Jeg vet ikke om jeg har sagt det

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Gooood, hold an… Onsdag!

Jeg har vært overbevist om at det har vært torsdag i hele dag og jeg hoppet i taket da det gikk opp for meg at det bare er onsdag. Stort sett så pleier det å være motsatt, men på ferie så er det liksom litt annerledes. Nå betyr det liksom enda en dag på ferie, huuuurra!

Været har ikke vært helt på lag med oss de to siste dagene og vi har derfor gjort alt annet enn å ligge på solsenga sånn som jeg forestilte meg at jeg skulle. Ikke det at jeg skal klage på mange og tjue-grader som mommoen til C sier, men sola har ikke vært så gavmild. Vi har derfor funnet på litt annet i går og idag, og i dag har vi vært turister i Palma!

Vi har kjørt rundt, spist på kanskje den dårligste restauranten jeg noen gang har vært på, tittet rundt i butikker jeg bare kan drømme om å legge igjen mer enn fotavtrykk i og i små butikker der alt er laget for hånd. Ja, også har vi selvfølgelig spist is.

Det skal sies at vi hadde en halvtimes tid der vi faktisk ikke snakket med hverandre mer enn vi måtte, for vi hadde et øyeblikk der vi gikk oss bort. Eller, jeg som ikke hadde peiling på verken hvor vi var eller hvor vi var på vei, følte ikke at jeg gikk meg bort, men at de andre gikk meg bort. Med vonde føtter, svette som rant og lavt blodsukker så tror jeg vi alle holdt på å miste det et øyeblikk. Det så cirka sånn ut:

Bildet ser hyggeligere ut enn det var, for troppene var ikke samlet for å si det sånn.

Den eneste som ikke holdt på å miste det var morfaren til C som muntert bablet noe om at vi nå ble enda bedre kjent der vi var. Da holdt mommo og jeg på å miste det enda mer. Det er ikke akkurat langs motorveien i Palma det er viktig å bli bedre kjent, liksom.

Heldigvis fikk vi oss en is alle mann og vi ble ganske fort venner igjen.

Jeg vet ikke om jeg har sagt det, men jeg setter umåtelig stor pris på hver sekund jeg har sammen med C. Jeg tror kanskje jeg har savnet han mer enn jeg har tillat meg å føle denne sesongen. Det er så fint å bare være kjærester, ha lættis til langt på natt, snakke om uviktige (og viktig ting) og bare være igjen. Jeg snakket med en venninne i går som minte meg på hvor viktig det er å nyte det, og jeg gjør det. Sånn skikkelig.

Nå må jeg få på meg fillene igjen, for vi skal ut og spise middag. Jeg ble litt småforelska i en veske jeg så i går, så jeg får se om jeg skal slå til eller ei. Jeg vet at mamma kommer til å himle med øynene når hun leser det for: Du har jo liksom ikke hundrevis av vesker fra før av. 

Hver gang jeg vurderer å kjøpe noe sånt som en ny veske så hører jeg alltid stemmen til mamsen bak i der, og det gjør faktisk at jeg tenker meg om en ekstra gang eller fire. Irriterende nok. 

Jeg håper du har hatt en bra onsdag! Ta godt vare på deg selv💛

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg vet ikke om jeg har sagt det

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *