Når jeg skriver dette innlegget, så sitter jeg på balkongen vår i leiligheten i Greenville, med sola i fleisen. Jeg vil egentlig mye heller prate om det, den deilige turen jeg har gått i dag eller… Ja, alt annet egentlig. Jeg kjenner nemlig at jeg er litt lei og jeg har ikke orket å forholde meg til svarene fra legen før for noen dager siden. 

Jeg fikk svar på vevsprøvene etter inngrepet/koniseringen jeg hadde for snart en måned siden dagen etter at jeg reiste tilbake til USA, samtidig som jeg suste rundt i gatene i New York, på mitt aller lykkeligste. Jeg skummet gjennom det, uten å verken oppdatere Christian eller noen andre. Bare mamma som jeg var med, og pappa som sendte meg det fysiske brevet.

Jeg har rett og slett trengt en pause, og kroppen min var ikke en gang ferdig med å leges etter selve inngrepet – Som krevde ekstremt mye av meg. Jeg har rett og slett trengt å få det litt på avstand. 

Jeg visste det meste som brevet fortalte meg, og jeg fikk nok en gang bekreftet at jeg har jæskla kjipe celleforandringer og HPV-virus. Jeg fikk også beskjed om at jeg må fortsette oppfølging/behandling gjennom sykehuset, og jeg må nok bare innse at dette kommer til å ta tid. Og hvem vet, kanskje jeg sitter her om et år og oppdaterer dere, og er helt fri for alt som heter celleforandringer? Jeg håper det. Jeg skal det. Det er planen. 

Forhåpentligvis har det hjulpet mye å fjerne livmorhalstappen – Men hvor mye det har hjulpet får jeg ikke vite før om en stund. Nå håper jeg bare at kroppen min er på jobb, og at det blir positive svar på neste sjekk. 

Ta HPV-vaksina om du ikke har tatt den, husk å sjekke deg om du har glemt det eller om det begynner å bli lenge siden sist og minn de damene du er glad i på det samme.

Det kan redde liv ❤️ Det har kanskje reddet mitt. 

 

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Jeg har fått svar

  1. Stå på! Jeg gikk igjennom det samme for noen år siden, 3 år inn til kontroll hvert halvår og fjerna livmorhaksrappen uten at det hjalp. Før min siste kontroll fikk jeg beskjed om at jeg måtte igjennom en ny runde fjerning, denne gangen i en operasjonssal, men så var jaggu dritten blitt borte ved neste kontroll! Håper kroppen din også får kvitta seg med viruset snart!❤️

      1. Krysser fingrene for deg ❤️

        Jeg gikk gjennom en konisering i forrige uke, og har funnet mye trøst i at vi er flere som står i det samme. Takk for at du deler!

  2. Jeg krysser alt for deg – vet hva du går gjennom, men satser på at dette leges av seg selv gjennom behandling og oppfølging! Det tar litt tid – og det tærer på, men vit at du har en stor heiagjeng og at du ikke er alene ♥️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *