Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har løyet om at jeg er like høy som mannen i mitt liv. Spesielt i starten av forholdet. Hvor høy er han? Hehe, vi er cirka like høye! Jeg tror til og med at jeg har sagt at han er høyere enn meg ved noen anledninger.

Lol.

Han er ikke det. Jeg vet ikke hva “cirka like høye” egentlig innebærer, men jeg er høyere enn han. Hvert fall noen centimeter, det kommer litt an på hvor mye han skryter på seg 😂

Da jeg var yngre var jeg fast bestemt på at min fremtidige kjæreste skulle være høyere enn meg, og jeg veit ikke hvor mange matcher jeg mista på Tinder da jeg sa at jeg var 1.80 cm høy (og fabulous).

Det har ikke alltid vært kult å være “hun høye”. Det var ikke alltid kult å være hun som gutta rakk til skuldrene, om de i det hele tatt gjorde det, og hun som alltid ble tatt for å være mange år eldre. Da jeg var på leirskole i på barneskolen måtte han jeg skulle kline med på nødt eller sannhet stå tre trappetrinn høyere for å klare det. Det var ikke så fett. Men! Jeg lærte fort at jeg ikke hadde så mye annet valg enn å akseptere det. Det har seg jo sånn at jeg er som jeg er, og jeg får jo ikke gjort så mye med det – Og da er det fryktelig kjedelig å bruke masse tid på å ikke trives.

Jeg tror fotballen hjalp meg mye. Der var det jo en styrke å være høy, og jeg kunne bruke det til min for del. Det skal nevnes at det ulemper også, som når jeg ble anklaget for å jukse fordi jeg spilte med jenter på min egen alder. På den andre siden gjorde det at det var null stress å matche de de eldre jentene fysisk på fotballbanen – Og det var jo ganske kult.

Før jeg skulle treffe C første gang spurte jeg han hvor høy han var. Jeg veit ikke om det er vanlig når man skal treffe en man er interessert i for første gang, men jeg gjorde det mest for å advare om at jeg er litt høy bare så du vet det. 

Og til tross for at jeg er det, så forelsket han seg i meg, og selvfølgelig gjorde han det! Kjærligheten driter jo i hvordan du ser ut.

Jeg får ofte spørsmål om hvordan det er å være den høyeste i forholdet, hvordan det er at kjæresten min er lavere enn meg og om jeg syntes det var rart i starten. Og nei! Jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Jeg er elsker alt han er, og jeg elsker det han ikke er.

Jeg veit at det er mange som dropper dates fordi man veit at det for eksempel er stor høydeforskjell, at det er mange som syntes det er litt flaut å innrømme at man som jente er høyeste (jeg kjente jo på det selv) og at man legger på og trekker fra noen centimeter her og der.

Tenk hvor mange fantastiske mennesker man går glipp av om man vurderer ut ifra for eksempel høyde. Hva om drømmemannen er lavere enn deg? Skal du gå glipp av han da? Bare fordi du tror at det må være sånn at man som dame må være lavere? Det syntes hvert fall jeg høres ganske kjedelig ut.

Klem fra hun som ikke kunne brydd seg mindre om høydeforskjellen, som hun omtrent aldri tenker over💕

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Jada, jeg er høyest

  1. Min mor er noen centimeter høyere enn min far, og de er de flær av mine venner som har kommentert.. Jeg har aldri reagert på de selv, men andre har. Høyde har jo ikke noe og bety!
    Elsker bloggen din, stå på❤️

  2. Åå, elsker det! Jeg er selv høyere enn kjæresten min og det er så godt å se at det er fler!
    Har dessverre opplevd at mennesker er kritiske og fått kommentarer som at «jammen det er jo finere at gutten er høyest» og «det er mye bedre når du kan klemme brystet på kjæresten».
    Heldigvis for meg så bryr hverken jeg eller han oss noe særlig om det! Hilsen hun på 190cm

  3. Så fint ❤️ Dumt det har blitt en ‘norm’, men tenk så fine ting du har fått oppleve for at du ga faen i den normen. Heia deg, og heia dere to! Lenge leve kjærleik 💕

  4. Herregud, kjenner meg skikkelig igjen!! Jeg husker før da jeg datet at jeg var veldig opptatt av å vite hvor høy gutten var før jeg vurderte å møte han 😂 Men i dag så har jeg klart å akseptere at jeg har den høyden jeg har, og ikke noe får jeg gjort med det! Kan hvert fall se over folk på konsert og rekke opp til øverste hylle ❤️

  5. Selv har jeg en kjæreste på 165, og jeg er 173. Er jo personlig ikke drithøy, men er høy nok til at jeg føle meg ukomfortabel i starten av forholdet. Jeg har opplevd stygge blikk, hvisking, kommentarer om at det ikke er normen at jeg er høyst, og spørsmål som :”hvis dere er på date, eller for eksempel kommer til å gifte dere, hva skal du gjøre da? Du kan jo ikke gå i høye hæler?”. Jeg blir SYKT provosert, og kjenner at flere innlegg som dette fra ulike bloggere, og hjelp fra sosiale medier hadde hjulpet mye! Takk for åpenheten❤️

  6. Det er mange kjendiser som er sammen der kvinnen er høyere enn mannen. Jeg tror man skjønner at det ikke har noe å si etter at man blir mer moden og voksen, og det å være høy er jo bare fint 🙂

  7. Aldri kjent meg igjen i noe så mye før! Men får nok prøve å legge fra meg den usikkerheten, for jeg tenker seriøst på det på en eller annen måte hver dag 🙃 Superfint at du tar det opp, dere er jo såå flotte sammen 💕

    1. Nei, det har ikke skjedd noe annet enn livet. Jeg har flydd rundt som en strikkball både i dag og i går og prøver å holde tunga rett i munn, hehe. Alt er veldig fint, jeg bare flyr rundt i sykkelshortsen min, hestehale og er litt svett på ryggen, HAHA❤️

  8. Så forfriskende at du skriver dette innlegget!!!!! Nå er jeg 1.73-1.74m og høy uten at det sånn sett «skiller» seg ut, men var veldig høy i hele oppveksten! Var frem til midten av ungdomsskolen et hestehode høyere enn alle andre i klassen, og jeg har også alltid blitt tatt for å være eldre (har alltid vært moden for alderen). Husker en håndballcup da jeg kanskje var 12 år, hvor laget chillet mellom kampene og vi ble kjent med noen gutter. De trodde jeg var treneren til mitt eget lag! Aldri snakket om det høyt, så takk for at du setter ord på det! Jeg har også med tiden lært meg å sette pris på høyden min og bruke den til min fordel i idretten ❤️

  9. Jeg falt for en fyr som er lavere enn meg. Det var nesten så jeg kunne høre tankene til folkene som ikke turte å si det de mente. Og så var det de som sa rett ut det de mente, at det var rart at vi ble sammen ettersom jeg er høyere enn han. Jeg måtte lære meg å lukke ørene for dumme kommentarer og lange blikk, for høyden har ingenting å si. Takk og lov for at kjærligheten vant over høyden, for i sommer blir han min ektemann❤️

  10. Hei

    Så flott å lese at du ikke bryr deg om høyden 🙂 Skulle ønske det var flere av oss. Jeg er selv 197 cm høy og liker det. Går altid med høye hæler og da rager jeg høyt over de fleste gutter. Var faktisk sammen med en gutt engang på bare 167. Vi koste oss masse begge to og likte godt at han rakk meg opp til brystene mine 🙂 Hadde det masse gøy med det.

    Stå på

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *