… En dramatisk natt 😅

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I natt var jeg overbevist om at det hadde skjedd.

Nå var tiden kommet. Nå var min tid over. Nå hadde noen brutt seg inn i leiligheten og var klar for å enten stjele all Pepsi Maxen min i kjøleskapet mitt eller til å ta livet av meg. Brutalt. Litt som i Criminal Minds.

Jeg var bombesikker da jeg i fire-draget sto rett og opp og ned i sengen etter å ha hørt et brak inne i leiligheten. Hva kunne det være? Hadde noen skrudd av ytterdøra? Knust et vindu?

Det første jeg gjorde var å bli forbanna på C som er bortreist. Akkurat som at det var han sin skyld. Jeg klandret han for at han ikke var der og kunne redde meg fra det som hørtes ut som tidens dårligste innbruddstyv.

Så forsto jeg at jeg måtte ta saken i egne hender. Klissnaken. Ja, med telefonen i hånden.

Jeg anså det som min fordel at jeg muligens var et distraheringsobjekt i det jeg listet meg på tåhev bort til soveromsdøren med hockeykølla i gangen i tankene.

Faen, det er for langt dit. Vi har hockeyutstyr OVERALT men ikke her når jeg faktisk trenger det. J*vla hockeykølle. 

Jeg lukket opp døren musestille og jeg så cirka sånn her ut:

Jeg så fort at det ikke var noen verken i stua eller på kjøkkenet og forsto at den skyldige måtte oppbevare seg på badet.

Hva gjør personen på badet? 

Skal jeg rømme ut av vinduet? 

Kanskje pappa kan hjelpe om jeg ringer han nå? 

Jada. Alle verdens (dumme) tanker fløy gjennom hodet mitt.

… Og etter å ha smuget meg naken langs leilighetensveggene med pulsen i hundre fant jeg de skyldige på badet…

… Shampooen, balsamen og dusjsåpa hadde bestemt seg for å rive ned dusjhylla. De rakkerne. Makan til leven, liksom.

Flau, ganske glad for at jeg ikke hadde ringt pappa med agentstemmen min og sagt at ‘pappa, pappa, det er noen som skal drepe meg her’ og skamfull subbet jeg inn til sengen igjen, og jeg kan si at jeg ikke sov spesielt godt etter det…

Jeg hadde jo tross alt forberedt meg på å dø. Eller på å våkne uten Pepsi Max i kjøleskapet.

HAHA! God mandag😎

2 kommentarer

2 thoughts on “… En dramatisk natt 😅

  1. Skjønner godt de der rakkerne jeg…Tenk å skulle oppholde seg hele livet i en sånt metall-bur. Det er jo fengsel så det holder.. Ville gjort samme jeg.. 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *