Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

GOD TIRSDAG 💛

✗ Brått var det flere uker siden jeg var her inne på en tirsdag og tenkte høyt, og i dag føltes det veldig på tide igjen. Livet har skjedd og skjer, og er det lov å håpe på at oktober forblir årets (og gjerne neste års) mest kaotiske måned, hehe? Jeg tviler litt med tanke på hvor vi er og hva vi er en del av hver borte, men vi får se… Dette blir garantert et heidundranes år og sesong for å si’re mildt. 

✗ Jeg vet ikke om jeg klarer å begrense meg med tanker om USA, for de er ganske mange flere enn ti for å si det sånn. Hvor skal jeg begynne? I iskremhyllENE kanskje? Altså… Her om dagen hadde jeg lyst på is, og jeg kjøpte tre forskjellige bokser. Hvorfor? Fordi det er umulig å bestemme seg! Utvalget er så enormt, det er så mye nytt, så mye gøy, så mye som frister og jeg vil både prøve og smake alt! Alt fra fristende proteinbarer som sikkert ikke er gode, til potetgull jeg aldri har hørt om før og til rare kremer, dufter og smaker. For det er ikke bare iskremhyllene som er like lange som en handlegate, alt er det. Krydder, deodoranter, melk. ALT! Og bare det å finne ut hvilken melk, hvilket smør eller hvilket vaskepulver jeg skal bruke er et prosjekt. 

✗ Vil bare meddele at rabattkoden Martine20 gir 20 % rabattos på ALLE ordinære varer hos Aim’n. De har fått inn den fineste treningskolleksjonen jeg noen sinne har sett (HER) og jeg gikk muligens litt amok og er nå stolt eier av… Ganske mange nye favoritter😂 Ja, og ikke bare favoritter i treningskategorien! Flere av plaggene funker like fett til hverdags som på trening, og er det noe jeg elsker så er det nettopp det! Koden gir forresten 20 % rabatt på verdens beste treningstruser også som jeg veit at flere av dere har etterlyst… Du finner de HER

✗ Apropos treningstøy! Dette passer jo egentlig meg utmerket, etter som jeg eier flere tights enn jeans og ettersom jeg oftere bruker sports-BHer enn vanlige BH-er, men alle de (råkule damene) jeg har truffet her borte hittil, har alle kledd seg i sportyhverdagsklær på et nytt nivå. I forrige uke da jeg skulle treffe en gjeng for å se kamp ordnet jeg meg litt sånn casual, du veit, ikke for pyntet, men fint. Da jeg ramla inn døra hos hun vi skulle være hos subba jo alle rundt i mine drømmegarderobe aka slippers, digge shorts, kule sett og oversized hoodies. Jeg og skjorta mi skjønte fort hva som gjelder her, hvert fall på hockeyheng, hehehe. 

✗ … Når vi først er inne på hoodies. DENNE fra den nye kolleksjonen til Aim’n er altså SÅ råfinkuldeilig (husk rabattkoden!!). DENNE collegegenseren fra Gina Tricot står også på ønskelista! 

✗ Jeg veit ikke om du har verken fått det med deg eller fått surra deg inn der enda, men… JEG HAR BEGYNT MED YOUTUBE! Jeg har liksom ikke helt visst hva jeg har å bidra med på YouTube, men nå føler jeg at tiden er inne, at jeg er klar for å dele og at jeg både trenger det – Og har lyst. Jeg har nettopp delt en video som… Ja… Der du får ta del i litt hvordan den nye hverdagen vår her borte er, hva som skjer, hvor vi er og hvordan jeg har det. Det har vært litt stille fra meg de siste dagene, og nå veit du hvert fall hvorfor. Du kan se videoen HER 

✗ Livets mascara, som hvert fall tryller mine vippær til noe de egentlig ikke er, har endelig kommet inn på lager igjen HER. Hilsen hun som bestilte to i samme sleng, hehe 👍🏻

✗ Er det en ting jeg virkelig har satt pris på de ukene jeg nå har bodd i USA, så er det den velferdsstaten vi har hjemme. Det hender det suger å punge ut når skatten skal innhentes, men jeg skjønner faktisk hvor fint og viktig det er for å skape et mindre klasseskille, et bedre samfunn, gode løsninger, trygghet og stabilitet. Her er det jo tilnærmet ikke eksisterende, og det meste vi tar som en selvfølge hjemme koster skjorta her. Det er ikke for alle. Eller med andre ord: Det er for de færreste. 

✗ Jeg har hatt det mye som på bildet over siden vi reiste hit, men jeg gidder ikke å late som at det ikke har vært mye av dette også:

Det er både fantastisk, men også beintøft å flytte som det vi har gjort nå. Og jeg jobber så enormt mye med meg selv. Alt er nytt. Absolutt alt! For selv om jeg kan le av at jeg ikke finner ut av hvilket vaskepulver jeg skal bruke på butikken, fordi utvalget er så stort, så er det bare et av tusenvis av eksempler som er med på å bygge opp det at jeg får det sånn som på bildet. At det renner over. For det er så overveldende, så krevende og så forvirrende, og man har ikke kontroll på noe som helst. Ikke alltid seg selv en gang. Dere får være med på innsiden i videoen jeg nettopp delte på YouTube, og selv om det føles så enormt personlig og sårt å dele, så er det så innmari viktig for meg. For vi er på et eventyr, men ingen eventyr består utelukkende av vakre solnedganger og latterkramper. Det er rart med det, hehe! 

✗ Hør på Rise Up av Andra Day før du legger deg i dag✨

Stor klem fra meg, 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Wii!

    Jeg flyttet selv til USA alene på utveksling da jeg var 17, og jeg er enig – det er helt sykt overveldende. Jeg hadde ingen jeg kjente som kunne relatere seg til min situasjon, og hadde heller ingen å “se på” da jeg gikk gjennom det samme, men jeg kjenner meg SÅ igjen av å se på youtube-kanalen din! Digger den!

    Du har sikkert hørt det tusen ganger – men selv om det virker som det av og til går seint der og da (kanskje ikke enda, men det kommer nok), så innser du når du kommer hjem hvor sinnsykt fort det går!! Så nyt hver dag alene, med hverandre, og med nye venner! Jeg angrer av og til på at jeg ikke brukte tiden enda bedre enn jeg gjorde… Så prøv å gjøre hverdagene finne og spennende – det er tross alt de det er flest av 🙂

    Dette er random – men hvis de har Chick-fil-a vil jeg anbefale vaffelfries. NAM.

    Og hvis dere har tid – lei dere en camper og dra på roadtrip! Da finner man mange andre og sykt kule steder i USA, som er litt utenom typiske turiststeder. USA er SÅ mye mer enn det man har sett på nyhetene i det siste, hehe.. Masse flotte folk og steder man kanskje ellers aldri ville opplevd.

    Masse lykke til der borte! Heier på dere! <33 NYYT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *