Jeg må fortelle dere noe

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

De siste ukene har jeg følt meg annerledes, tom, tung og rar. Hver gang jeg har sminket meg har det endt i frustrasjon over at jeg ikke blir fin nok, jeg har følt meg rar i mine egne klær og humøret har vært der at jeg nesten føler et behov for å si unnskyld ovenfor mine nærmeste. Jeg har rett og slett følt meg skikkelig dritt. Skikkelig dritt.

Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hvorfor jeg har følt det som jeg har gjort. Hadde jeg hatt det skulle jeg tatt tak i problemet, fillerista det, hivd det i søpla og sagt at vi aldri skulle ses igjen.

Det er skikkelig slitsomt å konstant gå rundt å ikke føle seg vel, bra eller fin. Det er slitsomt å føle at jeg kan begynne å gråte av at headsetet mitt har surret seg sammen, av at det er tomt for dopapir eller av å se to tilfeldige mennesker gi hverandre en klem på gata.

Jeg lyver litt når jeg sier at jeg ikke har peiling på hva grunnen er, for jeg vet at det er en sammensetning av mye. Et emosjonelt kaos. Kjipe følelser og tanker.

Jeg har ikke orket å si noe om det, selv om jeg tidvis har vært skikkelig frustrert fordi jeg konstant har følt at jeg ikke har strukket til de siste ukene.

Jeg har blitt sur på meg selv når jeg ikke har levert godt nok på jobb, når jeg har sett et bilde av meg selv som jeg syntes er helt på trynet eller når jeg ikke har klart å være så god som jeg vet at jeg kan være. Burde være. 

Hvis jeg skal være helt ærlig så har jeg egentlig ikke hatt lyst til å si noe. For jeg skammer meg litt over av å ha det sånn som jeg har det akkurat nå. Kanskje spesielt fordi det virker som at ingen andre har det sånn. Men hallo, hvem er det som egentlig vil legge ut et bilde og skrive at man føler seg dritt om dagen? Jeg ser den.

Men, jeg hadde trengt det sjæl. Så jeg skriver dette egentlig for du som har det litt kjipt akkurat nå, som av en eller annen grunn ikke føler deg noe bra om dagen eller som rett og slett bare trenger å høre at du ikke er alene.

Det er helt greit å ha noen dårlige dager. Jeg vet jo godt at sola snart treffer meg i fleisen igjen, at jeg skjønner hvor bra jeg er og at jeg kommer til å le av alle de teite tankene jeg har tenkt de siste ukene. Det går over, heldigvis💛

Jeg vet også at jeg er bra nok og at jeg fortjener å ha det bra, selv om jeg føler det som jeg gjør det akkurat nå. Og det gjør du også.

Sender en stor klem til alle dere som trenger en.

 

 

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Jeg må fortelle dere noe

  1. Fult lov å ha dårlige dager. Så godt at du deler, har slike følelser innimellom jeg og. Uansett hva jeg gjør, har på meg så føler jeg meg rett og slett helt ræva.
    Stå på flotte menneske.
    Du er et stort forbilde for mange.

  2. Takk for nettopp slike innlegg! Ærlige, oppriktige, menneskelige innlegg.
    Hilsen en som ikke er helt på topp selv for tiden.
    Klem ❤️

  3. Åh jeg har det AKKURAT likt!!!!! Blir så fort lei meg og alt føles 1000 ganger tyngre enn normalt. Håper du får det bedre snart

  4. Kunne ønske jeg kunne gitt deg en ordentlig god klem og at du kunne blåst ut litt av frustrasjonen din på meg. Det fungerer iallfall overraskende godt for meg i slike perioder 🖤

  5. Hei igjen Marty ❤
    Veldig rart at jeg akkurat idag skulle komme til å lese akkurat det innlegget…men misforstå meg rett på det jeg sier nå…jeg syns at du som kjent blogger faktisk skal kunne si det rett ut at idag så har ikke jeg verdens beste dag . Jeg for min del har ikke vært ute på 3 dager,fikser ikke,føler at selv om jeg ikke er like fresh som jeg pleier så legger folk så mye i det, det eneste jeg ønsker er at folk bare kan godta at noen ganger så er vi mennesker kanskje litt sjørere enn til vanlig..takk for at du fins Marty…du har hjulpet meg til å snu tanke mønsteret mitt mer enn en gang.

  6. Den trengte jeg virkelig. Har selv følt meg utrolig drit de siste ukene og det suger:( det ble faktisk litt bedre allerede hehe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *