være litt hybelkaniner i hjørnet, putene i sofaen får bare stå litt på halv tolv og kjøkkenbenken kan faktisk ikke alltid være shinet. Det sitter litt langt inne, men sånn er det faktisk bare.

💭 Jeg kommer aldri til å skjønne meg på de som ikke skifter til behagelige klær når de kommer hjem fra jobb eller skole. Hvem er det som chiller i sofaen med skjorte og jeans a?!

💭 I forrige uke gikk det opp for meg hvor mye kjemi har å si. Jeg snakket med litt forskjellige banker om finansiering med tanke på leiligheten vår, og det var jo enkelt for meg å gå dit jeg følte meg mest velkommen og til personen jeg desidert hadde best kjemi med!

💭 Jeg elsker å kose meg. Jeg elsker å bake boller, se en film, spise god mat og være med de menneskene jeg er mest glad i, i hele verden. Men i helgen så begynte jeg å tenke på hvor store kontraster det er fra å for eksempel skrive det på en blogg, og hvordan det faktisk er i virkeligheten. Ja, hvert fall i min virkelighet. Stor sett så hever ikke bollene riktig, så bruker man altfor lang tid på å finne en film, så blir det en heftig (men morsom) diskusjon under middagen eller et eller annet sprell. For min del så er jo det en del av pakka, jeg hadde bare et behov for å nevne det hvis du aldri kan kjenne deg igjen i hvordan andre superkoszr seg på sosiale medier, hehe.

💭 Uansett hvor kjent jeg hadde vært eller blitt og om jeg het Beyoncé så hadde jeg ikke sagt til en dørvakt at han skulle slippe meg inn fordi jeg var kjent, for også spørre om han ikke visste hvem jeg var når han sa nei. Aldri. 

💭 Noe av det mest usjarmerende jeg vet om er når fulle voksne tråkker så langt over grensa at halve kunne vært nok. Det er ikke kult når en som kunne vært faren min omtrent velter bordet der jeg sitter og spiser middag fordi han bare måtte si at øredobbene mine er fine eller når han går rett bort til servitøren og klapper hun på rumpa. IKKE vær en sånn. 

💭 Jeg håper dere har hatt en fin tirsdag hittil, og at noen av dere kanskje ikke husket at det var tirsdag en gang, fordi dere er i skikkelig feriemodus💛

Vi snakkes!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *