I dag reiser jeg til…

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hei tirsdag ❤️

Dagens stikkord er stress, jobb og reise. Forhåpentligvis rekker jeg å klemme inn en liten luftetur ut med joggesko på bena også, men det får bli en bonus idag. Litt er uansett bedre enn ingenting!

I ettermiddag reiser jeg nemlig til Helsinki for første gang, sammen med moren til C. Vi skal være der til torsdag, så vi rekker to netter der, forhåpentligvis litt shopping, litt digg mat og ikke minst kampen til C. Han spiller nemlig kamp i Tampare i morgen kveld, og vi stiller som supersupportere. Tampare ligger et stykke utenfor Helsinki, men vi hopper på toget som går dit og får sett enda litt til av Finland.

Jeg har aldri vært i Finland før, men jeg har hørt veldig mye bra om Helsinki. Nå kan det jo hende at alle jeg har fortalt at jeg skal til Helsinki til, har sagt det for å jatte med eller for å ha noe å snakke om, men det finner jeg snart ut av, haha! Hyggelig blir det uansett.

Jeg tror faktisk at jeg nesten har vært i flere land med moren til C, enn med C og vi har hvert fall vært på flere utenlandsturer sammen, og det er jo litt komisk – Men veldig hyggelig. Eller ofte er jo C på samme sted som oss, men vi er jo ikke sammen. Sånn er det når C reiser til alle rare kriker og kroker for å spille kamper, og når vi benytter hver mulighet vi har til å se litt til av verden, si.

Nå skal jeg gjøre unna dagens jobb og holde tunga rett i munn så jeg blir ferdig med det jeg må. Jeg håper du får en fin, fin tirsdag!

Vi snakkes fra Finland🇫🇮

 

2 kommentarer

2 thoughts on “I dag reiser jeg til…

  1. Kos deg i Helsinki! Kjempefin by!
    Noen tips:

    – Tempelkirken. Kirke som er hugget ut i stein, veldig kul design og utrolig fin atmosfære der!
    – Om det er fint vær kan dere ta båten ut i skjærgården til Suomenlinna, kjempefin øy med et gammelt festningsverk, det bor folk der også!
    – Kaffepause på Roberts coffee. Cafékjede som er flere steder i byen, helt fantastiske kanelboller!
    – Middag på Emo, kjempegod mat!
    – Shopping på Stockmann, de har det meste 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *