HEI OG GOOOOD SØNDAG.❤️

Hvordan har du det?

Til tross for at livet er rare enn rarest, så har jeg det bedre enn… På lenge akkurat nå. Jeg er glad, jeg har energi, jeg trives, og ja… Jeg har det bra.❤️ Jeg håper at du har det fint du også!

Hvor mye bruker du på julegaver i år?

Jeg. Elsker. Å. Gi. Julegaver. Haha! Jeg har ALLTID gjort det, og synes alltid det er så mye kulere å gi, enn å få. Jeg setter av litt gjennom hele året, og bruker det jeg har og som føles greit. Jeg har ikke verdens største familie, men det blir verre når den antakeligvis har utvidet seg med en haug av kids om noen år. 😂

Har du fylt leppene dine?

Nope! Jeg gjorde det en gang, så ut som en klovn, hata det og gråt meg i søvn fordi jeg ikke kunne skjønne hva jeg hadde gjort. Jeg fikk en allergisk reaksjon som gjorde at det var… ILLE.  Jeg brukte MASSE penger på å få det bra igjen og bli kvitt dritten, det var vondt, flaut og kjipt. Det frister derfor ikke til gjentakelse, hehehe.

Har du tips til rimelige og kule jeans, i forskellige størrelser?

JEPP! Trykk HER. Kule, komfortable og fra str. XS-3XL, akkurat sånn det burde være.❤️

Jeg har knekt nesa sånn som deg, og tror kanskje at den burde opereres. Hvordan går jeg frem? 

Jeg har fått, uten å overdrive, hundrevis av slike spørsmål etter at jeg opererte tidligere i høst – Og jeg har svart et fåtall, fordi…

1. En hver skade og et hvert brudd er individuelt, og det er derfor ikke åpent for sammenlikning. Jeg har knekt nesa mi fem ganger, og den var total skadet. Jeg har gått hos den samme (veldig dyktige legen) siden jeg var 13 år gammel, og jeg har visst at jeg har måtte operere i 9 år. De fleste slipper en åpen og omfattende operasjon som meg, og fremgangsmåten er hvert fall ikke gjennom meg.

2. Jeg forstår at man vil høre andre sine erfaringer og råd, selv om jeg ikke var interessert i det selv. Når det er sagt så er det flere enn meg som må gjennomgå en slik operasjon, og jeg er verken interessert i å skremme noen som er avhengig av det på samme måte som meg, ei heller trigge noen som gjør det på et annet grunnlag enn meg, nemlig kosmetisk.

3. Jeg er IKKE en fagperson og jeg har ingen kompetanse eller kunnskap på dette feltet, annet enn min egen personlige erfaring. På generelt grunnlag: Snakk med en lege. IKKE søk kunnskap og råd hos ufaglærte influensere. Jeg kan ikke på noe grunnlag ta stilling til hva du burde gjøre og ikke, og jeg har mer enn nok med å stå i mitt eget traume og lege i fred selv. Og ja: Jeg leger fortsatt. Selv om jeg ikke er nyoperert ut lenger, er jeg fortsatt i en prosess som tar lang tid. Det er ikke bare å operere, og personlig skal jeg aldri gjennomgå dette igjen, samtidig som jeg, for min egen helse sin skyld, er veldig glad for at jeg gjorde det.

Dette var kanskje strengt, men jeg må ærlig innrømme at det har vært frustrerende at andre har gjort krav på å vite hvordan jeg har følt meg og opplevd ting som for meg har vært ekstremt krevende og tøft. Jeg har fått til sendt triggende bilder av andre, jeg har fått kjeft fordi jeg ikke har ville fortelle om min opplevelse av operasjonen og det har blitt forlangt at jeg skal være den som skal fortelle om noen burde operere eller ei. Det ønsker jeg ikke.

Hva betalte du for neseoperasjonen din?

… Dette får jeg også spørsmål om nesten daglig. Og ja: Ikke noe annet enn flere år med smerte, tårer og frustrasjon, som endelig begynner å gi seg.

Hva savner du mest med å bo borte fra venner og familie?

Det å bare kunne stikke hjem til familien er fredagskveld. Å kunne spise spontanmiddag med våre beste venner. Å bare kunne hive meg rundt og ses. Å kunne invitere folk hjem og vite at de menneskene som føles hjem, ikke er så langt unna.❤️

Har du fått svar på om du har antistoffer eller ei?

Jepp! Det var tommel opp.

HVORDAN HAR DU BLITT SÅ BRUN OG FIN?

HAHA! Jeg måtte ta med dette i capslock. Jeg bruker DETTE i fjeset nå, og det funker som bare juling!

Hva er din beste og dårligste egenskap?

Oi! Gøy spørsmål… Og vanskelig, hehe! Min dårligste er nok at jeg fort lar det gå utover mine nærmeste når jeg er stressa og i ubalanse. Da smeller jeg fort med leppa og kjefter for ting som egentlig ikke trengs og kjeftes for. Min beste… Hmm… Den er nok at jeg er veldig blid og at jeg har lært meg til å forstå andre, og ikke bare meg sjæl – Om det gir mening😂 Nå ble jeg brått usikker på om det er mine beste og dårligste, haha!

Hva tenker du om de som sier at du poster bilder av kroppen din fordi du egentlig er usikker på den? 

Nå veit jeg ikke om folk sier det eller om det er din tanke, men… Burde jeg være usikker på den? Jeg er veldig tydelig på at jeg ikke er i mål på noen som helst måte og at jeg også har dager der jeg føler meg… CRAP. Heldigvis har jeg kommet dit at jeg tenker at jeg er som jeg er, og jeg forsøker å gjøre det beste ut av det. Jeg har den kroppen jeg har, og selv om vi ikke alltid er bestisser, så skal vi faktisk leve dette livet sammen. Så nei, jeg er ikke usikker på den – Jeg prøver å leve med den så godt jeg kan, og samtidig minne andre på at de også kan det. Livet er nemlig for kort til å kaste bort tid på lange hår på armene, prikker i bikinilinja eller strekkmerker på hofta.❤️

Hva er din favoritt julefilm?

The Holiday er en soleklar favoritt, men Love Actually er også høyt oppe på lista.❤️ Se de om du trenger litt deilig julestemning.

Nå skal jeg logge av, se kampen til C og spise litt tacorester. Vi snakkes senere, og jeg sender en stor klem herfra!

13 kommentarer

13 thoughts on “Jeg svarer!

      1. Men må dere to feire jul alene i deres leilighet da? Lurer av ren nysgjerrighet😂 Blir jo ikke karantene hvis dere kan reise hjem til foreldre julekvelden feks🤷🏼‍♀️

  1. Og forresten, heldige dere er som har et hjem å dra til så dere kan reise hjem til jul<3 Begge foreldrene mine har "vanlige" hjem med kun et kjøkken og bad så skulle jeg ha dratt hjem hadde jeg måttet på koronahotell…. og koronahotell i 10 dager med 2 hunder unner jeg ingen, hahahahah!

    1. Vi er overlykkelige over at vi overtok leiligheten vår i desember og ikke i januar for å si det sånn 😅😅😅😅 det forstår jeg godt. Håper jula blir fin for det. ❤️

  2. Hei, Martine😊 Jeg ville bare si tusen takk for at du har minnet meg på å heie mer på andre, trykke på like og legge igjen den kommentaren. Det krever så lite, men betyr så mye💛

    Ønsker dere en riktig god jul😊💛

    Klem💛💛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *