Jeg får vel bare si det som det er

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hei fra en tom, sliten og kaputt dame.

Tidligere i dag fikk jeg skikkelig knekken. Jeg har egentlig bare gått og ventet på det hele uka. Kroppen er tung, hodet er tomt og jeg har liksom ingenting å komme med. Jeg føler meg blubbete, bleik, grå, kjip og alt annet enn fresh.

Tom er riktig ord akkurat nå. Jeg klarer nemlig ikke å tenke, alt jeg skriver blir surr og jeg vil egentlig bare grine.

Det er så rart, for jeg har det så fint. Livet smiler, jeg har det bedre enn noen gang og jeg er så fornøyd, men jeg er allikevel så sliten.

Jeg har jobbet ekstremt mye de siste månedene og det er jo ikke til å legge skjul på at våren har vært heftig, på godt og vondt. Jeg merker det nå, og jeg kan begynne og grine bare av å tenke på at jeg reiser på ferie på lørdag.

De siste ukene har jeg hengt litt i stroppen og jeg har vel egentlig bare bitt tennene sammen for å holde ut. Ikke fordi jeg er ikke trives, ikke liker det jeg gjør eller fordi jeg ikke vil, men fordi kroppen er tom.

Her om dagen ble jeg skikkelig forbanna, fordi jeg er så full av inspirasjon og motivasjon, men jeg får ingenting ut.

På en måte så følte jeg for å fortelle dere dette, litt som en unnskyldning for at jeg føler at jeg ikke strekker helt til akkurat nå. Jeg vet jo at jeg ikke trenger å unnskylde meg for å være menneskelig, men jeg gjør det allikevel.

Det virker jo tross alt ut som at ‘alle andre’ har det så forbanna topp akkurat nå og koser seg gløgg i hjel. Hvert fall om man skal tro på Instagram. Derfor føles det kanskje ekstra kjipt å være så sliten og tom som jeg er akkurat nå.

Uansett. Jeg sender en klem til alle som føler det litt som meg og som føler seg litt lost.

Vi snakkes i morgen 🖤

12 kommentarer

12 thoughts on “Jeg får vel bare si det som det er

  1. Du har sikkert svart på dette mange ganger før, men finner det ikke igjen! Hvilken shorts bruker du under kjoler igjen?

  2. Hei, Martine! Jeg kjenner meg så godt igjen… denne sommeren er jeg syk og kan ikke finne på like mange ting som mange andre. Har faktisk slettet Instagram fordi jeg ble helt sprø av hvordan så mange fremstiller livet som perfekt… du skal bare vite at jeg er faktisk over ti år eldre enn deg, men tenker at hvis jeg var halvparten så klok som det du allerede er nå da jeg var yngre, så hadde jeg spart meg selv for mange vonde tanker. Gi deg selv lov til å ha kjipe dager, og slapp av! Også henter du energi til den deilige ferien din 💕 klem fra en fast (eldre?! 😅) leser :):)

  3. Takk for at du deler. Kjenner meg så igjen i det du skriver. Og man føler seg ekstra alene når man har det sånn. Lett å tenke at alle andre har det strålende og fint til alle tider, at alle andre fikser livet så mye bedre enn en selv, men sånn er det jo nødvendigvis ikke. Innimellom trenger vel alle en liten timeout… Ønsker deg masse overskudd, gode følelser og en fin sommer videre.

  4. Kjenner meg 110% igjen i det du sier. Denne sommeren har jeg skada foten og kan ikke bevege meg så mye som jeg vil eller gjøre det jeg hadde planlagt, og i tillegg ble det slutt med kjæresten for en snau uke sida. Når man er tom og sliten hjelper det ikke akkurat å få trykt opp i fjeset at alle andre har det og er så forbanna perfekt, så nå har jeg sletta både Instagram og Snapchat og det føles allerede befriende. Håper du føler deg bedre snart, pust og slapp av, og nyt hva enn du gjør, det er mer enn bra nok.

  5. Hei Martine <3
    tusen takk for dette innlegget!! Sosiale medier trenger ÆRLIGHET – jeg har slitt med «tomhetsfølelse» selv i det siste, og det å lese dette; wow. Takk for din ærlighet. Nå vet jeg at jeg ikke er alene, at du (og sikkert mange fler) føler på dette av og til. Du er virkelig et forbilde <33 nyt ferien!! DU FORTJENER DET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *