Oppdatering på hjemmet vårt…

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️, Interiør 🏡

Annonselenke

Jeg trengte kvelden i går. Jeg trengte popkorn, burger til middag og Joker på kino med mannen i mitt liv. Jeg er aldri på kino og C måtte som vanlig nærmest dra meg med, men som vanlig tenkte jeg at “herregud, hvorfor er jeg ikke oftere på kino?” når vi dro derfra.

Jeg hadde på meg livets sett (som alle burde ha, du finner det HER i brunt) og lot huden puste. Jeg tror det er viktig å ordne seg for hverandre i blant og føle seg litt ekstra fin, men det er jaggu ikke feil å dra på date sminkefri og i joggisen også. Hvert fall når alternativet er å bare sitte hjemme. Som den gode bloggeren jeg er, så tok jeg ingen bilder – Og jeg tok ikke opp mobilen før jeg var hjemme igjen etter kinoen. NYDELIG!

Vi så som sagt Joker, og jeg hadde ingen forventinger før filmen, noe som kanskje var bra. Jeg har ikke helt bestemt meg for terningkast enda, men hovedrollen fortjener hundre seksere på rad. Det var typ verdt hele filmen, for han var HELT rå. Budskapet var bra og den fikk meg til å tenke. Så: Det er verdt å se den.  Det er hvert fall min konklusjon, haha!

I går hadde vi vårt første ordentlige voksenmøte sammen. Eller, vi har kanskje hatt noen før når jeg tenker meg om, men vi følte oss veldig voksne da vi subbet inn i et lokale i Lier for å bestemme fliser til badene i vårt nye hjem. Jeg har stort sett ganske god kontroll når jeg drar i møter, men jeg følte meg temmelig blank da jeg subbet inn der og skulle gjøre et valg.

Heldigvis var han vi hadde møtet med ekspert på det han holdt på med, om ikke han bare lurte oss trillrundt. Det kan jo hende, og det skjønner vi vel ikke før tilbudet tikker inn i innboksen på mandag, haha.

C digget han hvert fall, for de var irriterende samstemte og hver gang jeg kom med et forslag så, så de på hverandre og konstaterte med at “joda, men det er jo kanskje litt bedre å gjøre det sånn som dette…”.

Etter mye om og men fant kom vi frem til to gode løsninger – Tror vi. Det er jo umulig å være sikker når man ikke har peiling på hvordan ting kommer til å bli seende ut, men magefølelsen er hvert fall god. Vi vet forhåpentligvis mer om en uke etter at vi har vært på møte med kjøkken- og baderomsleverandøren.

Vi gikk for en egen og temmelig unik kombinasjon på “vårt” bad, også gikk vi for standarflisene i leiligheten på veggen og noen råfine fliser på gulvet på det andre badet. Vi konkluderte med at det var like greit å ha standarfliser på veggen på bad nummer to ettersom planen er å ha speil over hele veggen på den ene siden, pluss at vaskemaskin og en stor dusj kommer til å ta opp mye av veggen. Om det var forklarende nok. 

Det er viktig for oss at leiligheten skal være satt sammen av begge to. Den skal liksom lyse oss og derfor er det viktig for oss at den bærer preg av begge to. For meg er det veldig viktig med lyse bad, noe C også liker, men det har i tillegg vært viktig for han at det skal være kontraster på badet. Det blir det nå, og jeg tror det blir DØDSFINT.

Puste pause.

Jeg får liksom litt hetta av å skulle være så voksen og ta sånne avgjørelser på egen hånd. Det er litt som at vi begge to venter på at noen skal komme å dra oss i øra og fortelle oss hva vi burde velge. Og for å være helt ærlig: Av og til hadde det vært fryktelig ålreit, haha!

En ting er hvert fall sikkert. Det er når man kjøper bolig at man skjønner at 100 000,- ikke trenger å være noe som helst  – Og det gir meg enda mer hetta.

Nei! Dette kommer til å bli dødsbra, og jeg er skikkelig, skikkelig sprekkeferdig. Nå er maling til hele leiligheten neste punkt på lista – Wish us luck!🤞🏼

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *