Til alle som gruer seg like mye som meg:

Categories Tanker 💭

Hurra, det er den tiden på året igjen!

Den tiden på året der de tjukke genserne pakkes bort, der klærne skal av og bikinien på. Der de bleke leggene mine titter frem og bikinilinja blomstrer. Bokstavlig talt. 

Hvis du er en sånn som meg, som bruker opp bikiniene dine hver sesong og derfor trenger en, to eller fire nye bikinier hvert år…:

Hvert eneste år må jeg kvinne meg opp for å traske inn i landets butikker, dra med meg de bikiniene som jeg hater minst og vagge inn i prøverommet og vrenge av meg klærne.

Det hersens prøverommet som viser frem alt. Både de inngrodde hårene i bikinilinja og de cellulittene jeg ikke en gang visste at jeg hadde. Velkommen skal dere være! 

I går forsøkte den hyggelige damen som jobbet butikken og spørre om jeg behøvde noe hjelp, jeg svarte gryntende at det gikk fint, mens jeg fortsatte å forberedte meg mentalt.

For lite, for trangt, for mye pupper, nei, kødder du, for stor, for bred, for smalt. HVA ER DETTE?!

Faktisk så lurer jeg på om bikinishopping er på topp 10-lista mi over ting jeg hater. For neida, jeg hater verken bikini, sol eller sommer… Det elsker jeg faktisk så høyt at jeg nærmest går rundt i en konstant lykkerus med en gang sola titter frem og vekker fregnene mine til livet igjen. Jeg hater bare det å finne en bikini, eller tre som jeg føler at passer meg og som jeg føler meg fin i på stranda. En som ikke viser frem alt annet enn streken i rumpa eller niplene mine. Det vil jeg liksom aller helst ha i fred, tro det eller ei.

Jeg kan ikke skjønne at det skal være så forbaskande vanskelig. Så klamt. Så grusomt.

Jeg sender hvert fall en varm tanke til alle dere som har bikinishoppingen foran dere og som gleder dere like lite som meg:

Lykke til😂

Ja, og husk at bikinien skal passe deg og at ikke du skal passe bikinien.

7 kommentarer

7 thoughts on “Til alle som gruer seg like mye som meg:

  1. begynn og trene. så vil du føle deg mer konfertabel og bedre generelt.

    Dette er ikke ment som hat i det hele tatt. Jeg har også følt meg helt forferdelig i bikini før. Altid hata å gå på stranda eller gå i lite klær om sommeren. Jeg var den som gikk med hette genser i varmerader.

    Før jeg begynte og trene gikk ned 20kg. Føler meg endelig konfertabel og aldri gledet meg mer til sommeren 🙂

    1. Hehe, jeg er i fysisk aktivitet hver dag, så for min del så handler det ikke om det! Jeg har heller ikke noe problem med å bruke bikini på stranda, men sliter skikkelig med å føle meg tilfreds i prøverommet – Av en eller annen grunn… Så kult å høre! NYT det og kos deg masse <3

  2. Hei. Jeg fikk 3 på eksamen idag, og har drept meg selv innvendig siden de sa karakteren. Finner litt ro av å høre på podcasten din og lese bloggen din. Det minner meg liksom på at jeg ikke trenger å være perfekt hele tiden. <3

  3. Ja!!! Bikini/badedrakt prøving er på topp 10 på lista over ting jeg hater å gjøre! Sammen med bukser!
    Vet jeg trenger nytt badetøy men haaaater å prøve i prøverom.. når jeg bare finner noe jeg føler meg vel i er det null stress å dra på stranda men må føle meg vel.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *