Jeg driter i det!

Categories Tanker 💭

I går kveld da jeg var ute og kjørte, så kjørte jeg forbi tre barn som så ut til å være på vei hjem fra trening. Barna gikk ikke sammen, men alle barna gikk i mørke klær og alle tre var vanskelige å se.

Og vet du hva? Jeg syntes faktisk voksne som ikke tar på seg selv eller barna sine refleks er noen skikkelig idioter.

For jeg lurer: Er det så forbanna vanskelig å ta på deg en refleks?

Jeg blåser i om du bare skal en kjapp tur ut for å lufte hunden, jeg gir beng i om du skal være forsiktig, jeg bryr meg ikke om i at du sier at ikke skal være så mye i veien og jeg driter i at du mener at “det går sikkert bra”.

Jeg driter også i om du har fancy treningssko, om jakka di ikke matcher refleksen eller om du ser meg. Jeg har nemlig ikke lyst til å kjøre på deg, jeg har nemlig ikke lyst til å ta livet av noen og jeg har nemlig ikke lyst til å ødelegge livene til alle som er glad i deg.

Så ta på deg den fordømte refleksen, drit i at gutta i klassen sier det er teit og drit i om det ikke ser kult ut.

Det er nemlig veldig mye teitere å utsette seg selv for fare og det er ikke kult å ende opp med å bli en kjøttkake fordi du skulle være så sinnssykt kul. Eller lat.

Så vær så snill, ta på deg en refleks når du venter på bussen i mørket, sørg for at barna dine har på seg refleks når de går til trening og ta på deg refleks, på både deg og hunden din når du er ute og trener.

Jeg ønsker nemlig aldri å treffe deg, men jeg har et STORT ønske om å se deg.

Takk på vegne av alle oss bak rattet.

Hilsen hun som for 12 år siden i dag mistet en venninne i en trafikkulykke, og som ikke unner noen å oppleve det samme.

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Jeg driter i det!

  1. Jeg bommet med centimeter på en idiot en kveld i Våler på en tresykkel, som to kvelder senere ble kjørt i hjel på nøyaktig samme strekning. Det sitter i meg tre år senere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *