Når kjæresten min er utro

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I går var kjæresten min på Stavernfestivalen sammen med en haug av kompiser. I løpet av kvelden fikk jeg oppdateringer fra flere av de, og jo senere det ble, jo morsommere ble det for meg.

Selv er jeg jo på ferie, har det som plommen i egget og gleder meg skikkelig til at han kommer ned hit i morgen. Jeg soler meg, nyter en hel dobbeltsenga alene, spiser digg mat og ser på seriene han syntes er teite, men som jeg elsker om kveldene. Jeg henger med familien og nyter hvert eneste sekund.

I går kveld tikket det plutselig inn flere kommentarer på bloggen med samme beskjed. Eller, nesten samme. Den ene lød:

Den andre lød:

Og en annen lød:

Da den øverste kommentaren ramlet inn i innboksen hadde jeg nettopp lagt meg under dyna og jeg vurderte om jeg skulle sove, eller ta fatt på en episode på en av seriene mine. Og irriterende nok så ble jeg liggende å tenke i stedet for.

For det første… Er ikke festivaldoer fryktelig trange? Jeg må jo ærlig innrømme at det er ganske imponerende om man får med seg noen inn på en skitten og trang festivaldo. Er det egentlig fysisk mulig?

Neida, fra spøk til alvor.

Det er ikke sjeldent at jeg får beskjed om at kjæresten min er utro eller at han herjer rundt. Selv når vi er på samme fest. I samme rom. I samme stol.

En gang fikk jeg faktisk melding fra en jente som fortalte at hun var hjemme hos oss sammen med han, fordi hun trodde at jeg var bortreist. Med mindre hun gjemte seg i skapet, så kan jeg avkrefte at det var noen der. Jeg lå jo tross alt i sofaen ved siden av han.

Kjæresten min er for meg verdens fineste fyr. Det kribler i magen hver gang jeg ser han, vi har det skikkelig fint sammen og jeg stoler omtrent mer på han enn jeg gjør på meg selv. Det som egentlig gjør meg mest forbanna når jeg får sånne kommentarer og meldinger er hvordan folk er ute etter å ødelegge. For da den ene kommentaren kom, så hadde jeg han på FaceTime samtidig fordi han ville at jeg skulle få med meg den ene artisten på scenen.

Jeg veit at ting skjer og jeg veit at mange mener at man aldri kan være sikker, men jeg har et valg og det er å stole på han. Om ikke, så hadde ting blitt fryktelig kronglete og vanskelig. Og hva om vi hadde hatt det litt kjipt? Hva om jeg slet med å stole på han? Hva om jeg hadde blitt skikkelig forbanna?

En ting er hvert fall sikkert: Folk slutter aldri å overraske.

Og vet dere hva? Om han noen gang ikke skulle komme hjem fra byen fordi han ender opp hos en annen… Da er jeg hvert fall heldig å få senga for meg sjæl. Og mer plass i klesskapet.

Jeg fikk nattamelding og selfie fra en ganske så blid fyr når han lå trygt hjemme i senga igjen. Men takk til alle som bryr seg og engasjerer seg. Her er det noen tips til hva dere heller kan engasjere dere i:

– Jenter er fremdeles i mindretall i skolen i lavinntektsland, og utgjør over halvparten av barna som ikke går på barneskolen.

1 av 4 norske jenter opplever overgrep.

Det finnes land der ca. 3 av 4 jenter giftes bort som barn.

Bare for å nevne noe som hvert fall engasjerer meg mer enn noen kjipe damer som forsøker å lage krøll.

8 kommentarer

8 thoughts on “Når kjæresten min er utro

  1. Æsj så dårlig gjort. Man skjønner det jo på måten de skriver på at de er veldig misunnelige på deg og at det er derfor de ljuger.

  2. Ka kan man sei… Glad det ikkje var relevant/sant hvertfall. Vil deg alt godt <3
    Syn at da er folk der ute, så prøver å ødlega, og vil andre vondt. Tenker at di ikkje kan ha da godt med seg sjølv.

  3. Jeg støtter deg så fullt ut. Hold på mannen din. Tydelig at han gjør deg lykkelig, og vet du hva, det hadde aldri vært mulig uten tillit. Misunnelig på det forholdet dere har, for det er så likt det jeg ønsker meg. Men blir så glad og stolt når jeg leser dette innlegget. Kanskje det finnes håp for menneskeheten likevel…?

  4. Jeg er av de litt eldre. Bloggere var for meg tidligere et skjeldsord. Du reflekterer bra og går rett på. Tenker at du, typen……er bra nok. Heier på sånne som deg😊👌

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *