Jeg legger meg helt flat

Categories Tanker 💭

I sommer kom jeg over et produkt jeg hadde lyst til å teste. Det var en barbermaskin for kvinner, som skulle være revlosjunerende. Jeg bestilte produktet og var veldig fornøyd.

Kort tid etter så fikk jeg spørsmål om jeg ønsket å gjøre et samarbeid med samme firma, og ettersom jeg var så fornøyd selv så var det enkelt å takke ja.

På det tidspunktet kalte firma seg MyFlawless og jeg hørte mange snakke varmt om produktet, og jeg så flere kollegaer annonsere for det.

Da jeg skulle gjennomføre samarbeidet fikk jeg beskjed om at firmaet hadde fått nytt navn og skulle gjøre en merkevareendring å fra nå av kalle seg bSmooth.

Jeg stusset ikke noe mer på det, og gjennomførte samarbeidet.

I ettertid har jeg fått titalls meldinger fra mine følgere som enten ikke har fått produktet, som har blitt trekt dobbelt og som har mottatt dårlige eller ødelagte produkter i posten. Mange har opplevd å motta et helt annet produkt enn hva jeg selv har mottatt.

Firmaet har fortsatt å annonsere og spre ut reklame, også på noen av Sverige sine største influensere. Når jeg har stilt spørsmål angående merkevareendringen har jeg fått beskjed om at bSmooth har stjålet merkevaren til MyFlawless, men sannheten er jo at det er samme mann som står bak begge og at dette er ren svindel.

Både jeg og byrået bak har blitt lurt, vi har alt skriftlig og det er advokat på saken, bare så dere vet at dette er noe jeg og de tar veldig seriøst.

Jeg er ekstremt opptatt av hvilke samarbeid jeg gjør, av hvem samarbeider med og hva jeg går god for. Denne gangen bomma jeg skikkelig, og det gjør meg ordentlig lei meg. Jeg ble rett og slett lurt, og jeg gikk fem på. Jeg også. 

Det gjør meg skikkelig sint og skuffa at mine følgere, som jeg setter umåtelig stor pris på, har blitt lurt i mitt navn.

Jeg vet at det er en risiko for at jeg aldri kommer til å se pengene jeg skulle sitte igjen med etter dette samarbeidet, men for meg er det veldig mye viktigere å strekke hånda i været og si unnskyld, enn det er å ha noen ekstra kroner på konto.

Så, til alle som føler seg snytt eller lurt så sier jeg unnskyld. Dette skal ikke gjenta seg, og om du ikke har mottatt produktet ditt så kan du sende meg en DM på Instagram på @Martine.halvs, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan.

Den summen jeg skulle fått for dette samarbeidet vil jeg bruke av min egen lomme, så om du ikke har mottatt produktet, ta kontakt.

PS: Det er lovet at produktet skal komme mellom 2-3 dager og for mange kommer det, men det tar opp mot 14 dager (bare så dere vet).

Takk for tilliten.

En ydmyk klem fra meg💛

7 kommentarer

7 thoughts on “Jeg legger meg helt flat

  1. Hei Martine! Du er jo ikke den eneste Stakar, som har blitt lurt 🙁 Men all ære for at du sier ifra og gir oss mulighet til å ikke «la oss lure»! Men, jeg lurer på- det er en ting til som har florerert på Instagram og Facebook i det siste, som både du og andre kollegaer av deg har reklamert for, nemlig CoolBrush! Jeg har latt meg influensere, og bestilt denne børsten. Er dette også svindel? Jeg har nemlig ikke sett noe til børsten min enda, over to uker etter at jeg bestilte den! 🙂 Martine

    1. Uff, så kjipt! Men jeg skjønte ikke helt – er det svindel fra begge sidene? Skal man ikke bestille varen fra noen av stedene? 😳

  2. Oi, jeg sitter og venter på min nå 😅 Satser på at den kommer. Kjempebra at du tar opp dette og at du informerer. Alle gjør feil, men ikke alle tar ansvar for det. Stå på!

  3. Har også hørt rykter om at i influencere har fått en annen børste enn vi fikk i posten av CoolBrush, for den fungerer absolutt ikke så bra som alle skal ha det til..

    Forstår jo at dette ikke er noe du som blogger har kontroll over og det er så sykt dårlig gjort av selskapene

  4. Alt er svindel. Hvis du laster ned Aliexpress (samme ulla som wish og ebay), så søker du på flawless hair removal elns. Så får du opp nøyaktig det samme produktet til 200% lavere pris. Det er straight outta China og han brstiller vel bare et sykt antall med syk fortjeneste.

    Jepp.

    Kanskje det er noe du som influencer kan informere folk om?

  5. Tusen takk for at du sier fra om dette. Jeg hadde tenkt å bestille meg en sånn, men har latt være fordi jeg ikke får penger før den 20. Så nå er det utelukket hvertfall, og jeg kommer til å fortsette med de samme gamle barberhøvlene 😉
    Og du er ikke den eneste som har blitt lurt, jeg har sett mange reklamer for denne fra flere.. Og det er jo aldri noen garanti for om det er svindel eller ikke når man går inn i et sånn samarbeid. All ære til deg som prøver å rette opp i ting, er ikke alle som hadde giddet det 👍

  6. Så fint at du er ærlig om dette og også velger å bidra til at slik svindel unngås videre. Dessverre for meg så bestilte jeg på tirsdag, betalte ekstra for rask levering og har foreløpig ikke sett noe til pakken. Jeg mailet de også på torsdag og sa at jeg ønsket å kansellere ordren…. sykt skuffet over at bloggere reklamerer for dette. Helt greit at de, som du, inngikk avtale i god tro, men skulle ønske flere gjorde som deg nå i ettertid å valgte å være ærlige når sannheten kom frem. Enn å fortsette å ha reklameinnleggene på Instagram og bloggen sin…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *