Hei og god søndaaaag! Her kommer det en liten drøss med spørsmål og svar… 

Hvordan har du det?

Jeg har det så bra som jeg kan ha det akkurat nå. Livet står opp og ned på hodet, det skjer så vanvittig mye gøy og spennende, jeg føler meg usikker, redd, stolt, sterk og glad om hverandre. Jeg hadde en fantastisk kveld i går, og det er lenge siden jeg har kost meg og vært så tilstede. Det var en skikkelig digg avkobling fra alt annet som skjer! En ting er hvert fall sikkert, og det er at jeg lærer enormt mye om dagen og at alt skal gå og bli skikkelig bra. ❤️ Jeg håper at du også har det bra!

Hva har skjedd mellom deg og C?

Ingen verdens ting, heldigvis, hehe. Det var mange som trodde at det hadde skjedd noe mellom oss da jeg hang med geipen forrige helg, men alt er veldig fint mellom oss. Det verste som har skjedd er at jeg kanskje har kjefta for at han ikke har rydda så bra som jeg synes at han burde eller at han skulle huske å sette ut uteputene 😂 Om jeg skal være helt ærlig så tror jeg kanskje vi står sterkere sammen enn noen gang jeg. Det er liksom så robust, trygt og fint. Og akkurat nå så kunne jeg ikke bedt om noe annet.

Har du fått kreft?

Nei, og jeg skal ikke få kreft heller. Jeg har utviklet celleforandringer og det er funnet HPV-virus. Jeg har fått streng beskjed om at det må tas på alvor og at jeg må gjennom en prosess på grunn av statusen, men det er det jeg vet akkurat nå. Jeg skal snart inn på en biopsi der en bit av vevet fjernes fra kroppen for å bli grundig undersøkt. Når det er gjort vet jeg hva som vil skje nærmere. Det er derfor det er så viktig at alle som kjenner symptomer eller usikkerhet, og at alle som får beskjed om at det er på tide å teste seg (alle som har fylt 25 år og eldre) gjør det. Celleforandringer i seg selv behøver ikke å være farlig i det hele tatt, men det er så viktig å finne ut av det før det eventuelt får blitt farlig og utviklet seg. Derfor MÅ man teste seg! Jeg er ikke fagpersonell, og vet foreløpig lite om min egen situasjon også, men jeg lover å oppdatere så fort jeg har overskudd og informasjon og gnåle høl i huet på en hver medsøster om hvor viktig det er å sjekke seg. Det er livet det er snakk om.💛

Hvor får jeg kjøpt den nye boka di?

Hos for eksempel Norli og Ark! Du kan bestille den signert HER. Takk for at du vil lese den.💕

Hva er status på den nye leiligheten dere har kjøpt? Kan vi få se litt bilder?

Jeg har nesten glemt at vi holder på å bygge leilighet med alt som har skjedd de siste ukene jeg, haha! Men jaggu gjør vi ikke det, og gurimalla så bra det kommer til å bli… Om alt går etter planen så vil den stå klar i slutten av 2022, så nå er det i full gang med graving og råbygg som det heter. Bilder skal selvfølgelig få bli! Jeg kan lage et eget innlegg jeg med masse bilder, info, tanker og inspirasjoooon!

Hva synes du om #Bodypositivity debatten om tynne og influenserne?

Dette svarte jeg på, på Instastory her om dagen, og jeg skal holde tunga like rett i munn nå for dette er viktig!
Jeg heier på alle slags kropper, former, farger og fasonger. Det skal og burde være plass til en hver kropp og et hvert utseende, men faktumet er at det ikke stemmer. For jeg kan godt tenke i mitt stille sinn at jeg ikke bryr meg om hvordan folk ser ut og at det er det samme for meg, men i vårt samfunn og i vår verden, så er ikke det en realitet. Denne hashtaggen handler om mye mer enn en valke, strekkmerker og hotte Instagrambilder.
Kroppspositivisme må heller ikke snakkes om i trusa, men kan også snakke om det med klærne på. For mange mennesker så handler dette om mye mer enn usikkerhet, dårlig selvfølelse og selvtillit. Det handler om respekt, forståelse og rettigheter. Og det må vi ta på alvor. Det handler om at det finnes mennesker som automatisk får dårligere betalt på grunn av størrelsen sin. At det er mennesker som får dårligere behandling av helsevesenet, på grunn av kroppen sin. At det er mennesker som blir nedprioritert på grunn av funksjonalitet. At det er mennesker som blir ansett som mindre verdt på grunn av kroppen sin. Hashtaggen handler i utgangspunktet om marginaliserte kropper. Om politikk. Om rettigheter.
Det er en bevegelse som løfter frem marginaliserte kropper, som blir forskjellsbehandlet og diskriminert av alt fra helsevesen til oss. Ingen kropp verken skal eller burde være mindre verdt enn en annen. Og alle fortjener å ha et godt kroppsbilde. Uansett størrelse, farge og fasong. Jeg synes det er synd at noe som egentlig er så viktig har endt opp med å handle om hvem som skal få være med og ikke. Og vi må ikke glemme at det å være hvit og tynn ikke er et synonym på å være tilfreds i kroppen sin. Spørsmålet er jo egentlig om ikke #Bodypositivity er for alle, og jeg vet ikke hva som er det rette svare. Nettopp fordi alle kropper ikke blir sett på, på samme måte. En ting er hvert fall sikkert, og det er at alle fortjener å føle kroppsglede og ha det godt i den kroppen man har, uavhengig av hvordan man ser ut.

Hvilken tannbleking bruker du? Du har så hvit tenner!!

God tannpuss, tannlegebesøk når jeg burde og gode gener, hehe! Det nærmeste jeg kommer tannbleking er denne tannkremen som gjør susen. Jeg har spurt tannlegen min om hvordan tannbleking man burde bruke om man først har bestemt seg for at man ønsker å bleke tennene, og da fikk jeg tips om DENNE. Når det er sagt så synes jeg det er mye bedre at man først bruker noe ordentlig, enn å bruke masse drit og ræl på tennene. Tennene våre er ikke laget for å være kritthvite og ta det med tannlegen om du er usikker ☺️

Hvor skal dere flytte utenlands?

Det håper jeg at jeg kan dele snart…

Hvor mange bøker har du solgt til nå?

Jeg har ikke snurrings jeg! Jeg synes jo bare det er helt vanvittig at det er så mange som har lyst til å lese, som kjenner seg igjen og som sier så mye fint om den. Jeg holdt jo på å dette ut av senga da jeg våknet til at Sykt Voksen var på fjerde plass på bestselgerlista på fredag. Hallo liksom?!?!?!

Tips til fine sko til høsten?

DETTE er jo mine ultimate favorittsneakers, og det har vært det i… Hvert fall tre år! De er rimelige og dødskule. De er litt små i størrelsen! DISSE bootsene er HELT rå. Det samme med DISSE bootsene om man vil ha de enda litt høyere! Jeg sikler på DISSE også…

Er dere forlovet?

Har du vært redd for å utlevere historien til deg og C i den nye boka?

Nei, for alt som står der er han klar over og alt som står der er jo det som har skjedd. Jeg har heller ikke utlevert, jeg har fortalt. Det gjelder alt det andre også. Om noe av det er sårt, og om jeg måtte tenke meg om to ganger om jeg ville ha med? Ja. Men nå føles det helt rett og bare veldig fint. Og han vet alt. Selvfølgelig. 💛

Hvor kjøper du de helt nydelige og sunne pannekakene fra?

Dette er en screenshot fra en video på Instagram, haha! Men aaaah, de er sååå gode! Det er 50 % protein i dem og de er ikke tilsatt sukker. De er geniale til luksusfrokost, lunsj, dessert eller til å bare steke opp for å ha i kjøleskapet. Du finner de HER. Jeg har DENNE karamellsausen uten sukker og kælliser på! NAAAM 😋

Dett var dett for denne gang!

Jeg håper du får en fin søndag, at du ler med magen og lufter hodet. Sender deg en stor og takknemlig klem!

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Nå svarer jeg!

  1. Takk for at du er du, Martine😊💛 Elsk på spørsmål og svar igjen, alltid gøy!! Ha en fortsatt nydelig søndag😊💛

  2. Jeg fikk påvist grove celleforandringer og høyrisiko HPV virus for to år siden og kjenner meg veldig igjen i den redselen du føler på nå! Det er ikke noe kult å få den beskjeden, men samtidig sitter man der og er JÆVLIG glad du tok celleprøven.
    Krysser fingrene og håper det går like bra for deg som det har gjort med meg så langt! Fjernet litt av livmorhalsen men er enda inne hvert år til kontroll og håper HPV viruset er borte snart 🙏
    Det er SÅ viktig å sjekke seg og jeg håper alle driter i at de gruer seg for å gjøre det og bare bestiller seg en time! Legene har jo tross alt sett et musehull før ❤ #sjekkdeg

      1. Jeg er en av de som aldri testet meg, og når jeg endelig turde/gjorde det var det for sent. Livmorhalskreft, strålinger og cellegift. #sjekkdeg er så viktig. Og ikke minst, ta hpv vaksinen!! Jeg vet akkurat hvordan du har det, og krysser fingrene for deg. Takk for at du deler, dette skal gå bra💗

  3. ser aldri spørsmålene komme? finner du de på selv etter hva du øsnker å fremme eller få frem? som andre bloggere gjør. feks vise frem rabattkoder på klær ingen spør om grunnet samarbeid.

    1. Hei Andrine! Om du følger meg på instagram, så vet du at jeg flere ganger i uken legger ut spørsmålsrunder og andre likende bokser. Der kommer det alltid hundrevis av spørsmål, tanker og annet! 🙂 Håper det var oppklarende! Ha en fin dag!

  4. Jeg har selv hatt HPV viruset på det alvorligste nivået. Får undersøkelser 1 gang i året og jeg har tatt biopsi. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta det med ro, fordi det ikke var kreft. Syns det er så dumt dem sier at folk er for unge
    Jeg har sjekket meg siden jeg var 18 og er glad for at legen min har latt meg gjøre det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *