Hvor skal jeg begynne?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Her er det natta hvert øyeblikk, men før jeg tar kvelden tenkte jeg at jeg skulle komme med en liten oppdatering. Dagene har rullet på siden forrige ordentlige oppdatering, og siden sist har Instagram vært fylt med påskekos, jeg har oppgradert kjolegarderoben min og ja… Hvor skal jeg begynne, haha!

Jeg har hatt besøk av lillesøs og mams i ni dager, og jeg rakk knapt å gi de en hadekos i går morges på flyplassen før jeg måtte løpe avgårde for å ikke brase ut i gråt. Jeg tror aldri at jeg kommer til å vende meg til å si hadet, og nå er det liksom litt ekstra spesielt også. For det er ingen andre hjemme her, det er bare meg nå – Og når de dro, etter det veldig spontane besøket, så slo det meg litt ekstra hardt. De kom liksom og satte et plaster på hele situasjonen, også ble det plutselig dratt av. Hardt og brutalt. Men, sånn er det. Jeg liker å tro at jeg blir litt tøffere for gang jeg sier hadet fordi jeg skal reise eller besøkene våre skal det. Ikke at jeg føler meg som det, haha! 

Vi har hvert fall hatt noen fantastiske dager. Sånne dager som limes fast i minneboka og som fyller opp hjertet meg kjærlighet og varme. Vi har farta rundt, sikret oss bikiniskiller og spist masse digg mat. 

C har vært borte i 12 dager, og jeg veit enda ikke når han kommer tilbake. Det er komplisert det der, men ikke så komplisert som bekymringsmeldingene i innboksen har trodd. Vi har ikke gjort det slutt, han er bare i en annen del av landet, i en annen tidssone og kicker ass der. Det er innviklet og kjipt å være fra hverandre, men en del av dette turbulente livet som vi lever. Ah… Gleder meg til en pustepause fra det snart, haha! 

Jeg var dagens gjest (vel, gårsdagens for dere), i G-punktet, podkasten til Iselin. Der snakker vi om MASSE gøy og fint, og det var noen av dere som lurte på dette med avstandsforhold – Ettersom vi bor sammen, og vel… Jobben hans, og livet vårt sammen kommer med en bakside som byr på mye avstand og tid fra hverandre. De siste månedene har vi vært mer fra hverandre enn sammen, og 35 timer i bil fra hverandre i skrivende stund, seks uker her og tre uker der byr på noen utfordringer. Fordelen er vel den at vi aldri går lei hverandre, og at vi bokstavelig talt verdsetter hvert eneste sekund sammen. Vel, bortsett fra når han ikke rydder etter seg eller pynter opp stua med toalettmappa si – For eksempel. Haha! Denne gangen har det vært krevende, fordi ting har vært så uvisst og det har vært mye kaos. Det har gått en kule varmt eller to fra min side i ren frustrasjon av å ikke vite og ikke ha oversikt over noe som helst… Men det er ikke slutt, ikke i nærheten en gang, og det håper jeg det aldri blir. Altså, vi kommer oss over den ene fartsdumpa etter den andre, og nå går det nesten på autopilot. 

I går var jeg på påskeheng med damene på laget, og skravla og spiste pasta hos en av svenskene på kvelden. I dag har jeg vært på fotballkamp med Julia, og hele storfamilien deres. Mysigt, som de ville sagt. Det var skikkelig stemningsfylt og kult. Fansen var så kule at det egentlig var mer underholdende å følge med på dem, enn på kampen. For en folkefest! I kveld har jeg vært hjemme hos de samme og spiste påsketaco. Jeg hadde hørt noen rykter om sild, og ble veldig glad da påskemåltidet ble taco i stedet for, hehe. Her har de nemlig hatt helligdag og påskefeiring idag, og noen hadde faktisk lagt masse små påskeegg både utenfor døren og rundt i hele komplekset her hvor vi bor idag – Så det var skikkelig koselig. 

Så, selv om livet er ganske uforutsigbart om dagen, selv om hjertet verker etter C og selv om jeg må ha en alvorsprat eller to med meg sjæl for å stå støtt her aleine om dagen – Så går det fint. Takket være er fint lag, og nye venner for livet. Det er rart det der, hvordan man blir som en familie, fordi man bare har hverandre. Det er jaggu fint å få oppleve i voksen alder. Ja, og litt kjipt – Fordi man aldri vet hvor hverandres veier går, verken i morgen eller neste sesong. Men igjen! Sånn er detta livet, som jeg skjønner at det i blant kan virke klinkokkos umulig å forstå seg på. 

Jeg fant nettopp dette bildet på mobilen av C og tantebarnet vårt fra i fjor sommer, og jeg begynte om mulig, å glede meg ENDA mer til sommeren hjemme. C har ikke sett henne siden september, annet enn på FaceTime, og nå løper hun rundt og er verdens kuleste lille kid. Å, som vi skal kose oss ihjel med den frøkna der snart… Og hallo! Det er vel lov til å bli litt verpesjuk av det bildet der eller? En dag så sitter’e 💕

Jeg tror forresten jeg har blitt en morgenfugl, kremt, gretten morgenfugl. Jeg synes plutselig det er nydelig å være oppe og hoppe om morgenen, men det betyr også at jeg er trøtt som en dupp når klokka er ti om kvelden. Jada, jeg veit at mange av dere ligger og sover da, men for en som lett kan være lysvåken til 01.00, så er dette noe helt nytt. Det betyr at jeg er på overtid, og stuptrøtt nå som klokka nærmer seg halv tolv her. 

Her er forresten et vennlig litta tips om at Sinful har 3 for 250,- HER. Det betyr at du kan klikke hjem tre magiske dupeditter fra 250,-. Sånn i tilfelle du vil sprite om hverdan litt. Det er også 25 % på livets vippeserum HER. Lillesøs kommenterte det når hun sto ved siden av meg her en dag, nemlig at vippene mine var så lange – Og hemmeligheten er det serumet. Selvbruning fra Glöd er også på 25 % HER.  

Jeg håper du får en fin dag, og at du gjør noe bra for deg selv. Jeg kan anbefale å lytte på torsdagens podkastepisode på den sterkeste, for fysøren så interessant den er. Som en historie fra helvete, men som er virkelig…

Takk for at du er du. Stor klem fra meg 💛💕

2 kommentarer

2 thoughts on “Hvor skal jeg begynne?

  1. Hvor skal jeg begynne… skriver du. Du kan jo begynne med å merke blogginnlegget med reklame 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *