I dag er dagen…

Categories Blogg

Hei og velkommen til hockeybloggen. Jeg skulle gjerne skrevet om at jeg har fikset neglene mine, at sola skinner eller at jeg har ryddet i klesskapet i dag, men akkurat i dag finnes det viktigere ting. Oh boy, jeg er så nervøs. Det kjennes ut som at det på den ene siden er 17.mai og at det på den andre siden skal skje noe forferdelig. Shit pomfritt. 

Tingen er den at det i dag er den syvende uken med ‘sluttspill’. I hockeyverden er det, det største. Det spilles kvartfinaler, semifinaler og finaler. Det har altså vært kamper annenhver dag i syv uker. SYV UKER! Laget til hockeyspilleren min er i finalen, og vinner de kampen i dag, så vinner de gull. Taper de, MÅ de vinne på onsdag, og om ikke, så blir det sølv.

Det har omtrent ikke dreid seg om noe annet de to siste månedene her i heimen og konkurranseinstinktet mitt koblet seg på for en del uker siden. Ikke faen at de skal tape. Jeg har ikke brukt så mye tid, energi og krefter på dette for at det ikke skal gå veien nå skal jeg si deg.

Jeg har til og med blitt en av de som skriker på motstanderlaget, som synger sangene til supporterne og som er oppdatert på absolutt alle hockeynyheter. Noen vil nok kalle det hjernevasking, og jeg sier meg ikke uenig. Jeg er hvert fall svært miljøskada.

Men, for å bable om litt annet enn hockey (for dere som gir beng, det er helt greit), så har jeg håndtert dagens nerver med en treningsøkt, med å vaske leiligheten, med å shave bikinilinja og rydde i klesskapet. Jeg har nemlig tro på at hvis jeg rydder i alt annet, så rydder jeg i følelsene mine også. Det hjalp litt når en av de andre damene sendte snap av at hun tok sol for å forbrede seg til kampen. Akkurat som at det hjelper at jeg shaver bikinilinja og at hun tar sol. Heia, heia du liksom.

HAHA!

Aprops negler. Jeg fikset neglene mine på fredag og jeg har ikke gjort det siden videregående. Jeg hadde helt glemt hvorfor jeg sluttet med det, men ble fort påmint om hvorfor… Nå må jeg nemlig spørre om hjelp når jeg skal åpne en ny Pepsi Max-boks. Eller hente en gaffel og ta saken i egne hender. Men, fint er det hvert fall.

Nå skal jeg hive innpå med litt mat, vente på at familien ankommer og prøve å håndtere nervene. Jeg er for så vidt glad for at C ikke er 10 % så nervøs som meg en gang. Takk og lov!

Jeg krysser det jeg har, samtidig som jeg gleder meg til at C skal ta seg av alt av husarbeid og middagsplanlegging de syv neste ukene.

Jeg håper at mandagen din har vært fin💛

Skulle du være gæren nok så begynner sendinga til kampen 18.30 på TV 2 Sport 2 idag. Og om du vil se på noe annet kan du se ‘Sex Education’ på Netflix.

 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “I dag er dagen…

  1. Hei Marty 🌞lykke til på kampen idag 🏆virker som om du har blitt en av de som “tar” helt av du oxo 😂velkommen skal du være til den klubben. For meg er det beste med hockey kamper samholdet på tribunen, det er lov å la de kvinnelige trekkene så mange mener jeg skulle hatt ligge igjen hjemme..akkurat der bare være en av gutta..for meg og mitt liv elsker jeg denne befriende følelsen.
    Mitt lag røyk ut,men i finalen er vi alle fra fra Asker tror jeg.
    Masse lykke til å kamp så skal jeg prøve å ikke skremme vekk hund og barn her hjemme fra TV kampen. 🏆🏆🏆

  2. Lykke til! Er selv Spartasupporter, men i dag benker jeg meg foran TV’n og heier på Frisk Asker. Krysser fingre for at du kan feire i kveld med en nybarbert kjæreste!
    #hatersluttspillskjegg
    🙂

  3. Som nøytral håper jeg at FA vinner dette, er litt lei av kjepphøye Storhamar supportere og klagete spillere 😉 Sagt med sjargong selvsagt! Hehe 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *