Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

GOD TIRSDAG, mine venner💛

✗ Her hjemme er det fullt eksamenskjør. C har PT-eksamen og det føles litt ut som at jeg også har det 😂 Det snakkes om latinske ord, diverse caser og treningtreningtrening. Og apropos disse latinske ordene. Jeg skjønner ikke helt greia med at man skal og for eksempel må bruke det latinske ordet for skulder (kan hende han ikke må det, men noe i den duren😂). Det er jo ingen av kundene dine som noen gang kommer til å skjønne en dritt av hva du sier om du bruker masse fagord og latinske begreper. Kan man ikke bare kalle en skulder for en skulder?

✗ Det jeg ikke trodde skulle skje har skjedd. Jeg har blitt hekta på TikTok – Og jeg syntes det er dødsgøy å lage det. Om du vil ha en litt annen side av denne dama, så kan du følge meg på TikTok😂 Jeg heter overraskende nok @martinehalvs! Snakkes på TikTok a. HAHAHA!

✗ Hvor ofte setter man ser egentlig ned med partneren sin for å snakke om de viktige tingene? De tingene man kanskje ikke spør om? De tingene man kanskje ikke vet? De tingene man kanskje er nysgjerrig på, men ikke vet hvordan man skal spørre om? Jeg og C gjorde det i helgen, og det var HELT fantastisk. Det var faktisk  ordentlig fint. Vi fikk snakket om hendelser ingen av oss egentlig har verken turt eller ønsket å gå innpå, vi ble enda bedre kjent med hverandres drømmer og fremtidsplaner og vi fikk snakket om alt fra sex, til gamle røverhistorier og til hvordan vi syntes den andre parten er med penger. Alt. 

Jeg har nemlig bestilt parboksen fra FuelBox, som er den gode samtalen på boks. Den ser sånn ut:

Og jeg er helt frelst! Jeg vil gjøre det samme med familien min, venninnene mine og enda flere ganger med C. Det var både fint, litt vanskelig, kult og ikke minst veldig gøy. Det jeg syntes var så fint var at det ikke var jeg som behøvde å stille spørsmålene, ettersom det er boksen som gjør det og at spørsmålene både var aktuelle, utfordrende og noe jeg var nysgjerrig på. Med andre ord: Er det noe du skal gjøre sammen med kjæresten din, familien din eller vennene dine i sommer, så er det å kjøpe boksen som passer for dere, og ta fatt på den gode samtalen. Vårt, eller C sitt første spørsmål var “hva er det jeg gjør som får deg til å le” og mitt første var “hvem av oss tar mest initiativ til sex og hvorfor er det slik?”. Det er jo sånt jeg lurer på og vil snakke om, men som bare aldri skjer… Så ja, FuelBox er GENIALT!

Bruker du koden MARTINE så får du 100,- kroner avslag på boksen du velger fra FuelBox. Klikk HER for å finne boksen som passer best for dere og gled dere. Det er nemlig skikkelig fint💕 Det er liksom kjærlighet på boks… Veldig ukomplisert og fint!

✗ Jeg er ikke den som ser aller mest på YouTube, men det hender at jeg titter innom og ser. Er det bare jeg som syntes at det i enkelte videoer er SYKT mange pauser på grunn av reklame? Det er liksom waaaaaay too much.

✗ Er det bare jeg som syntes at det er teit med folk som kaller det å spise en hamburger på en solskinnsdag (og for så vidt alltid ellers) for cheatmeal? Cheatday, eller hva de nå kaller det? Man jukser vel ikke om man tar seg en burger vel? For meg er det balanse og en del av et kosthold bestående av litt av alt. Ikke juks. For mat er ikke juks. Mat er det som gjør at vi fungerer, at vi får til det vi har lyst til og det som gir oss energi til å komme oss gjennom dagen. Og jeg syntes det er teit å kategorisere noe som juksemat.

✗ Jeg håper ikke folk får seg dyr i sommer bare fordi de liksom har tid til det nå. Plutselig kommer høsten igjen, og da forsvinner ikke det dyret selv om livet ditt blir normalt igjen. Det krever like mye da som nå. Hvert fall. 

✗ Jeg har jo tipset om den et par ganger før (hehe), men jeg gjør det igjen! DENNE kjolen er perfekt i sommer. Jeg bodde i den i fjor sommer, og har gjort det hittil i sommer også! Den kleber seg ikke til kroppen, er luftig og bare generelt superdigg – Og fin. Jeg ser faktisk at de har fått den inn i brun også, så jeg skal slå til😂

✗ Hvor trist er det ikke når man bruker lang tid på å lage middag, også spiser man den på fem minutter? HAHA, det er like irriterende hver gang.

✗ Av og til så hender det at jeg bare føler på folk at det er noe. At det liksom er et eller annet jeg ikke vet hva er, jeg bare føler på meg at de er irriterte eller bitre for et eller annet. De sier selvfølgelig ikke noe, men hjernen min går på høygir og går gjennom alt det kan ha vært. Er det bare jeg, er jeg gæren eller er det et faktum at folk av og til er det, men ikke tør å si noe og heller velger å ha en rosa elefant i rommet? En ting er hvert fall sikkert og det er at det er sykt slitsomt.

✗ Nå står det fotballtrening på planen. Jeg håper vi kan begynne å spille ordentlig med nærkontakt snart – Fotball er liksom hakket kulere da, men frem til det så får vi bare gjøre det beste ut av det! Jeg lurer forresten på om det kommer en beskjed om når man kan begynne å klemme folk igjen. Jeg savner det.

Vi snakkes!!💛

10 kommentarer

10 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Hei Martine. Dette har ikke noe med innlegget å gjøre, men skriver til deg fordi jeg håper du kan komme med noen råd til meg, om du har tid og lyst.

    Jeg datet en mann i høst/vinter, vi datet/var sammen i 6 måneder før han gjorde det slutt. Han sa bl.a at han synes jeg er en fantastisk person, at det kanskje viser seg at dette er den dummeste avgjørelsen han har tatt i hele sitt liv, men at han følte at han burde vært mer forelsket og at det derfor var best å gjøre det slutt/ta en pause. Han ville at vi skulle være venner (når jeg ble klar for det). Dette skjedde for to og en halv måned siden. Jeg har vært usikker på om jeg klarer å være venn med han, har vært litt frem og tilbake. Kunne egentlig ønske at jeg hadde klart å ha han som venn, fordi jeg liker han godt som en samtalepartner og venn også, tenker egentlig at vi ikke må være kjærester.. På en annen side tenker jeg at det blir sårt når han begynner å date igjen og får kjæreste, og at det da blir problematisk å være venner, og at det derfor kanskje er best å bryte kontakten helt. Men synes det er så vanskelig for er veldig glad i han, som venn også..

    Vi har ikke hatt kontakt på to og en halv måned, men jeg føler kjærlighetssorgen har gått litt over, og tok dermed kontakt med han på fb (som vi snakket om at jeg kunne gjøre når/om jeg ble klar for det), vi chattet litt om hverdagslige ting, og så spurte jeg om han ville være med å ta en kaffe sammen en dag. Det ville han, så vi har en avtale neste uke. Men nå blir jeg litt usikker på om det er lurt for merker at jeg håper litt at han skal bli interessert igjen.. Så burde nok ventet litt med kaffen til kjærlighetssorgen har gått helt over. Vet egentlig ikke helt hva jeg lurer på, for tror jeg kommer til å møte han selv om jeg vet at det ikke er så lurt.

    Føler at jeg kanskje ikke fikk vist ordentlig hvem jeg er da vi datet, jeg er ganske sjenert og sliter litt mer sosial angst, så ønsket han ville gi meg en sjanse til, kanskje bare være venner og se om det blir noe mer, men kan jo hende han bare er helt over meg og totalt uinteressert 🙁 Håper han skal angre litt når vi møtes og at han tenker at jeg jo er en veldig søt jente som han vil ha i livet sitt, men det skjer sikkert ikke. Åå 🙁

    1. Hei, sorry for sent svar! Jeg ville vente til jeg fikk satt meg ned, sånn at jeg får svart deg ordentlig. Først og fremst så skjønner jeg at du er skikkelig usikker på hva som er lurt eller ikke. Jeg er jo ingen ekspert, men jeg ville stilt meg spørsmålet om det er viktig for meg å ha denne personen i livet mitt. Gjør det meg gladere? Tryggere? Gjør det at jeg har det bedre? Jeg troooor kanskje ikke følelsene dine er helt borte, og det tviler jeg egentlig på at han er også (heh, håper ikke det gir falske forhåpninger, men det sier seg vel seg etter “så kort tid”). Jeg syntes kanskje du skal gønne på å møte han. Enten for å se om det kan bli noe (om det er det du egentlig vil) eller for å få svar på om det er både viktig og mulig å ha han i livet ditt. Hva tenker du? <3

      1. Tusen, tusen takk for svar, så snill du er som tok deg tid til å svare <3 Tror nok det blir til at jeg møter han, da får jeg, som du sier sett om det kan bli noe mer, om jeg klarer å ha han i livet som en venn, eller om jeg må bryte kontakten helt. Æsj, kjærlighet og kjærlighetssorg er noe dritt (unnskyld uttrykket) noen ganger 🙁

  2. Viktig å kunne de latinske begrepene på muskelgrupper, bein og knokler fordi latinsk er internasjonalt. Man bruker ikke de vanskelige ordene med kunder, men som PT må man kunne dem for at man skal eventuelt kunne forstå hverandre over landegrenser😊 innen mange PT-studier så får man internasjonal sertifisering, da er det greit å kunne forstå hverandre med å eventuelt bruke de latinske ordene!

    1. Hvordan kan du vite om jeg har gått ned i vekt? Eller om jeg har blitt syk? Begynt på medisiner? Egentlig ikke har det så kult? For eksempel. Jeg syntes det er så rart at vi spør hverandre om vekt og at du antar at jeg har gått ned i vekt på bakgrunn av ét bilde. Kan ikke vekta mi få være min, også passer jeg på den og du på din? 😀

  3. Hvilken kjendis anklager du for å ha redigert magen når ho fortalte at ho var gravid?

    Du bør kanskje ha fakta for du anklager noen?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *