Svar på det dere lurer på!

Categories Spørsmål & Svar ⁉️

Hvordan har du det?

Det har vært en rar uke, med mye tanker og følelser, men jeg har det fint veldig fint. Jeg er takknemlig, stolt og glad, og veldig overveldet. Jeg håper at du også har det bra ❤️

Hvor gammel er egentlig du?

Jeg er 22 år, og er født i 1998!

Har du planlagt når du ønsker deg barn?

Jeg har veldig lyst på barn, og jeg håper at jeg er så heldig at jeg kan få det. Jeg drømmer, planlegger og tenker, men når det eventuelt er snakk om tenker jeg får bli mellom oss!

Hva var bakgrunnen til at du ville ha med Isabelle Eriksen i podkasten?

Den samme grunnen til hvorfor jeg vil ha med alle de andre! Jeg ønsker å prate med forskjellige mennesker, i forskjellige situasjoner og med forskjellige historier. Målet er at vi skal kunne snakke om absolutt alt, og at ingen skal trenge å føle seg alene om og ha det sånn som man har det. Jeg vil bli kjent med mennesker, ta tak i fordommer, bli klokere og dele kunnskap, erfaringer og historier med dere!

Har du fillers i leppene nå?

Jeg har fjernet alt som fjernes kunne – Takk og lov.

Kan du dele link til den sorte favorittbuksa di igjen?

OFC! Den finner du HER.

Hvordan kan man lære seg å elske seg selv?

Om du har en oppskrift på det så tar jeg den gjerne i mot! Jeg går overhode ikke rundt og elsker meg selv hele tiden. Jeg tror at jeg er i en prosess som veldig mange andre, og jeg har vel egentlig bare kommet dit at jeg prøver å gjøre det beste ut av det. Jeg har dager der jeg føler meg C-R-A-P også har jeg dager der jeg føler meg BRA! Ofte ligger jeg midt mellom der, og det er jeg ganske tilfreds med. Jeg jobber mye med meg selv, og når det spøker eller jeg glemmer det som er viktig for meg, så forsøker jeg å minne meg selv på at jeg ikke ønsker å kaste bort masse tid på å ikke ha det bra med meg selv. Jeg tror vi alle gjør oss selv en tjeneste om vi klarer å flytte fokus litt bort fra vår egen navle, og heller til andre ting. Det prøver hvert fall jeg. Nå har det seg jo sånn at jeg er som jeg er, og jeg kan enten bruke masse tid på å hate det, eller så kan jeg ta meg som jeg er og prøve å ha det best mulig ❤️

Har du noen tatoveringer? 

Nei, og jeg tror ikke jeg kommer til å ville ta noen heller. Jeg skal aldri si aldri, men akkurat nå så er det ikke et tema!

Hva tjener du mest penger på?

Det kommer helt an på. Ofte varierer det fra måned til måned + at det ofte er en sammensetning av flere ting!

Hvor mange søsken har du?

Jeg har en lillesøster og en storebror❤️

Er det noe du angrer på at du noen gang har delt på sosiale medier?

Hmm… Jeg juger om jeg sier nei, for det er for eksempel noen blogginnlegg jeg delte ganske tidlig som jeg ikke kan fatte og begripe at jeg i det hele tatt tenkte på å dele nå. Samtidig så har jo alt jeg har delt og gjort vært med på å gjøre at jeg nå er så heldig å kunne jobbe med det jeg diiiigger. Men ja, hehe. Det hender jeg kommer over noe som gjør meg litt svett på ryggen, hehe!

Har du bunad?

Ja, jeg har arvet mamma sin!

Hvordan reagerte vennene dine på innlegget?

Jeg ringte bestevenninna mi før jeg publiserte det, og hun støttet meg (som vanlig) 100%. Alle de jeg ser på som mine nærmeste har tatt det superfint, heier og backer – Noe jeg er ekstremt takknemlig for. Det var jo overhode ikke en angrep på noen eller for «ta» noen, men for å sette ord på hvordan jeg har hatt det på denne dagen i åresvis. Jeg har vært tydelig på at mye av ansvaret er hos meg og at dette er noe jeg må jobbe med jeg også. For å konkludere: De rundt meg har tatt det veldig pent, og det er jeg veldig takknemlig for. Det handler jo ikke om at ikke de er bra nok, men at jeg ikke føler meg bra nok!

Kan du tipse om et par fine og gode joggesko?

DISSE er tipptopptommelopp.

Jeg håper at du får en fin 17.mai ❤️ Hipp, hipp, hurra!

Klem fra meg til deg.

 

20 kommentarer

20 thoughts on “Svar på det dere lurer på!

  1. Hei!
    Først vil jeg ønske deg en riktig god dag.
    Jeg har følt og føler det samme som deg angående denne dagen. Nyttårsaften og andre festdager. Jeg er nå singel, ingen barn, etter å ha vært gift i fem år. De årene hadde jeg ihvertfall noen å dele dagen(e) med. Nå er jeg tilbake til ensomheten. Utenfor skinner solen. Jeg har trukket for gardinene, og ser på alt annet enn noe som er 17. mai, relatert.

    Jeg ønsker deg alt godt. Og jeg ønsker alle andre som deler dine og andres følelser for denne deg. Man må tenke positivt. Kanskje trekker jeg gardinene til side, og slipper solen inn. Klem.

  2. Det burde du. Forresten vet alle at du skriver mesteparten av spørsmålene dine selv. I tillegg er det nesten et hån mot de som faktisk er alene på 17.mai at du lager ståhei og sutrer på sosiale medier Om at du er ensom, når du har masse venner, har en kjæreste, og en nær familie. De eneste som biter på bullshittet ditt er damer på 40+ som ikke følger med på bloggen din jevnlig og ser hvor hardt du bruker enhver anledning til å få sympati og klikk, og hvor lite troverdig du er. Ha en fin dag videre du også

    1. Jøss! Nummer 1: Det gjør jeg ikke. Nummer 2: Hvordan i alle dager kan du vite hvordan min situasjon er? Ut ifra det du ser på sosiale medier kanskje? Nettopp – Det er jo det som er greia 🙂 Skjønner at du føler deg truffet eller at du er irritert for et eller annet, men syntes det er ganske kjipt at du mener at jeg ikke har rett til å føle det som jeg gjør – Spesielt når du ikke har peiling på hvordan jeg egentlig har det eller hvordan livet mitt ser ut. Klem fra meg!

      1. Hei! Sier du i denne kommentaren at du fremstiller deg selv og livet ditt (i dette tilfellet på 17. mai) som bedre enn det egentlig er? Er det ikke det du er imot å gjøre?

        1. Hei! Nei, overhode ikke – Men det er ikke alt man ser eller alt jeg heller deler❤️ Og bloggen har kun vært en liten del av livet mitt og mine ungdomsår – Det er det jeg sier 🙂

    2. Det du skriver til Martine nå er ikke pent! Du kan ikke bestemme hva hun skal skrive! Jeg har det akkuratt det samme som Martine.
      Hvis du ikke har noe fint å si så ikke si det!
      Jeg støtter deg Martine❤😘

  3. Åja, så når du når du skriver om vennene dine, at du har kjæreste, en familie, en svigerfamilie, så er det løgn? For ja, det er det man ser på sosiale medier.

    1. Jeg tror kanskje du ikke har forstått budskapet mitt eller satt deg helt inn i hva jeg faktisk har sagt! Dette handler hvert fall ikke om at man ikke har en familie eller ikke. Dette handler om en skikkelig kjip følelse av å føle at man ikke er bra nok og at man ikke strekker til – Og at jeg i veldig mange år har gruet meg til dager som 17.mai fordi jeg ikke har blitt invitert av noen som helst. Heldigvis lærer jeg mye, begynner å sette pris på det jeg er heldig og få være en del av + å senke kravene mine 🙂 Klem!

  4. Jeg har lest det du har skrevet, og du fremstiller det på ingen måte som at du «ikke strekker til». Det alle får ut av grine-innlegget ditt at du er en person uten noen venner som ikke blir invitert til ting. Og det ville man hatt sympati for om det var tilfellet. Men så blir jo folk som følger deg provoserte, fordi vi ser jo at du har nære bestevenninner og en kjæreste, og svigerfamilie og en kjernefamilie å gå til. Det er kjempevanlig å ikke ha en stor gjeng, men ulike venner fra ulike kretser. Derfor synes ikke folk synd på deg, du er bare en eneste stor vits. Du vet at mange føler seg ensomme, så du utnytter situasjonen og vet at folk vil relatere seg til løgnene du serverer. Som konghalvor skrev så fint: du burde heller få terapi dersom du faktisk hadde det så fælt, men det tjener jo du ikke penger på.

    1. Du må veldig gjerne sende meg en privat mail, men jeg tenker ikke å sitte her og forsvare verken min historie eller mitt sosiale liv med en som er anonym! 🙂
      Jeg forteller gjerne deg min historie, mine tanker og det du ikke vet, men da setter jeg pris på at jeg vet hvem du er. For min del kan du like godt være en av jentene som aldri inviterte meg, som har et behov for å forsvare seg 🙂

  5. Er kjempe stor forskjell på å føle seg alene ved å ikke ha noen rundt seg og ved å føle seg alene selvom man er med mennesker.. Når man føler seg alene selvom at man er rundt mennesker handler det om å føle seg alene pga man sliter psykisk som de rundt kanskje ikke forstår noe jeg kjenner meg godt igjen i for jeg har selv hatt det sånn frem til de rundt forsto meg.. Så er ikke riktig å kritisere Martine når hun føler seg ensom selvom at hun har folk som er glad i henne rundt seg for er ikke sikkert at alle rundt henne forstår hennes psykiske helse så godt som hun kunne ønske… Jeg syns Martine er ei super tøff jente som tørr å stå frem på den måten hun gjør og hun er et stor forbildet for meg hvertfall 🙂

  6. Selvfølgelig tar du den! De aller færreste gidder å kommentere ting, nettopp fordi man vet du ignorerer spørsmålet når man er anonym, men man risikerer at du legger ut hvem folk er hvis man viser identiteten sin. Jeg sier bare det veldig mange av følgerne dine mener, Martine. Men når du ikke tar det innover deg en gang, så får du tåle at folk blir lei tøvet ditt.

  7. Jeg syns at du er en flott jente Martine! Alle de innleggene du har skrevet om temaer som dette gjør at jeg ikke føler meg så mislykket eller mislikt som jeg gjorde gjør. Jeg kan ikke huske sist jeg har fått en invitasjon til noe. Det er som om jeg ikke er bra nok for noen. De gangene jeg har blitt invitert på noe er fordi kjæresten min er så snill å spør om han kan ta meg med. Det er en vond følelse å ikke kunne ta de gruppebildene alle tar, gjøre gøy ting hele tiden, og vite at man alltid har en plan når det er høytider. Men etter at jeg begynte å lese bloggen din skjønte jeg at det ikke er noe galt med meg, og at jeg ikke er alene. Dette setter jeg så stor pris på. Du har fått meg til å sette pris på det jeg har og ikke tenke at jeg er alene om slike ting. Så tusen takk, og fortsett å være den du er. Heier på deg

  8. Hei
    Kan du hjelper meg å være flink å finne riktig måtte skrive på
    Egentlig jeg er veldig glad i bloggen men måte å skrive er veldig vanskelig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *