Når skal jeg fortelle det…

Categories Blogg

Det mest stilte spørsmålet de siste månedene. Nesten daglig har jeg fått spørsmål om jeg er gravid, noen har analysert humøret mitt, følelsene mine og konkludert med at svaret er at jeg er gravid. I går fikk jeg spørsmål om når jeg skal fortelle det. Så jeg skal fortelle det nå. Ikke at jeg er gravid, for det er jeg ikke. Men at… 

Her ser du en mage som beveger seg når jeg danser…

En mage som har det desidert best når den får puste…

En mage som rister når jeg ler.

Vær så snill, slutt å spør om folk er gravide og slutt å kommentere kroppene til hverandre. Det er ikke din business, og du vet ikke om jeg vil ha barn, om jeg ikke kan få barn, om jeg har mistet, er syk eller om jeg gjør alt i verden for å få det. Ei heller om han jeg drømmer om barn med kan det. 

Jeg håper av hele mitt hjerte at jeg er så heldig å bli gravid en dag, og at verken celleforandringer, endometriose eller andre ting setter en stopper for det, og da lover jeg å fortelle det når vi er klare for det. Men vi har litt og hanskes med først. 

Takk for at jeg kan puste med magan i fred 🤍

23 kommentarer

23 thoughts on “Når skal jeg fortelle det…

  1. Jeg digger deg! Et godt svar. Folk må slutte å bry seg så mye om andre. Fortsett å se så smashing ut som du gjør!

  2. Heier på deg, Martine!!
    Det er så kult å følge reisen til siden vgs og se alt du får til. Veldig inspirerende. Og ikke minst, gøy å følge med på USA-eventyret deres nå!! Klemmer fra meg

  3. Godt skrevet! Respekt! <3 Jeg synes du er fresh og fin akkurat som du er. Folk må stoppe! Tenke mer igjennom det de sier – ikke glemme: Det du vil at andre skal gjøre (si) mot deg, gjør (si) det til dem. – La oss alle gjøre det!! Så blir hver dag så fin som den kan bli

  4. Det er noe av det frekkeste..jeg fikk det spørsmålet selv, jeg var 35år..da hadde jeg to sønner,1 på 15 og 1 på 5..
    Jeg glemmer det aldri,det var på 17 mai og det var masse folk ute da dama som mener selv ho vet alt om alle kommer bort til meg å sier gratulerer og stryker meg over magen..for det første om jeg hadde vært gravid er magen fremdeles min til jeg føler for å dele den med alle andre,for det andre hadde jeg akkurat fått beskjed om at jeg hadde fått en nervesykdom i begge beina som på sikt fører til fullstendig lammelse..
    Medisinene jeg måtte gå på ga meg enorm vektøkning de første 6 ukene,men det ville rette seg etterhvert og gå tilbake når jeg hadde blitt bedre og kunne trene litt igjen..men hvem har da rett til å komme og kaste dette rett i fjeset mitt og i tillegg stå å “kose” med magen min..hva skjer’a folkens? Nå må vi slutte å fatshame så jævli..det er jo det som blir gjort her,sånn indirekte følte jeg da..når jeg viste jeg ikke var gravid og aldri kom til å bli det mere heller.. Skjerpings folkens 👊👊

  5. Godt det finnes influensere som deg👍 Det er jo du som representerer “normalen” i verden. Hilsen godt voksen dame

  6. Du er såååå fin! Og elsker måten du viser oss hvor forelska du er i typen! Digger at du svarer! Fler sku vært som deg🤩

  7. Kan ikke folk bare mind there own business? Ingen hadde spurt deg om det hadde de møtt deg på gata, så da kan de la vær å skrive det og. Argh! Blir så provosert. Unga ått andre ass! Kropp er topp, men ingen trenger å kommentere hverandres. Uavhengig av om det er ment positivt eller negativt, bare.. Slutt! Syns du svarte godt her, er så mange grunner til hvorfor man skal passe seg for å stille disse spørsmålene. Heia Martine!! ☺️

  8. Enig med deg! I fjor fikk jeg spørsmål 4 ganger av kollegaer eller naboer om jeg er gravid. Nei, for faen! Jeg har kun lagt på meg litt etter snusslutt og korona-tiden, samt at jeg forsøkte å begynne å puste med magen igjen. Syns det er umåtelig frekt å spørre. Om man er gravid og har lyst til å fortelle det, så gjør man det.

  9. Helt unødvendige spørsmål. Flott at du er ærlig, og liker å følge deg. Klem fra ei som kunne vært din mamma ❤( i alder 🤣)

  10. Helt unødvendige spørsmål. Flott at du er ærlig, og liker å følge deg. Klem fra ei som kunne vært din mamma ❤( i alder 🤣)

  11. Tusen takk for at du tar det opp, er nok et utrolig sårt tema for mange uansett hvordan vanlig kropp man har!♡ Du er herlig♡

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *