Så mye fikk jeg igjen på skatten:

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️, Tanker 💭

«Fikk du igjen noe på skatten, eller?»

Den ene kompisen til kjæresten min spør han og kjæresten min svarer. De begynner å prate om det og kompisen til kjæresten min forteller om en fyr på jobben hans som fikk igjen godt over en månedslønn. Kjæresten min svarer med å fortelle om en annen han kjenner som fikk igjen enda mer enn som så.

Jeg har også fått spørsmål om jeg har fått igjen på skatten og lest flere statuser på Facebook med folk som jubler over ekstra kroner inn på kontoen. De som ikke får igjen noe som helst hører vi jo ikke så mye fra, men det er jo kanskje ikke så rart.

Men på spørsmål om jeg har fått igjen på skatten, så har jeg ikke fått en krone inn på kontoen, men jeg har allikevel fått igjen på skatten. En enorm sum faktisk.

Det gjør jeg hver eneste dag og det har jeg gjort siden jeg ble født, og det er jeg skikkelig takknemlig for.

Jeg har fått igjen med gratis skolegang.

Jeg har fått igjen de gangene jeg har vært uheldig og havnet på sykehus.

Jeg har fått igjen de gangene jeg har klaget over at jeg må til tannlegen.

Jeg får igjen hver eneste dag i form av trygghet, omsorg, trygge veier og muligheter!

Så om du ikke har fått igjen på skatten i form av penger, så kan du jo se på det litt annerledes du også.

For de fleste av oss får igjen for å betale skatt og om du ser på det på den måten, så har du nok fått igjen ganske så mye du også! Litt hver dag faktisk.

Det har hvert fall jeg, og neste gang jeg syntes det er litt surt å betale skatten min, så skal jeg minne meg selv på hvor sinnssykt heldig jeg 💛

6 kommentarer

6 thoughts on “Så mye fikk jeg igjen på skatten:

  1. Så enig, vi er så opptatt av penger , status og hva vi eier og har … men vi mister mer og mer evnen til å ha sympati og bry oss om det som skjer rundt om i verden !

  2. Du har fått igjen hver gang du går til tannlegen? Hvordan da? Det er jo svindyrt å gå til tannlegen, og de er jo ikke en del av HELFO. Med andre ord, ingen egenandel slik som hos legen og på sykehuset – men ei kjempestor regning som man gjerne skulle ha fått igjen på skatten for å få betalt 😂

  3. altså, beklager om du allerede har svart på dette i tidligere innlegg. men hvor er skjørtet fra? det var fantastisk!

  4. Vel.. det handler da om at veldig mange har ikke så god råd som dere bloggere har. Det å få igjen på skatten kan bety at man får råd til ferie, bil, lappen, buffer på sparekonto, møbler osv..
    Bare fordi man blir fornøyd med å få flere 1000 kr på konto så betyr det ikke at man ikke er takknemlig for alt man får igjen for skattesystemet i Norge…
    Sorry men det innlegget er idiotisk.
    Jeg leser bloggen din jevnlig men noen ganger kommer det noen ganger kommer noen til upassende innlegg synes jeg.
    Jeg tror dere bloggere glemmer at mange mennesker jobber hardt for veldig lite penger.. det å skulle få igjen på skatten kan bety veldig mye for folk…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *