Oh boy. Gi meg et lite sekund mens jeg prøver å komme meg ned fra den høye hesten jeg har fått beskjed om at jeg sitter på. Det tar litt tid med krykker og alt. 

Jeg har lurt på om jeg skal si noe, og jeg egentlig så hadde jeg ikke tenkt til det. Mest fordi jeg skammer meg.

Nysgjerrigheten tok overhånd, en drittdag tok overhånd og fornuften sviktet. Jeg kunne sikkert lagt skylda på at jeg bare er 21 år og at jeg er ung og dum, men det er jeg ikke.

Jeg er bevisst, jeg vet hva jeg holder på med, jeg er ung, men jeg er søren ikke dum.

For noen uker siden ble jeg nemlig fristet og jeg valgte å gi etter. Egentlig mest fordi jeg er nysgjerrig. Hvordan fungerer det egentlig? Er et så vondt som folk snakker om? Men mest av alt: Kommer det til å gjøre at jeg slutter å tenke at jeg kanskje hadde vært litt penere om jeg hadde testet det? Vil jeg merke en forskjell?

Så jeg gjorde det. Etter å ha tenkt på det i seks år. Jeg dro til en av landets beste, som brukte en flunkende ny (og naturlig, om man kan kalle det for det) teknikk. Du trenger ikke en gang å spørre meg om hva den heter, for det husker jeg ikke.

Men jeg lot hun endre på leppene mine. Ikke mye. Men litt. Nok til at de mest observante fikk det med seg.

Og jeg skjønte fort at jeg hadde bomma. Grovt.

Jeg grein som en unge den første dagen. Var sur den neste. Deppa den tredje. Og jeg har angret som en gærning siden. Jeg fikk beskjed om at det skulle bli betraktelig bedre etter en, kanskje to uker, og jeg følte det ikke litt en gang. Og det tok kaka når lillebroren til C så på meg og lurte på hva som hadde skjedd med meg.

Da skjønte jeg at det skulle bort, fort som faen.

For det har ikke skjedd noe med meg. Jeg er den samme, jeg føler akkurat det samme og det er ikke til å legge skjul på at jeg ikke har hatt det så kult som jeg pleier de siste ukene. Og har det hjulpet å ha litt mer Instagramvennlige lepper?

Nei, ikke litt en gang.

Men! Jeg har lært. Jeg har fått et slag i trynet, en enormt viktig påminnelse og jeg har aldri før satt mer pris på mitt eget utseende. For jeg er faktisk fin nok, akkurat som jeg er. Jeg er akkurat sånn jeg skal være og det er nok.

Jeg har fjernet e det som skulle gjøre meg penere, selv om det ikke er anbefalt etter et par uker. Det var dyrt og kjipt, men en ordentlig lærepenge.

100 % blir det visst ikke før om noen måneder, men det får jeg bare stå i. Ikke ovenfor dere, men ovenfor meg selv. For det er jeg som et lite øyeblikk glemte meg selv her, og det er jeg fullstendig klar over.

Det har blitt en intern joke i familien og melde på “jøss, sjekk den anda der a”, og jeg står i det. I starten ble jeg sur, nå ler jeg, fordi det er så sinnssykt dumt og fordi jeg faktisk fortjener det😂

Samtidig som jeg faktisk er ganske takknemlig, for jeg har fått bekreftet det jeg trodde:

Vi er faktisk bra nok, akkurat sånn som vi er. 

25 kommentarer

25 thoughts on “Jeg har driti meg ut

    1. Så kjipt at du syntes det er teit! Konkludert: “Hei, jeg tok fillers, jeg angret som faen og jeg har gjort noe med det og skal aldri gjøre det igjen”. Det må da søren meg være lov å drite seg ut og si sorry, det var teit i ettertid. Spesielt når man faktisk gjør noe med det – Som å fjerne det👊 Ha en fin mandag!

  1. Takk og pris for at du kom til den konklusjonen. Var så redd for at du hadde endra mening om dette temaet, og jeg var ganske klar for å bli skuffa og unfollowe deg. Du sto jo tross alt for at alle er bra nok som de er. Men det at du står i det og tør å innrømme at du har bomma står det sånn respekt av! Digger deg ☺️

    1. Jeg vet faktisk ikke! Jeg er helt blank på området og vet kun hva teknikken heter. Sorry for tomt svar! Ikke det at jeg tror jeg vil skrive noe om det heller, for jeg anbefaler det IKKE. Ha en fin dag 🙂 🙂

  2. Nei, nei, nei! Så utrolig skuffet jeg ble nå!!! Mistet troen på nok en blogger som står for noe bra nå jeg… 🙁

  3. Takk for at du deler og digger den siste setningen med at vi er bra nok akkurat som vi er😊💛

  4. Du er så tøff! Drit bra at du deler og ikke bare ignorer! Du er råå og jeg kommer virkelig ikke til å unfollowe deg fordi du prøvde noe!❤️❤️

  5. Hei, fine Martine!

    Jeg blir egentlig litt småprovosert av at flere i kommentarfeltet føler de har rett til å føle seg skuffet, eller fornærmet fordi du har valgt å prøve noe nytt. Og som du selv sier var ikke dette for deg, og det er da selvsagt helt lov å angre seg! Synes det er dritkult at du forteller om dette, selv om noen kanskje mener dette ikke er helt “Martine”. Du bør få gjøre hva faen du vil, så sitter vi andre jenter her hjemme og heier på deg ❤️❤️ ilu

  6. Det er lov å gjøre feil, og nå har du prøvd og er en erfaring rikere😊 du skal heller ikke behøve å forklare deg når dette gjelder ditt liv, men samtidig så er du flink som er ærlig med de som følger deg!
    Ha en fin uke😍

  7. Ja du er tøff nok til å ta det bort og innse at det ikke var noe for deg, bra jobba! Men det at du skriver en bok, der du står for ting som er imot å endre på seg selv, derpå skrive tittelen «sykt normal» for å fremme disse tingene…altså wow.

    1. Takk! Jeg håper det finnes rom for at jeg også bare er 21 år gammel, at jeg ikke har noen fasit og at jeg ikke er noen ekspert. Jeg legger meg paddeflat her og har rettet på “feilen min”, og det viktigste av alt: Jeg har lært og jeg har blitt påminnet om hva som er viktig for meg og hva jeg mener. Håper du får en fin dag <3

  8. Altså, nå mistet jeg litt trua! Du og Kristin (Gjelsvik) har alltid stått først og ropt høyest i kampen mot å endre på eget utseende, og så velger du å gjøre det.. Helt utrolig. Synd. Jeg liker deg som blogger veldig godt, men dette ble for dumt for meg.

    1. Hei! Det er kjipt å høre, men jeg har allikevel full forståelse for det. Som skrevet så har jeg fjernet, stått til ansvar og lært – Og det er jeg takknemlig for 🙂

  9. Hei! Assa jeg tror kanskje jeg skjønner deg litt! For når jeg blir skadet og satt ut av spill en periode i større eller mindre grad så får jeg lyst til å fikse noe annet for å kompansere litt på en måte. Tror kroppen våres er lagd litt sånn. Når noe slutter å funke eller blir skadet vil du fikse noe annet. Jeg begynte plutselig med mascara liksom når jeg fikk en av skadene som satte meg helt ut av spill. Varte ikke akkuratt lenge og nå er den innert i en skuff igjen men jeg tror det stemmer. Man vil på en måte fikse noe når no annet blir øndlagt! You go girl!❤️❤️❤️

  10. Hvorfor sier du at du har tatt alt ut når du åpenbart ikke har gjort det? Leppene dine på de nyeste bildene dine er jo mye større enn de pleide å være. Har du tatt fillers på nytt eller fjernet du det aldri?

  11. Sier det samme som de andre, du lyver bare om at du har tatt det ut. For leppene dine er helt forskjellig iforhold til hvordan de pleide å være. Folk er ikke blinde. Du er ikke noe bedre forbilde enn noen andre når du står for at alle er bra nok som de er osv, også gjør du det selv. Og ja, alle kan gjøre feil, men ikke lyve igjen etterpå om at du har tatt ut alt når du åpenbart ikke har det. Du har den berømte kanten over, og det at alt er borte som du skriver er bare tull. Folk er ikke blinde, prøv å husk det og heller stå for at du syntes det er fint. Fint at folk ser hvor dobbeltmoralsk og hyklerisk det er.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *