Kjøper du en graviditetstest…?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️, Tanker 💭

Kanskje du kjenner deg igjen i å få panikk, tenke gjennom alle mulige symptomer, google alle symptomer og konstantere at du garantert er gravid, uten å egentlig ha peiling.

Jeg har hatt det sånn flere ganger. Senest på mandag kveld.

Da ser det ca. sånn ut:

Og når jeg leste om alle symptomene så jeg cirka ut som dette:

23.34 fikk jeg det nemlig for meg at nå er jeg gravid. Etterfulgt av:

Hva faen gjør jeg nå?

Skitt, skitt, skitt, skitt.

Nå svimer jeg av.

Dette går fint, Martine.

FY F*EN.

Hva skal jeg gjøre?!  

Hva skal VI gjøre? 

Okei, om du aldri har tenkt tanken eller kjent panikken i brystet så syntes du kanskje at jeg er verdens teiteste, men om du kjenner deg igjen så antar jeg du tenker “takk og lov for at det ikke bare er meg”.

Etter en natt med panikk, planlegging av både fremtiden, flukten til Mars og “ro ned nå”-tanker fikk jeg sjekket, og pulsen tilbake til normal, samtidig som vi begge to var veldig enige om at vi gleder oss til den dagen vi faktisk gleder oss og ikke får hettapanikk.

Jeg holdt forresten på å slenge bildet av den negative graviditetstesten inn i VSCO for å redigere det, men tok meg selv i at jeg ikke er en sånn en som redigerer bilder av en negativ graviditetstest. Den dagen det er to og ikke en strek kanskje.

SNAKKES fra hun som en gang i fremtiden skal ha flere kopper der det står ‘verdens beste mamma’ på👋🏼

Fjo.

4 kommentarer

4 thoughts on “Kjøper du en graviditetstest…?

  1. Hehe, du har langt igjen. Jeg har kopp med ” Verdens beste mamma”, og jeg har kopp med “Verdens beste mormor” 😁
    Rart hvordan vi alle skal ha den tittelen “Verdens beste”. Jeg er ikke så sikker på at det stemmer, men man har gjort og gjør så godt man kan.

  2. Vel, jeg har vært der x-antall ganger før. Like stresset hver gang og like letter hver gang den viser negativ.

  3. Hvor i syklus er du? Du kan bare teste positivt 10 dager etter eggløsning eller senere. Dvs fire dager før menstrasjon. Tester du før kan du risikere en ”falsk negativ” test. :’D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *