Hvordan har egentlig funksjonshemmede sex?

Categories Podkast 🎧

Denne måneden skal du få høre en miks av forskjellige historier og gjennom høyttalerne i bilen, eller på kjøkkenet mens du lager mat, i headsettet mens du lufter hunden eller er på vei til eller fra sted, skal du få treffe et knippe forskjellige mennesker. Viktige stemmer. Interessante stemmer. Kvinnelige forbilder. Viktige kvinnelige rollemodeller. 

Nå er jeg på vei til Handikappforbundet, for å treffe Marianne. Marianne er et år yngre enn meg, steintøff og hemma. Jeg tror at jeg må spørre henne om det er greit å si det, for jeg føler jo egentlig ikke det. Kanskje er det derfor hun og Ida, hun som hun driver sin egen podkast med, har valgt å kalle den nettopp for hemma? Nettopp fordi jeg selv er usikker på om det er ålreit å si og vel egentlig aldri har sagt det før, for å være helt ærlig, nettopp fordi det har blitt brukt som et skjellsord i min oppvekst. Litt på samme måte som homo. 

Og vi skal snakke om det idag, jeg og Marianne. Vi skal snakke om seksualitet, fordommer og jeg har en smørbrødliste med spørsmål og ting jeg er nysgjerrig på. Marianne er både funksjonshemmet og bifil, og det har blitt ekstra viktig for henne å snakke om seksualitet. Fordi stereotypen om at funksjonshemmede ikke har en seksualitet, stemmer ikke. Jeg gleder meg veldig til å treffe henne, for at du skal få bli kjent med henne og for å få lære alt jeg tror at vi nå skal…

Du finner episoden der man finner podkast ved å søke etter ‘Sykt Ærlig Med Martine’ på feks iTunes, Spotify eller i podkastappen (kan lastes ned for de med Android eller andre mobiler)🖤

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *