Jeg svarer på det dere lurer på!

Categories Spørsmål & Svar ⁉️

Hei søndag, og hei dere! Og velkommen tilbake til hverdagen.

Vi kom nettopp hjem fra mamma og pappa. Vi satt fra oss alt av bagasje så fort vi kom hjem i går og rømte til de for å spise middag og forlenge feriefølelsen litt.

I det vi kom inn døren her nå nettopp, ramlet vi inn over haugevis av skittentøy og en leilighet som står på hodet. Men hey, sånn er det. Jeg sendte nettopp C ut av døra for å kjøpe smoothie, mens jeg kvinner meg opp til å ta fatt på kaoset. Jeg tenkte det kanskje var litt inspirerende med et deilig feriebilde (👆🏼), men egentlig så er dette status:

10 % av kaoset.

Men, før jeg gjør noe som helst, så er det klart for ukens spørsmål & svar:

🌼🌼🌼

Hvordan har du det?

Jeg har det veldig fint, jeg! Jeg er gladere enn på lenge, elsker at det skjer så mye fint fremover og jeg digger jobben min. Jeg håper den god følelsen som jeg har nå varer lenge og at du også har det bra💛

Hvorfor er det så mange som har byttet til blå profilbilder på Instagram?

Det er mange som har stilt meg det samme spørsmålet de siste dagene og det syntes jeg faktisk er skikkelig kult og ikke minst viktig, for det viser at man legger merke til det og at det faktisk har en effekt. YES!

Ja, og at enda flere blir opplyst om noe media ikke skriver nok om! Jeg skal prøve å forklare det så rett og presist som mulig, og tar gjerne i mot innspill fra de som kan enda mer enn meg:

Det er rett og slett i solidaritet og for å vise at man støtter Sudan, og kravet på demokrati. Når Sudan sin diktator Omar al-Bashir gikk av etter regjeringskritiske demonstrasjoner og protester tok militæret over. Protestene fortsatte og 3.juni ble en demonstrasjon i Sudan sin hovedstad angrepet av politi og militærstyrker. Der døde det altfor mange, inkludert flere barn. Over 600 ble skadd.

Fargen blå kommer av at det var favorittfargen til en av de som forsøkte å gjøre en forskjell, men som ble drept.

Jeg anbefaler dere å lese mer om det HER.

Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Jeg er 1.80 cm høy og jeg digger det! Hvor mye jeg veier er bare min business og det er jeg skikkelig glad for.

Hvordan ser broren din ut og hvor gammel er han?

Her er broren min og han er født i 1995!

Skal du reise noe mer i sommer?

JAA! Jeg skal på en jobbtur til København og tre uker til Kypros. Det er hvert fall planen foreløpig🌼 Som jeg gleder meg.

Hva syntes du om casten til bloggerne?

Jeg tror det blir spennende! Det eneste jeg savnet var kanskje litt mer mangfold, så det håper jeg blir å se i neste sesong, men – Jeg gleder meg, jeg! Det er spennende at Linnea er med og jeg syntes det er dødsgøy med Caroline på skjermen✊🏼

Hvor mange norske følgere har du på Instagram?

MAAANGE! Jeg setter SÅ stor pris på hver og en, og alle som engasjerer seg😍

Er foreldrene dine gift?

Ja, det er de!

Hvor gammel var du da du fikk mensen?

Oh boy… Jeg troooor at jeg var 11 eller 12 år, så jeg var ganske så ung og fikk mildt sagt panikk. Haha! Nå er det jo like vanlig for meg som det er å stå opp om morgningen.

Hvordan er det å være venn med Isabelle Eriksen når dere er så forskjellige?

Jeg har det alltid både gøy og kult de gangene jeg er sammen med Isabelle! Vi er forskjellige og ser forskjellig på en hel del ting, men vi er også like på mange områder. Jeg digger henne og kanskje grunnen til at vi går så godt overens er fordi vi utfyller hverandre?

 Skal du delta på Pride?

YES! Endelig får jeg vært med og jeg gleder meg til lørdag. Er det noen av dere som skal? Rop ut, så kanskje vi ses der👋🏼

Har du tips til en fin, sort badedrakt?

JA! Jeg har denne selv og jeg er superfornøyd. Akkurat nå koster den 209,- og du finner den HER.

Hva heter du på Snapchat?

Der heter jeg Martinehalvs! Legg meg gjerne til🌻

Hvor mye penger bruker du i uka?

Aaah, det kommer helt an på! Noen uker bruker jeg veldig lite, og andre uker så bruker jeg mye. Det kommer jo an på om jeg har regninger å betale, om jeg kjøper meg noe og om jeg skal noe spesielt! Jeg liker best å helst ikke bruke noen ting, hehehe. Det er også stor forskjell på hvor mye jeg/vi bruker på mat om C er hjemme eller ikke, utrolig nok, haha.

Hvor ofte kommer det en ny episode av podkasten?

Det kommer ny episode på torsdager!

Betaler du folk for å være med i podkasten?

Dette har jeg svart på før, men nei, det gjør jeg ikke. Jeg dekker selvfølgelig reise til de som kommer langveisfra og som behøver det, men utover det så er det helt frivillig å stille opp. Heldigvis så finnes det en haug av bra, kloke og kule folk som stiller opp og det er jeg skikkelig takknemlig for!

Syntes du ikke det er litt teit å plutselig legge ut masse perfekte og fine bilder når folk kanskje følger deg fordi du er så ekte og ærlig på hvordan livet er?

Absolutt ikke! Jeg er da søren meg fin og flott av og til jeg også, og det må også jeg få vise frem. Livet består jo ikke bare av joggis og kaos (takk og lov). Jeg heier på å vise frem alle sidene av livet, både de fine og polerte, men også de som er kaos og litt såre! Jeg heier på litt av alt, jeg. Jeg tror også at det er viktig å ha litt av alt 💛

Nei, nå må jeg sette i gang her.

Jeg håper helgen deres har vært bra og at den neste uken blir fin! Heia alle som skal ha eksamen, som går på sparebluss og til alle dere andre 💘

Nå skal jeg brette opp armene her og ta grep, før jeg skal spille fotballkamp i kveld.

Vi snakkes!

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg svarer på det dere lurer på!

  1. Har du en fortsatt en gyldig rabattkode på loco.no ? Evt hva er den?:)

    Hilsen ei som har fylt opp handlekurven litt for mye 😂

  2. Hva er dine tanker om fast fashion-industrien? Ser du har mange annonselenker til ulike billigklær i flere av innleggene dine. Hva er din holdning til miljøskadene dette bidrar med, barnearbeidet, trakasseringen og ikke minst drapene av tekstilarbeiderne som lager disse klærne du reklamerer for?

    Vil gjerne oppfordre deg og alle dine bloggkollegaer til å tenke over hvor disse billige og tilgjengelige klærne kommer fra, ettersom de blir lagd på andre menneskers bekostning. Det er klart at det er vanskelig å ta stilling til urett vi ikke ser, men det betyr ikke at den ikke eksisterer. Svært rammet er spesielt kvinner og barn, og levekårene disse menneskene opplever er ubeskrivelig. Vil oppfordre deg til å revurdere å annonsere for disse kjedene, selv om det kanskje er gode penger. Du virker som ei engasjert og oppegående kvinne, og vil absolutt anbefale deg å ta et dypdykk i hvor klærne du annonserer for kommer fra.
    I en tid hvor all verdens kunnskap ligger tilgjengelig for oss som er priviligert nok til å ha internett, er det kjempeviktig at vi tar et standpunkt i denne saken! 🙂

    1. Hei, takk for konstruktiv og god kommentar! Jeg setter veldig pris på det, faktisk. Jeg samarbeider per dags dato med Cubus og Ellos, og har bevisst tatt avstand fra enkelte kjeder. Jeg heier stort på gjenbruk og jeg forsøker å bli litt bedre for hver dag som går – Og kommentarer som dette minner meg på det 💪🏻

      1. Så fint å høre!
        Det er likevel viktig å være svært obs på klær som er laget i Bangladesh. Selv om flere billigkjeder har signert Accordavtalen, er de ikke sikret mot barnearbeid eller farlige arbeidsvilkår. De uavhengige inspeksjonene som foretas er sjeldne, og enkelte steder ikke-eksisterende.

        Om man ser bort i fra arbeidsvilkårene er moteindustrien en av klimaverstingene, uansett hvordan man vrir og vender på det. Selv om man jobber for å bedre arbeidsvilkår for tekstilarbeiderne, er bruk- og kast-mentaliteten kjempeskadelig for miljøet. Overproduksjonen ser ikke ut til å stoppe, og jeg mener at influencere bør ha et spesielt ansvar for å minske bidragene til dette.

        Når dette er sagt vil jeg samtidig applaudere deg for å ha tatt et bevisst valg når det kommer til hvilke samarbeid du takker ja til! 🙂 Om du er interessert i emnet vil jeg anbefale deg å sjekke ut Youtubekanalen til Kristen Leo, hvor hun tar for seg problematisk aspekter ved mote- og skjønnhetsindustrien. Ha en fin dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *