Dette går ikke lenger!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det gikk først opp for meg nå hvor vanvittige blå ringer jeg har under øynene. Hva skjer a? Det må jo være noe med lyset? Gurimalla. De posene under øynene der er ikke Chanel for å si det sånn. De likner mer på de svarte, kjipe plastsøppelsekkene. Du skjønner sikkert hvilke jeg mener. 

Vent a, jeg må faktisk sjekke om det er så ille:

Okei da. Så ille er det ikke, så lyset får litt av skylda, men jeg trodde fremdeles ikke at de skulle være tilstedeværende. Uansett, dette innlegget skulle egentlig ikke handle om posene under øynene mine. Det skal nemlig handle om at jeg i en uke nå har subbet rundt i joggiesen, fettete hår, tørre legger og med ketchup (?) på fleecegenseren min.

Da kan jeg jo stille spørsmål om hva som skjedde. Er jeg den eneste som har flytta inn i de styggeste plaggene jeg har den siste uka? Som ikke har hatt så mye som lipgloss på leppene? Som stort sett har hatt håret opp i en dott på hodet?

En ting er hvert fall sikkert, og det er at selvom det er kaos ute i verden – Så trenger faktisk ikke jeg å være kaos. Eller, jeg trenger hvert fall ikke å se ut som kaos. Ærlig talt!

I dag har jeg derfor tatt grep, for når jeg så bildet av meg sjæl fra speilet i går kveld så gikk det opp for meg at dette går ikke lenger. 😂

Disse innetider skal søren ikke gjøre så jeg blir en grå mus, med hår på leggene som kan tvinnes (you do you, men jeg trives best uten) og en hestehale som står av seg selv når jeg tar ut strikken.

Det får være grenser, og jeg har tenkt til å være sammen med mannen i mitt liv når dette er over også, og selv om han tar meg som jeg er så er det jo sikkert hyggelig å huske på hvordan jeg ser ut sånn egentlig. For sånn jeg ser ut nå er ikke meg, sånn egentlig. Det er en forfallen utgave, og den utgaven er herved dusjet bort, nappet bort, barbert bort og spraya bort nå. Snakkes, aldri! Og joggebuksa som har hatt den ene flekken etter den andre er nå vasket, og puttet lengst ned i skuffen igjen.

Jeg veit at det er lett å tenke at det ikke er så nøye i disse dager. Mange av oss tilbringer mye tid hjemme, og det er lett å gi litt beng. Men, for å være helt ærlig så føler jeg meg ikke spesielt bra når jeg har gjort det så lenge som nå.

Det handler ikke om å gjøre det for alle andre, men å gjøre det for oss selv. Enten å ta en lang dusj, skrubbe kroppen, vasket håret nøye, ta på oss noe fint, ta på litt solpudder. Ikke veit jeg, men gjør noe! For når det er litt kaos på innsiden, så hjelper det faktisk litt at det ikke er kaos på utsiden også.

Det er ikke så mye som skal til for å føle seg litt freshere. Så få stumpen opp fra sofaen, gjør noe bra for deg selv og keep shining sier bare jeg:

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Dette går ikke lenger!

  1. Jeg er kronisk syk og hjemmeværende på aap, medisinsk behandling. Og mange spør meg hvorfor jeg gidd å sminke meg før jeg leverer i bhg?! Hva er vitsen liksom? “Du er jo bare hjemme, ikke bruk energien på det” Og jeg har aldri forstått det omvendt. For det er noe med det å føle seg fresh, føle seg frisk!(til tross for at man ikke er det) Det er ikke stress eller noe man trenger å bruke mye energi på. Det er en hobby for meg. Elsker å gjøre det, føler meg mye freshere og det er litt digg å se seg i speilet å føle seg bedre enn man gjerne gjør ellers. Og det er et kjempebra tips til alle som nå går hjemme og som føler det er litt tungt og kjipt. Rutiner er bra! Slapp av, men ikke mist deg selv og det du liker <3 handler ikke om utseende. Handler om følelser! Og som ergoterapeuten så fint sa: hvis det gir deg glede og mestringsfølelse, så fortsett med det!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *