En, to, tre – Her kommer en beskjed:

Den er til deg som sitter hjemme i sofaen akkurat nå, den er til den som stresser rundt som er gærning, den er til deg som går rundt med en klump i brystet og den er til deg som føler at ingenting er godt nok.

Jeg veit at det er lett å føle at alle andre har det dødskult i disse dager, at alle andre gjør nye og spennende ting hele tiden, at alle andre bestiger den ene fjelltoppen etter den andre og at alle er lykkeligere enn noen gang. Det er nok en del som både gjør disse tingene og faktisk er lykkeligere enn noen gang, hvert fall om vi skal tro på Instagram, men jeg tenkte det var greit å minne om at det verken gjelder alle andre eller at det er en fasit på hvordan ting skal være.

Det skal fikses, det skal festes, det skal ferieres, det skal klatres, det skal skåles og det skal vises frem. Det er jo ikke så rart at man kanskje i blant føler at man er den eneste i verden som ikke har verdens beste ferie, at man er den eneste i verden som ikke er omgitt av en haug av venner 24/7 eller at man er det eneste i verden som ikke gjør unike og superkule ting hver eneste dag.

Jeg tror kanskje følelsen av at det man ikke gjør er godt nok er ekstra strek for mange i år, rett og slett fordi det koses, nytes og ferieres her hjemme. De andre årene så blir det hvert fall litt på avstand fordi kosen skjer under palmer og foran pyramider. I år ferieres det hjemme, på svindyre hoteller og på hytta mange ikke en gang har. I båtene til altfor mange penger, i feriehusene de fleste bare kan drømme om og på toppturene mange ikke kan nå. Og det dokumenteres, dokumenteres og dokumenteres, og hallo – Selvfølgelig skal man få slenge ut et bilde av turen man har nådd, båtturen man er på eller bilder fra #VerdensBesteSted, og selvfølgelig skal man få gjøre alt det. Jeg tror bare det kan være kjekt å huske på at det ikke er sånn det må være for at man skal ha det ålreit. Ja, og at de færreste har det superkult hele tiden, selv om det heter sommerferie.

Det er jo liksom greit å bare være, det er greit å ikke gidde, det er greit å ikke ha noe å gjøre og det er faktisk greit å ikke ha verdens beste dager akkurat nå. Og du… De færreste av oss legger ut av at vi krangler med kjæresten, av at vi kanskje enten har svidd av litt mye penger, eller ikke har så mye å rutte med i år eller når ferien går rett i dass.

Jeg ville bare minne deg på det, i tilfelle du styrer deg ihjel i sommer uten å egentlig ville det selv, i tilfelle du sitter med den kjipe klumpen i brystet eller i tilfelle du ja, bare trengte en påminnelse.

Fortsatt god sommer-klem fra meg, som trenger den påminnelsen like mye som det kanskje du gjør ❤️

5 kommentarer

5 thoughts on “En viktig melding:

  1. Å Matine 😭 jeg fikk tårer etter å ha lest den. Uffff.. for en sommer og tøffe tøffe dager. Sitter hjemme vi to med to små Unger uten ferierer men bare liten ting som vi finner som vi ikke pleide å gjøre sammen med. “Quality time with fambam” selvdfgelig😃
    Tusen Takk for din fine ordene gjorde meg å tenke mer positiv.
    God sommer til deg og dine ❤️

  2. Hei Martine! Ville for det første si jeg digger deg du er helt fantastisk og elsker bloggene du skriver og rett og slett hele deg og din personlighet!🥰🥰 Men det jeg ville fortelle deg var at, jeg føler jeg har mistet mange venner fordi, før var jeg alltid med min bestevenn(som var) og vi var mye sammen, så plutselig var vi aldri sammen lenger og hun ditcha meg for en annen og jeg føler hun brukte meg og det er veldig mange forskjellige gjenger på skolen min nå som er sammen og jeg vil egentlig være med dem igjen men føler de tenker at de ikke vil ha meg med eller at de ikke liker meg (selvom de er snille) Så har du noen tips til hva jeg kanskje kan gjøre?!❤️Hadde satt veldig stor pris på det!! Hilsen en tenåring.

    1. Ja.. Skjønner hva du mener.
      Jeg har ikke no særlig ferie i år jeg. Skulle ha 1 uke ferie også endte jeg opp med å jobbe 2 dager i ferieuka..
      Jeg personlig synes det er litt stusselig at jeg ikke kommer til å reise til utlandet i år og at det ikke blir noe konserter mest sannsynlig.. Jeg synes personlig vi burde droppe slike ting i år for å ta hensyn til andre rundt og folk som er risikogruppene. Jeg jobber også i helsevesenet så for meg er det helt uaktuelt å reise til utlandet i år uansett. Spesielt nå i sommer/ i høst..

      Itillegg så skal vi flytte og blir tvingt til å bo hos svingermor i en mnd eller mer fra midten av Aug. Tenk det.. For en sommer og høst det blir.

      Samtidig som jeg kanskje skal ha ny oppkjøring i høst..

      Føler som om jeg kommer til å bli litt lei og kunne ønske jeg var som alle andre suksessfulle på face og Instagram.

  3. Åå, du er altså så flink til å skriva og treffa rett i hjerta💜 takk Martine,eg er ein av dei som ikkje har ein einaste plan og ikkje alltid nokon å snakka med. Hjelper med sånne innlegg frå deg altså! God sommar!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *