Kjæresten min er fortsatt forelska i eksen

Categories Spørsmål & Svar ⁉️

Hei og gooood søndag, og velkommen til ukas…

💕


Jeg har foreslått for kjæresten min at vi skal prøve å teste noen sexleketøy, men han er ikke litt interessert en gang. Han er redd for at jeg ikke lenger skal ha behov for han om vi begynner med det. What to do? 

 Det er sykt normalt og jeg syntes faktisk at man skal ta gutta litt på alvor her. Jeg skjønner veldig godt at han tenker som han gjør, og så er det din oppgave å kanskje ufarliggjøre det. Jeg tror det skaper større frykt og mindre forståelse om man ler av det, blir sint for det eller forminsker hans følelser. Når det er sagt så er ikke sexleketøy en konkurranse eller en utfordrer, men et hjelpemiddel – Og er du som meg, så er det nærmest avhengig av litt ekstra drahjelp. Det er ingen skam å verken ha lyst eller ikke ha lyst, og det kan jo kanskje være en ide å starte med noe som DENNE som kanskje ikke kan virke så “skummel” som mye annet. En ide er jo også å forelså at dere fysisk skal dra å finne noe sammen og i tillegg ha mulighet til å prate med noen som garantert møter dette hver eneste dag i en butikk. Mitt beste tips er å prate om det, uten å angripe og kanksje komme frem til en løsning som funker for begge to. Ta det litt tranquilo, også tror jeg begge må forsøke å vise forståelse! Det kan faktisk være veldig ålreit, og det handler ikke om manndommen til kjæresten din, selv om jeg forstår at han kanskje føler det.

Jeg vil egentlig slutte å spille fotball, men føler ingen kommer til å tilgi meg.

Hvem er det du spiller fotball for? Deg eller alle andre? Hvem er det du lever ditt liv for? Deg eller alle andre?
Tenk hvor kjipt livet blir om vi skal bruke hele det livet vi har fått tildelt på å please alle andre a. Jeg skjønner veldig godt at det føles både litt skummelt og ubehagelig, men livet er for kort til å skulle gjøre alle andre enn deg selv til lags. Lykke til❤️

Jeg er invitert i bursdag, men vil ikke dra og tør ikke å si nei.

Hmm… Nå veit jeg ikke hvorfor du ikke vil dra, men…:

“Hei! Tusen takk for invitasjon. Jeg kan dessverre ikke komme”.

Jeg er en ekspert på å skulle forklare meg sjæl, men vi trenger faktisk ikke alltid å forklare oss, juge eller dra en hvit en for å slippe unna. Om ikke du vil dra, så syntes jeg du skal takke pent nei og gjøre noe annet i stedet. Det er nok av ting vi må gjøre som vi ikke har lyst til, og når man har muligheten til å si nei, så syntes jeg du står fritt til å benytte deg av den! DO IT!

Kjæresten min vil feste hver helg, mens det er de siste jeg vil. Det skaper store utfordinger og krangler for oss, og jeg blir alltid så lei meg.

Jeg diskuterte faktisk dette med mamma tidligere denne uka og jeg skal være helt ærlig å si at det ikke hadde funka for meg i det hele tatt. Jeg kunne ikke vært sammen med en fyr som hadde et ønske og et behov å være ute hver helg, og det er rett og slett fordi at jeg ikke har det. Det handler ikke om at man ikke skal gjører det av og til, men for meg så hadde det kræsj. Jeg personlig tror at veldig mange er i forhold der det er kræsj mellom holdninger og verdier, og helt ærlig, så tror jeg at man av og til må forstå at det ikke alltid funker. Man kan jo selvfølgelig finne seg i det, men jeg tror det funker dårlig å skulle endre folk. Selvfølgelig skal man tilpasse seg etter hverandre, men om det er så viktig for kjæresten din å være ute hver helg og om det er så viktig for deg at hen ikke skal det – Så er det kanskje ikke sikkert det er en match? Jeg veit ikke, jeg vet bare at det ikke hadde funka for meg.

Han jeg dater sier at han fortsatt er forelsket i eksen sin, og at han er forelsket i meg samtidig. 

Stakkar’n. Hehe, fra spøk til alvor: Da må han faktisk ordne opp i det, også må du ta ansvar for deg selv. Jeg syntes virkelig ikke at du skal finne deg verken den usikkerheten det medfører eller den kjipe følelsene det gir deg. Det høres ut som at han kanskje hadde trengt å finne litt ut av ting, og det verken skal eller burde gå mer utover deg enn det allerede har gjort. Ja, mener hvert fall jeg❤️

Jeg blir alltid litt grinete og sur når samboeren min har vært sosial med sine venner, mens jeg bare har vært hjemme. Det skjer sjeldent at han gjør det, men allikevel. 

DET tror jeg det er mange som gjør! Tenk hvor kjipt det er for parteren som kanskje har hatt det kjempe hyggelig a, å komme hjem til en sur og kjip samboer. Jeg tror det er dritviktig at man er ute og gjør andre ting, som å være sosial med venner i ny og ne, og det er skikkelig kjipt om man føler at man blir straffa for å ha det hyggelig når man kommer hjem. Det er jo en grunn til at du føler det som du gjør, og jeg er redd det ikke er partneren din som er problemet. Og for å være helt ærlig så tror jeg at han hadde blitt en bedre og blidere samboer om han ikke fikk kjeft for å ha det hyggelig i blant, på lik linje som deg!

Kjæresten min snapper med andre jenter, og når jeg konfronterer han med det så sier han at det ikke er noe jeg trenger å bry meg om.

Okei… Jeg hadde brydd meg og han kunne bare driti i å hatt den tonen der 👍🏻 Det er helt kult å ha venner, men nå høres det ikke akkurat ut som at det er en barndomsvenninne han sender en snap til i ny og ne. Jeg har null behov for å snappe med andre fyrer på den måten der, og jeg hadde syntes at det hadde vært veldig rart om C hadde et kjempe behov for å snakke aka flørte med andre jenter på snap.

Nr. 1: Jeg syntes man skal være mye flinkere til å lytte til hva som sårer partneren og møte de følelsene med en god prat og respekt, fremfor «det ekke noe du trenger å bry deg om».

Nr. 2: Hva i alle dager er behovet hans? Jeg hadde ikke akseptert det. Hva du velger er opp til deg, men det er ikke han alene som bestemmer om det er greit at han flørter med andre på snap. Og har han den holdninga… Da skurrer det litt her i gården.

Det var det for denne gang. Jeg håper du får en fin dag, og skulle du ha noe å tilføye her så tas det i mot med et takk. Jeg er jo ikke et råskinn på alt, og det kan jo hende noen av dere har noe mye klokere å komme med enn meg! 💕

Klem.

5 kommentarer

5 thoughts on “Kjæresten min er fortsatt forelska i eksen

  1. Hei!
    Jeg synes du er dødskul, og har ofte mange gode svar på mange problemer man kan kjenne seg igjen i!
    Jeg ønsker riktignok bare å kommentere et av svarene dine her, for vet ikke helt hvor gjennomtenkt det var (mulig det er det, men jeg fikk vondt i magen).
    Hvis man er bedt i bursdag, bør man reise, uansett hvor lite lyst man her. Dra, møt opp, og hvis det ikke er trivelig, så kan man heller reise, men MØT OPP!
    Jeg har en søster som, da hun var yngre, inviterte til bursdag, og en etter en meldte avbud. Til slutt var det bare to av 15 som kom. Når en melder avbud, er det fort at den nærmeste venninnen også gjør det. Hvis dette er en skoleklasse, så kan det fort være grupperinger.
    Hun var SÅ lei seg! I over en uke orket hun ikke gå ut og ikke spise. Det eneste hun tenkte på var «hva er galt med meg?».
    Jeg er fan av at folk skal få gjøre som de vil, men ofte kan ting bli hyggeligere enn man hadde tenkt, noen ganger må man faktisk gjøre ting man ikke har så lyst til, og noen ganger så må man gjøre ting som er hyggelig for andre.
    Du skriver at du ikke kjenner årsaken, og du svarer direkte til vedkommende, men dette blir oppfattet som genrelle råd fra deg.
    Jeg kommer til å fortsette å følge deg, og jeg digger det du gjør, men fikk så mye flashback til den der, at jeg ikke klarte å holde meg unna kommentarfeltet her.
    Keep up the good work <3

    1. Hei!
      Så absolutt og jeg er veldig enig med deg. Så fint at du kommenterer <3 Nå tolket jeg det som at dette var en litt annerledes situasjon, og ikke «jeg gidder ikke å dra fordi bursdagsbarnet ikke er kult nok». Når det er sagt så er jeg veldig enig med deg! Stor klem.

  2. Hei! Syns det hadde vært utrolig koselig om du hadde laget et innlegg med gøyale gaver å gi kjæresten! Som feks opplevelser eller en ting. Hehe helst litt fort, kjæresten sin bursdag er snart og på grunn av situasjonen må jeg planlegge ny gave

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *