Jeg bare sier det som det er jeg

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg hadde jo egentlig ikke tenkt til å si noe, men så har jeg tenkt litt og jeg har ombestemt meg.

For hvorfor i alle dager skal jeg egentlig ikke si noe? Fordi jeg er så opptatt av å være flink? Fordi jeg er redd for at noen skal tenke at jeg ikke er flink? Fordi vi bare snakker om, skryter av og viser frem det vi får til – Og alt som er dritbra?

Antakeligvis.

Men neida. Jeg hadde nemlig båtførerprøven på lørdag, med null grunnlag, null kunnskap og null erfaring. Når jeg tenker meg om så gidder jeg egentlig ikke å forsvare kunnskapen min noe særlig heller, men…

Jeg strøyk. Og det ekke vits i å legge skjul på vel. Sånn gikk det denne gangen, og jeg veit jo at det ikke har noe å si for hva, hvem eller hvordan jeg er. Jeg kan jo mye annet og jeg er jo flink i mye annet – Og jeg kan jo bare prøve igjen, verre er det ikke.

Så til alle dere som stryker, dere som føler at dere mislykkes med noe eller at dere ikke presterer godt nok:

Det gjelder oss alle fra tid til annen. Vi er en haug av folk som stryker både på det ene og det andre i løpet av livet, vi bare er ikke så flinke til å snakke om det. Vi vil jo helst snakke om alt vi får til og gjør bra ikke sant, men jeg syntes det skal være greit å si at man ikke alltid får til alt også jeg. Det gjør hvert fall at jeg får litt mindre vondt i magen når det ikke går helt veien med både det ene og det andre.

Så husk på det da, neste gang det ikke går helt veien – Nemlig at du verken er ubrukelig eller aleine. Det er bare sånn det er❤️

5 kommentarer

5 thoughts on “Jeg bare sier det som det er jeg

  1. Takk, Martine💛

    Husker selv hvor ubrukelig og mindreverdig jeg følte meg når jeg strøyk på oppkjøring (hele 3 ganger)!! Men det definerte ikke hvem jeg var eller er som person og jaggu gikk det til slutt😊

    1. Jeg strøk også på oppkjøring tre ganger. Hatt lappen nå i 14 år og aldri hatt ulykker. I dag som for 14 år siden er det fortsatt en god (,men dyr:P) historie og ice breaker. Hvorfor la noe sånt definere en? Snu det rundt til noe positivt -det er innstillingen vi bør ha. Ikke la ting begrense en, men heller bruke det som en god erfaring og noe å lære av.

  2. Tusen takk! Denne traff skikkelig! Aldri følt meg så mislykka og alene som når jeg strøk på eksamen, men det gikk jo bra til slutt det også!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *