En veldig hyggelig onsdagsnyhet

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Man skulle kanskje tro at jeg som den trofaste blogger’n jeg er, hadde knipset bilder i hver eneste krik og krok av den nye byen vår og av hvert eneste øyeblikk. Sannheten er jo den at jeg er altfor dårlig på det, så dere får nøye det med dette over her som jeg har tatt på en av de mange turene hvor jeg har gått meg bort, hehe👆🏻

I dag har jeg jobba, trent, blitt kjent med det nye munnsåret mitt, hatt litt koronapanikk og fått en veldig, veldig, veldig hyggelig nyhet. Treningssenteret jeg trener på her har faktisk eget jentegym, og det testet jeg for første gang i dag. Jeg har vel aldri egentlig tenkt at det er nødvendig, og når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om jeg en gang skrev her inne at det var litt dust, men jeg trekker det tilbake. Det er jo jaggu godt man kan bli litt eldre og klokere si! I dag skjønte jeg nemlig hvorfor det er genialt å ha den muligheten, og jeg som har ganske nok med meg sjæl på trening og som egentlig ikke kunne brydd meg om du har innover eller utovertiss syntes faktisk at det var ganske digg! Nå skal det sies at treningssenteret er døgnåpent, noe jeg også tror er grunnen til at det er en egen lukket avdeling for jenter, men etter en times svetting der inne så kjøper jeg hvert eneste argument som er for.

Også var det detta munnsåret da, huuuuurra! Jeg har kjent at det har banka på i noen dager nå, og i dag blomstret det for fullt. Dritt. Men, det er jo ikke så mye jeg får gjort noe med. Det får bare blomstre fra seg, om ikke du har et genialt tips til hvordan jeg kan ta knekken på det.

Jeg er sikkert ikke alene om å ha vært både litt skuffa, lei meg, frustrert og kanskje til og med litt sint over oppblomstringa av Covid-19. Jeg spyr snart av det, samtidig som jeg tar min egen samfunnsoppgave på det fulleste alvor. Grunnen til at jeg har hatt litt ekstra panikk idag er rett og slett fordi jeg plutselig ble redd for at jeg ikke får gjennomført innspillinger av podkasten min som vanlig (luksusproblem), men etter en prat med papsen og Silje, verdens beste manager, så er jeg ikke like stressa lenger. Er det noe som ordner seg, så er det jo det, det hender bare at man trenger å høre det fra noen andre enn seg sjæl.

Men drit i munnsår og korona, for jeg har nemlig noe MYYYYYYYYE hyggeligere å fortelle! Jeg har visst det en god stund, men jeg har bevart det som en statshemmelighet, gledet meg sammen med familien min og lært med hvordan man teller uker i en graviditet, hehe. Jeg trodde faktisk at det var mye mer komplisert enn hva det faktisk er, men hvordan skal man skjønne hva for eksempel 18 + 3 betyr om ikke man kan det a, haha!

Uansett….

Jeg skal bli TANTE ❤️ Det er så stas at jeg ikke veit om jeg skal le eller gråte, og jeg er hellig overbevist om at det må være en av verdens kuleste titler å ha. Jeg håper at vi kan spise pannekaker etter barnehagen, at vi kan reise på en haug av ferier sammen og at jeg blir en som hen alltid kan ringe til. Jeg skal hvert fall gjøre mitt for å gjøre meg fortjent til det, hihi. Tante-Marty. Jeg syntes det klinger ganske så fint jeg! Tenk at storebror skal bli pappa. Nei, jeg må grine litt til tror jeg. WOW. Jeg grein da de ringte og sa at alt sto strålenes til før i dag også, og det er neppe siste gang!

Og med det så vil jeg ønske deg en fortsatt fin onsdag! Klem fra tante-Marty, hihi.

20 kommentarer

20 thoughts on “En veldig hyggelig onsdagsnyhet

  1. Hei 🙂 Om det er herpes du har, så anbefaler jeg Antix salve! Men det er viktig at du smører det på med en gang du kjenner antydning til å få det. Funker kjempebra! Om du først får det, må man bare la det stå til.. ikke så mye å gjøre da, bare IKKE å ta på det.

  2. Blitt kjent med munnsåret mitt 😂 Hva slags munnsår? Herpes? Jeg bruker en super krem mot herpes.

      1. Jeg ser noen anbefaler forskjellige kremer, men jeg personlig har hatt best effekt av en krem som heter Zoviduo. Den, til motsetning av Antix, Zovirax etc, inneholder kortison. På meg tørker den sårene fortere inn og demper hevelsen.

  3. Zovirax er det aller meste mot munnsår spør du meg 🙂 Helingstiden blir mye kortete, og innimellom klarer det å ta helt knekken på munnsåret før det blomstrer ordentlig! Anbefales 🙂

  4. Å bli tante er kult syns ho som er tante til 11 pluss noen eksta som har valgt å kalle meg tante. Tror du blir en super rollemodell for den gutten eller jenta som etterhver kommer til verden.

  5. Hei! Angående munnsåret anbefaler eg å sove med tannkrem! Sånn uten såpe. zendium bruker min mor og hun har munnherpes. Det lindrer og gjør at det forsvinner raskere 🙂

  6. Så stas! Gratulerer med ny tittel, tante-marty! 🥳 For en heldig hen som får deg som tante, litt gæren og full av omsorg og latter! 😀

  7. Ingen av de norske kremene mot herpes hjelper for meg, men sverger til munnsårplaster! De tørker fullstendig ut, og lar det ikke vokse noe videre dersom du tar på med en gang du kjenner noe 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *