Livet med lår som gnisser

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Da jeg var yngre ble jeg fortalt at man skulle ha mellomrom mellom bena. Da var man liksom tynn nok. Sånn er det vel på en måte fortsatt, bare at det nå kalles for “tight gap”. Eller noe.

Jeg tror aldri at jeg har hatt en såkalt “tight gap”, selv ikke når jeg ble født. Når jeg tenker meg om så hadde jeg det kanskje da jeg var 5 år gammel, men det ga seg plutselig. Det er rart med det.

Jeg skal være ærlig å si at jeg har brukt ganske så lang tid på å irritere meg over det, men jeg har jo egentlig funnet ut at det er sånn det er, og at det er relativt normalt å ha ‘gnisselår’ – Sånn som meg.

Det finnes både fordeler og ulemper med å ha gnisselår. En av fordelene er jo at om du mister noe i fanget så fanger gnisselårene det, sånn som på bildet:

En annen fordel er at det ikke blir gjennomtrekk, og det er jo behagelig. Heh!

Vi har jo også en god del ulemper. En av ulempene er faktisk ganske så smertefull, brutal og ikke minst irriterende… Hvis du har gnisselår selv, så vet du hva jeg snakker om.

Nemlig: Gnagsår.

For den årstiden som er nå er nemlig brutal for oss med gnisselår. Vi går nemlig rundt i kjoler, skjørt og shortser. For ikke å snakke om bikinier! Og lårene gnisser, gnisser, gnisser og gnisser enda litt til, og det er SÅ vondt.

Jeg har faktisk så plaget at jeg så vidt kan gå i søpla i bikini (ja, jeg gjør det) uten at det går utover innsiden av lårene mine.

Derfor har jeg etter mange år med gnisselår og gnagsår blitt så rutinert at jeg alltid i kler meg som på bildet under:

Jeg tror jeg tipset om det i fjor også, men en god ting kan aldri sies for ofte (eller noe sånt):

En sykkelshorts, hotpants eller avklipt tights redder meg nemlig fra problemet. Og, det er faktisk ganske praktisk også. En deodorant uten parfyme kan også gjøre susen!

Så konklusjonen er: Det går fint å ha gnisselår, og det finnes løsninger på det meste.

Nyt sola og de låra du har ☀️

PS: Jeg bruker DISSE. De er til og med på salg!

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Livet med lår som gnisser

  1. Fungerer det med deodorant også? Hm… Jeg har ikke tigh-gap, men heller ikke gnisselår. Mer midt i mellom. Slipper sår. OG slipper sykkelshorts. NOen ganger kjennes det FOR varmt ut også 😮

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *