Hvorfor sier jeg ingenting?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Nyhetene er sorte, men røde, blinkende overskrifter. Varslene som har tikket inn på telefonen mens jeg sov er mange, og så forbanna triste. Det føles teit å si at jeg blir tom for ord, men det er sånn jeg føler meg ovenfor hva som skjer i Ukraina akkurat nå. Hjelpesløs, sint og tom. Fuck det her. 

Utenfor vinduene her stormer det. Det har føyka til øst og vest siden i går kveld, kommet et nytt lag med snø og vinden blåser gjennom marg og bein. For ja, jeg er fortsatt på hyttetur – Og koser meg gløgg i hjel.

Sosiale medier sto stille i går, og det var både noen som lurte på om alt går bra og et par som var sinte fordi de mente at jeg skjulte operasjonen min. Hva skal man si? Haha, passer seg vel kanskje best. For hvorfor jeg ikke sier noe? Vel… Jeg var bare opptatt av å være tilstede med familien for en gangs skyld, med å bade, trene med gjengen, se på unge Wallander og jobbe litt. Og ey, om jeg ikke orket å si noe om det – Så håper jeg det hadde vært greit. Meldeplikt ekke en greie vel. For sannheten er at jeg syntes det suger skikkelig, og jeg har egentlig valgt å ikke forholde meg til det før jeg må. For jeg skal ha en ny (og forhåpentligvis mye mindre) operasjon av nesa mens jeg er hjemme, i håp om å kunne puste gjennom venstre nesebor også – Men det er verken noe jeg legger skjul på eller har meldeplikt på… Håper jeg. For det suger, men jeg skal stå i det, lukke øynene og håpe at det går fort over, så jeg kan fortsette med livet mitt og aldri behøve å forholde meg til det igjen. Det er forhåpentligvis ikke noooooeeee big deal og det håper jeg at det slipper å bli også. 

Så det var det. Nå skal jeg brekke meg løs fra den varme senga mi og spise frokost. Hva dagen bringer vet jeg ikke enda, men en tur i bakken blir det neppe med det været som er. Men ey, litt frisk luft i kinnene, etterfulgt av kakao i koppen og kort med gjengen her er ikke så verst det heller. Jeg nyter hvert sekund hvert fall. C er i Vegas og lever livet der, og det føles ut som en annen dimensjon og et annet liv enn her. Takk og lov for FaceTime sier bare jeg 💛 Forresten! John Arne Riise er jo gjest i dagens episode av podkasten min og… Den burde du høre! 

Jeg håper du har det fint, og at du er trygg. Skitt ass, som jeg føler meg både heldig når verden stormer – Samtidig som urettferdigheten og brutaliteten river i meg. Jeg syntes selv at det kan være vanskelig å forstå alt, få svar på alt og sette meg inn i alt, men jeg anbefaler å følge NRK Nyheter på Instagram. Det er veldig ryddig og tydelig, i alt kaoset. 

Sender deg en god og varm klem, 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *