– Gjesteinnlegg fra C – 

På bildet over ser dere kjæresten min. I går la hun ut bildet over på Instagram (@martine.halvs) og ganske kjapt var det en person som skrev at h*n ikke kunne skjønne at jeg kunne være sammen med henne:

Personen kommenterte også ting som at hun ikke var noe fin og at kroppen hennes var ekkel, men kommentarene ble raskt slettet etter at jeg svarte.

Jeg er ikke typen som bryr meg om stort, men akkurat dette kunne jeg ikke la være å kommentere.

For på bildet ser dere er frisk, sunn og glad jente. Dere ser en jente som drar meg opp fra senga hver morgen, som kjefter på meg når jeg glemmer å rydde opp etter meg og en jente som får meg til å smile som ingen annen.

Dere ser en jente som har troa på seg selv og som ikke er så opptatt av å likne på alle andre.

Hun har ikke sixpack, hun har ikke Instagram-lepper eller “ideal-rumpa”. Hun har ikke tight-gap mellom lårene eller synlige ribben. Det hun derimot har er et nydelig smil, en sunn kropp og et hode som er smartere enn de fleste. Hun har en kropp som gjør det mulig for henne å få til akkurat det hun vil, en kropp som kan bære henne jorden rundt og som jeg er heldig å få elske.

Som mann har jeg faktisk sett meg lei av kroppspresset. For er vi ikke litt ferdig med det? Er vi ikke ferdige med å slenge stygge kommentarer om hverandre? Med å kalle hverandre tjukke, stygge, ekle og feite? Har vi helt seriøst ikke noe bedre å drive med enn det? Kan vi ikke alle være enige om at det viktigste i livet ikke er å være deilig? Og at det viktigste i livet ikke er å bedømme hvem som er deilig og ikke?

Så, når noen lurer på hvordan jeg kan være sammen med henne eller om hvordan jeg kan syntes at er flott, så kan jeg faktisk ikke forstå hva dere mener. For meg er hun nemlig helt perfekt – Og jeg vil mye heller ha en glad, sunn og fornøyd jente, enn en som ikke har det bra og som er opptatt av at alle andre skal syntes at hun er deilig.

Gi nå litt faen i hva alle andre driver med og hvordan alle andre ser ut – Jeg lover deg at du får det bedre da 💪🏻

God sommer og nyt sola!

// C

21 kommentarer

21 thoughts on “Ja, hun er deilig!

  1. Hei C 😉

    Du er et råskinn på banen (dessverre) feil lag 😉 men tusen takk for et hærlig innlegg 👏👏 takk for at du som mann og et stort forbilde for mange tar avstand fra kroppspress og hyller den friske kvinne kroppen

  2. Kjære C
    For en fantastisk flott kjæreste du har!
    Heia sunne, ekte forhold der man tar vare på hverandre, forsvarer hverandre og bygger hverandre opp!

  3. Sååå enig med deg! Sunnere jente både for seg selv og for yngre lesere, finner man knapt. Jeg er over 50, vokst opp i en tid med LITT mindre kroppsfokus i alle fall, men noe var det så klart. Jeg synes det er supert med forbilder som Martine 🙂

  4. Om alle gutter kunne tenkt som deg, C! Da hadde hverdagen til oss jenter vært litt lettere!🙌🏼
    Og jeg er så enig i det du skriver!!
    Martine er mer enn bare kropp, hun er en smart, vakker kvinne som tørr og snakke for oss som kanskje ikke tørr!
    Var selv igjennom samme greia som dere, men havnet tilbake til drømmemannen! Nettopp fordi han ser meg for den jeg er, og ikke for hvem kroppen min er 🙌🏼
    Dere er fantastiske!!🙌🏼❤️
    Lenge leve kjærligheten!❤️

  5. Omg, dette innlegget var synt bra! Helt enig vi er i 2019 vi burde være ferdig med alt styret rundt kropp, det viktigste er at man er frisk og får til det man selv ønsker 🤩🤩🤩

  6. Litt kleint å skrive egne innlegg om deg selv å late som det er C. Man ser på hele innlegget at du skriver det.

  7. Dere begge to er sterke forbilder for så mange, dere gjør noe viktig som kanskje ikke alle ser på som fint og bra, men det er det. Fortsett som dere gjør, dere har bra peiling i forhold til mange troll der ute! Digger dere begge!!!

  8. Verden trenger absolutt flere som deg! Blir glad av å lese at d er noen som tenker litt lengere enn andre!!💞 fortsett med den gode skrivinga, du inspirerer nok mange, i allefall meg!💞

  9. Ååh, du er heldig som har en så snill og omtenksom kjæreste!
    Jeg er enig med han, du er nydelig som du er. Fortsett å vær deg selv, det er mye av grunnen til at jeg leser bloggen din.
    Ta vare på hverandre, dere er heldige som har hverandre ❤️❤️

  10. Denne type innlegg har C skrevet før også.. Det er bare forferdelig leit at folk må være så slemme at han ser behovet for å fortelle andre hvorfor han et sammen med deg..
    Hvorfor må folk bry seg?
    Og syns bloggsiden må brukes til dette fremfor å skrive om abortlov protesten i morgen

  11. Jeg er enig i at slikt skriver en ikke. Men det er skrevet av deg Martine. Din skrivemåte. Hadde det enda vært C som skrev, så hadde vi fått litt mer nærhet til saken. Dessuten har du publisert det samme før. Ikke gjør dette a Martine. Du er egentlig en av de jeg liker best, men dette trekker så ned. Det skinner også gjennom at du sliter med kroppen, og eget utseende. Du vet du ikke har «instakroppen», men prøver for hardt i din søken etter å narmalisere en vanlig kropp. Hvorfor kan du ikke legge ut bikinibilder uten å nevne kropp? Slik dine medsøstre gjør? Jeg har alltid heiet på deg. Digger podden, ja, deg generelt. Ikke prøv så harft. Det holder med å bare være deg Martine!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *