Nå er jeg forbanna!

Categories Tanker 💭

De som valgte det kunne for noen uker siden fleske seg i luksus i syden, fadderbarna hos landets høyskoler fester løs, folk juger om symptomene sine for å slippe unna og om vi bare inviterer et par ekstra så går vel det bra, gjør det ikke det da?

Jeg hører elever på samme alder som meg si at de tar hensyn, samtidig som de flokker seg sammen og fester. Jeg hører rektorer si at det er uakseptabelt og at de skal se hva de kan gjøre. Jeg ser det muligens skal bli påbudt med munnbind, og at prisene på munnbind skyter til værs. La oss tjene penger på den største krisen i vår tid, la oss drite i den største krisen i vår tid og la oss gi faen!

For det er akkurat det du gjør når du blir med på festen. Når du samles i parken. Når du ukritisk har reist på ferie. Når du tror at det ikke gjelder deg. Vi kan si at det ikke er greit, at det er kjipt og til og med at det er uakseptabelt. Men vet du hva det er?

Det er forbanna dumt og respektløs.

Det er respektløst overfor alle som i ukesvis har vært tvunget til å være hjemme sammen med sin egen overgriper.

Det er respektløst overfor alle de eldre som ikke har fått klemme familiene sine på månedsvis, alle de eldre som ikke har vært ute av døra på månedsvis og alle de eldre som er så ensomme at halve kunne vært nok.

Det er respektløst overfor alle som behøver å starte på skolen igjen.

Det er respektløst overfor alle som sitter og håper, og venter på å få begynne med idretten sin igjen.

Det er respektløst overfor alle som har jobba rumpa av seg.

Det er respektløs overfor alle som har mistet noen til Covid-19.

Det er respektløst overfor alle som har mista jobben sin.

Det er respektløst overfor alle som sliter psykisk og som så vidt har kommet seg gjennom kanskje de vanskeligste ukene i sine liv.

Det er respektløst overfor de som ikke kom seg gjennom.

Skal jeg fortsette?

Hvem faen er du til å tro at det ikke gjelder deg? Til å tro at du fortjener noe mer enn noen andre?

Kan dere idioter som fester, dere som tror at det ikke gjelder dere og som driter i retningslinjene være så snille å bry dere? Ta en for laget? Være et medmenneske? Vær så snill å gjør som dere får beskjed om. Jeg vil ha tilbake hverdagen min, jeg vil kunne klemme bestefar igjen, jeg vil ikke gråte flere tårer for alt som ikke blir noe av. Vær så snill. Jeg veit at det er skikkelig dritt – Men dine valg gjør en forskjell, for mange fler enn bare deg selv.

– På vegne av 1.klassingen som både gleder og gruer seg til første skoledag, og som kanskje ikke kan leie foreldrene sine inn i klasserommet. På vegne av den eldre dama som ikke har vært ute av eldrehjemmet på månedsvis. På vegne av han som ikke makter å sitte flere uker alene hjemme. På vegne av hun som har sett livsverket sitt gå i tusen knas.

På vegne av alle vi som vil ha hverdagen vår tilbake, men som ikke får det fordi du er en forbanna idiot.

DEL GJERNE.

PS: Jeg fikk spørsmål om hvor jeg kjøpte munnbind, og det gjorde jeg HER)

14 kommentarer

14 thoughts on “Nå er jeg forbanna!

  1. Må bare si tusen takk 🙏
    Tusen hjertelig takk for att du du sier det mange av oss mener å ikke er redd for å vise att du står for det.
    Jeg digger deg💯
    Du er ei rå jente.❤
    Klem fra gamla på 45 som alltid tenker på hva alle tenker å mener å synes om meg. ( Er høysensitiv)

  2. Amen for dette!🙏🏼 Skulle ønske folk tenkte på oss som så inderlig ønsker besøk fra familie, min familie bor 40mil fra meg. Jeg bor i Sverige, og ja. Hvem vet hvem som har har gjort rett eller galt i denne pandemien. Alt jeg vet er at jeg savner familien min så inderlig <3 Har ikke hatt besøke siden slutten av februar. Jeg fikk smellen, gikk i veggen! Alle må ta sitt ansvar.

  3. Vell… var det respektløst å følge myndighetene sin anbefaling om at det var ok å reise til land som var/er merket som “grønn sone”? Husk at denne reisevirksomheten også har bidratt til at et reisenæringslivsliv i Norge ikke går helt dunken… Vi er gjensidig avhengig av turister fra utlandet (fra grønn sone)! Synes du har en veldig enkel tilnærming til problematikken!!

    1. Myndighetene har vel aldri anbefalt at det var ok å reise? De har heller frarådet alle reiser som ikke er strengt tatt nødvendige.

    2. Myndighetenes annbefaling var ikke å reise. Det var å være hjemme og reise minst mulig. Selv om grensene åpnet.

  4. Siden pandemien startet har både jeg og familien min tatt på det på største alvor. Vi har selv ikke vært redd for å bli smittet men det å smitte andre som ikke tåler det like bra som oss. Samtidig som norge stengte ned ble min mor dårligere med kreft og det ble naturligvis vanskelig å kunne besøke henne når hun lå på sykehus pga strenge regler ved besøk, dvs ikke-besøk. Slikt tærer på for alle, både den som har sykdom og familien rundt. De siste 18 dagene av hennes liv var hun på lindrende, også her med strenge regler om kun 3 besøkende om gangen og ikke gi klemmer. 4 dager før hun døde klarte jeg ikke å holde meg lenger og gav henne en lang klem. Det føltes godt og riktig og hun fortjente en klem etter mange måneder uten klem, fordi vi respekterte reglene.
    Og da tenker jeg på de som gir blanke F i dag… Jeg håper ikke disse kommer i samme situasjon som meg og min familie, at de får alvorlig sykdom i nærmeste familie og kan ikke gi klemmer eller besøke fordi man heller ville dra på ferie, feste og menge seg med mange folk samtidig. Det er ikke verdt det.

    Fuck cancer
    Fuck covid-19
    Fuck de som gir faen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *