Harald lever av å svindle… Oss

Categories Podkast 🎧

DEL 1. 

Vi har alle et forhold til penger og økonomi, og denne måneden er tema nettopp det. Penger og økonomi. Denne måneden skal jeg snakke med forskjellige mennesker om penger, på forskjellige måter, og månedens første gjest er Harald.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dagens gjest. For å være helt ærlig, så syntes jeg det er ganske vanskelig, og det blir enda vanskeligere når han kommer smilende mot meg fra første stund, glad som bare det og enda hyggeligere enn det igjen. Det rimer liksom ikke helt med hva jeg kanskje hadde forestilt meg.

Jeg veit jo at Harald har sittet i fengsel, at han har blitt dømt for… Jeg kaller det svindel, men på fagspråket, som han selv ofte bruker, så heter det noe annet. Vinningsbedrageri, blant annet. Jeg vet ikke hvordan jeg liksom hadde forestilt meg en svindler, men det er vel kanskje det som egentlig er meningen. Man skal jo egentlig ikke skjønne at de svindler, at de er i stand til å lure noen trillrundt og rappe for eksempel hele trygda til deres.

I dagens episode forteller Harald om sitt liv, hvordan han ble tatt og hvordan har har lurt, svindlet og bedratt. Hvordan han har utfordret systemet, og kanskje ja… Lurt det også.

Harald trivdes faktisk i fengsel, og lovte seg selv at han skulle slutte når han kom ut. Da han slapp ut etter 1 år og 9 måneder av den tre år lange dommen ble han møtt med ingenting. Livet utenfor fengsel var ikke i nærheten av livet i fengsel, selv om han ikke fikk besøk en eneste gang. Jeg lurer derfor på om han har klart å slutte, om han har klart å legge vekk den eksklusive livsstilen og de store summene på konto.

Han sier først ja, men så ombestemmer han seg – Og han forteller, om alt.

Du finner episoden der man finner podkast ved å søke etter ‘Sykt Ærlig Med Martine’ på feks iTunes, Spotify eller i podkastappen (kan lastes ned for de med Android eller andre mobiler)🖤

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *