Når katastrofen inntreffer med Benedicte

Categories Podkast 🎧

Del 1. 

Jeg hadde nettopp kommet til den nye leiligheten min i Stockholm da jeg så at en av mine nærmeste venninner hadde sendt en melding i en gruppechat. Hun hadde hatt bursdag et par dager i forveien, så jeg var sikker på at det var en bursdagsinvitasjon. Jeg fortsatte derfor å pakke ut av flytteeskene, og det var ikke før et par timer senere at jeg satt meg ned med telefonen. Jeg åpnet gruppechatten og leste meldingen fra Benedicte.

Meldingen som begynte:

Vi er på Haukland Sykehus i Bergen, på brannskadeavdelingen. Jeg og Leah ble fraktet hit i natt med helikopter og ambulansefly, og Leifi kom med fly idag.

Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at det var en bursdagsinvitasjon.

Dagen før de skulle reise ut med båten der ulykken skjedde, så var jeg på besøk. Jeg lekte med Leah, hun fikk bursdagspresang og hun syntes papiret var mye morsommere enn kjolen som var i pakken. Uka etter var livet til Benedicte, Leah og Leif Kristian snudd opp og ned. Leah var alvorlig brannskadet og det som skulle være en magisk båtferie, ble til et helvete på brannskadeavdelingen på Haukland sykehus.

I dagens episode treffer jeg Benedicte for første gang siden ulykken, og hun forteller om alt hva som skjedde. Vi ler, vi gråter og vi prater om kanskje det tøffeste Benedicte noen gang kommer til å gå gjennom.

Hvordan er det å være mamma i en sånn situasjon? Hvordan håndterer man alle følelsene og tankene? Hvordan går man videre?

Jeg skal være helt ærlig å si at det er ganske tøft å høre sin egen venninne fortelle om da hun sto på Haukeland sykehus og så ut vinduet og nedover etasjene, og lurte på om hun like gjerne bare skulle hoppe.

Du finner episoden der man finner podkast ved å søke etter ‘Sykt Ærlig Med Martine’ på feks iTunes, Spotify eller i podkastappen (kan lastes ned for de med Android eller andre mobiler)🖤

2 kommentarer

2 thoughts on “Når katastrofen inntreffer med Benedicte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *