Jeg klarer bare ikke å forstå det…

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det er mye jeg ikke kan forstå med på. Som for eksempel hvorfor en orkide som folk sier at liksom aldri dør, dør. Hvorfor folk syntes det er gøy å kjøre forbi noen på gata og sprute vann fra en sølepytt på de. Hvordan noe ikke kan like sjokolade. For å nevne noe.

Men er det en ting jeg virkelig har vanskeligheter med å forstå, så er det hvorfor enkelte ting er så ufattelig vanskelig for noen… Hvorfor er det så vanskelig å lukke igjen skyvedørsgarderoben etter at man har lukket den opp? Er det mer slitsomt liksom? Tar det for lang tid? JEG SKJØNNER IKKE.

Hva er liksom logikken? At det er så innmari fint? Stilig? Eller at du rett og slett bare forbanna lat?

Det er litt som når man åpner et skap, for eksempel på kjøkkenet, også lar man det stå igjen som dette:

For ikke å snakke om alle de stakkarn’e som ikke klarer å treffe skittentøyskurven. For det er dere det er mest synd på, ikke vi som lukker, plukker og rydder etter dere, dere er jo så lite treffsikre. Kanskje det er synet? Uff, eller så er du rett og slett bare så innmari lat?

Det rimer jo egentlig ikke helt, hvert fall med tanke på at jeg er sammen med en toppidrettsutøver som faktisk ikke er lat. Men, det må være et eller annet som er rivruskende gærent. For hvorfor gjør man dette liksom? OG LAR DET LIGGE?

Hvorfor tar man av seg den skitne t-skjorta si og legger den VED SIDEN AV skittentøyskurven? Eller ved siden av senga?

… Eller på en stol på kjøkkenet?

Uansett hvor hardt jeg prøver, så klarer jeg ikke å fatte og begripe det. Og jeg lurer egentlig bare på…

Jeg lurer på om jeg skal begynne å sende vippskrav på 50,- jeg, hver gang han har “glemt” å lukke skyvedørsgarderoben, hver gang kjøkkenskapet ikke er lukket fordi han hadde litt dårlig tid eller hver gang han har “bomma” på skittentøyskurven. Da får vi se om det blir litt andre boller.

Hmm… Også lurer jeg på om de tror at skapene lukker seg av seg selv, at genseren flyr oppi skittentøyskurven på egenhand eller at klærne bretter seg pent inn i skapet selv…

Makan😂

5 kommentarer

5 thoughts on “Jeg klarer bare ikke å forstå det…

  1. Hei
    Jeg er ikke bloggtilhenger, men dine innlegg må bare leses, kjenner meg så godt igjen, og du skriver gode blogger👍😊
    Denne fikk meg til å tenke på en film på youtube med en gang, om the magic coffetable😅😂
    https://youtu.be/-_kXIGvB1uU

  2. Eg skjønner det heller ikke, men det kan være for at eg ikke har noen til å rydde etter meg. Du kan jo prøve et triks. NB! Du må ha sterk selvkontroll. Prøv å ikke lukke skapdører, ikke plukke opp klær som ikke havner i skittentøykurven. Da vil han til slutt gå tom for rene klær. Lykke til med prosjektet. Mvh Helge. 🙂

  3. Hahaha, det det er sånn jeg er! Er introvert og det skjer myyyyye inni hodet mitt. Så glemmer sånne ting fordi jeg er så distré oppi egne tanker🤣☺️ Ikke meningen, men samtidig så bryr jeg meg ikke så mye heller. Til gjengjeld rydder jeg ordentlig når jeg først rydder🥳😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *